Koncepcje programowo - przestrzenne budowy obwodnicy zachodniej miasta Biłgoraj oraz rozbudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 835 do Majdanu Nowego zostały opracowane w ramach projektu pn.: "Upowszechnienie podejścia funkcjonalnego w planowaniu przestrzennym poprzez określenie granic i kierunków rozwoju obszaru funkcjonalnego Miasta Biłgoraj".Z koncepcjami programowo - przestrzennymi budowy obwodnicy zachodniej miasta Biłgoraj oraz rozbudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 835 do Majdanu Nowego poza wymienionymi spotkaniami można zapoznać się również na stronie www.mofbilgoraj.pl oraz w Urzędzie Gminy Biłgoraj w pokoju nr 39.
Opracowanie koncepcji jest jednym z działań projektu: "Upowszechnienie podejścia funkcjonalnego w planowaniu przestrzennym poprzez określenie granic i kierunków rozwoju obszaru funkcjonalnego Miasta Biłgoraj", który od 29 maja 2013 roku jest realizowany przez Gminę Biłgoraj w partnerstwie z Gminą Miasto Biłgoraj i Gminą Księżpol. W ramach projektu został już wyznaczony Miejski Obszar Funkcjonalny Miasta Biłgoraj, opracowano Strategię Rozwoju Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Biłgoraj - Dokument ramowy i przeprowadzono dla niej Strategiczną Ocenę Oddziaływania na Środowisko.
W końcowej fazie opracowywania jest Plan rozwoju przedsiębiorczości MOF, Strategia Rozwoju Turystyki na obszarze Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Biłgoraja, Analiza funkcjonalno - przestrzenna zagospodarowania głównych terenów inwestycyjnych oraz Plan działań w zakresie rozwoju współpracy sieciowej (klastrowej) przedsiębiorstw z branży turystycznej działających na terenie MOF Biłgoraj. W trakcie opracowywania jest dokumentacja techniczna na budowę ścieżek rowerowych na terenie trzech gmin. Zadanie obejmuje opracowanie dokumentacji technicznej dla blisko 63 km nowych ścieżek i szlaków rowerowych, które razem z istniejącymi już szlakami rowerowymi stworzą spójny system tras rowerowych na terenie MOF Biłgoraj. Ponadto opracowana została koncepcja wspólnego oznakowania wszystkich planowanych i istniejących tras oraz koncepcja lokalizacji i budowy Miejsc Obsługi Rowerzystów.
Wszystkie te działania służą realizacji nowej zasady tzw. podejścia terytorialnego, zakładającego odejście od postrzegania obszarów przez pryzmat granic administracyjnych na rzecz obszarów funkcjonalnych. Podejście to będzie kluczowe w nowym okresie programowania 2014 - 2020.