Wymienione sprawozdania zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy i Regionalną Izbę Obrachunkową w Lublinie, w związku z czym komisja rewizyjna przedłożyła radzie gminy wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Goraj.
Wójt gminy Goraj Antoni Łukasik w swoim przemówieniu poinformował, że wysokość zrealizowanych dochodów wynosiła 16.000.895,44 zł. I została zrealizowana w 98,64 % zakładanego planu, natomiast wysokość zrealizowanych wydatków wyniosła 15.806.680.29 zł i została zrealizowana w 94,7 % zakładanego planu. Mając na uwadze powyższe dane, ma miejsce nadwyżka dochodów nad wydatkami.
Zadłużenie gminy na koniec roku 2017 wzrosło o kwotę 121.546 zł w stosunku do roku poprzedniego i wynosiło dokładnie 796.808 zł i jest mniejsze w stosunku do zadłużenia z poprzedniej kadencji, które wynosiło około 960.000 zł.
Sytuacja wydaje się również korzystna z innego punktu widzenia, ponieważ mimo iż zadłużenie wzrosło w stosunku do zadłużenia w roku poprzednim o 120.000 zł, to realizując różnorodne zadania inwestycyjne i pozainwestycyjne księgowy majątek gminy Goraj powiększył się o kwotę 3.183.613,21 zł z 39,536.373,03 zł na koniec 2016 roku do kwoty 42.719.986,24 zł. na koniec roku 2017.
Wysokość środków na zadania inwestycyjne wyniosła 2.960,900,29 zł, co stanowi ok. 16% wydatków ogółem.
Spośród najważniejszych i najbardziej kosztownych inwestycji Pan Wójt wymienił:
Przebudowę przedszkola w Goraju - z kwotą blisko 1 mln 300 tys. zł, z czego z budżetu gminy została wydatkowana kwota ponad 500 tys. zł;
Zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Goraju za kwotę blisko 740 tys. zł, z czego z budżetu gminy została wydatkowana kwota niemalże 300 tys. zł;
Odbudowę drogi w Zagrodach tzw. wietrznionki w ramach środków powodziowych za łączną kwotę ok. 286 tys. zł, z czego z budżetu gminy została wydatkowana kwota ok. 65 tys. zł;
Utwardzenie drogi w Zastawiu tzw. Radeckiej w ramach środków wąwozowych za łączną kwotę ok. 90 tys. zł, z czego z budżetu gminy została wydatkowana kwota ponad 20 tys. zł;
Wykonanie przebudowy drogi do cmentarza w Goraju w całości ze środków budżetu gminy w kwocie ok. 156 tys. zł, z czego fundusze sołeckie stanowiły kwotę ok. 50 tys. zł;
Przebudowę wodociągu na ul. Rolnej w Goraju w ramach dużego projektu dot. uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej za kwotę ok. 142 tys. zł, z czego środki budżetu gminy to kwota ponad 66 tys. zł;
Przebudowę linii wodociągowej w Zagrodach za kwotę ok. 90 tys. zł;
Termomodernizację budynku remizy w Hoszni Ordynackiej za kwotę blisko 43 tys. zł.
Ponadto przebudowano ok. 4 km dróg gminnych i wyremontowano ok. 1 km na co wydano 1.300.000 zł, w tym ok. 600 tys. ze środków pozyskanych.
Na drogach powiatowych zostały wykonane remonty cząstkowe przez powiat biłgorajski, a z zadań wspólnych do których gmina Goraj dołożyła swoje środki wykonano nową nawierzchnię na odcinku ok. 400 mb. na tzw. Kondrackiej Górze, tj. na drodze biegnącej od Zastawia do Hoszni Ordynackiej.
Łącznie w 2017 r. na terenie Gminy Goraj powstały i zostały wyremontowane nawierzchnie dróg na długości około 7,5 km.
Na koniec Pan Wójt podziękował Radnym Gminy Goraj z Panem Przewodniczącym Stanisławem Kapicą na czele, sołtysom, strażakom z jednostek OSP, stowarzyszeniom, kołom gospodyń, wszystkim mieszkańcom gminy, pracownikom jednostek organizacyjnych urzędu gminy, Panu Sekretarzowi Gminy Zenonowi Głowali, Pani Skarbnik Dorocie Dorocie Hawryło oraz Pani mecenas Agnieszce Stanickiej za pracę, zaangażowanie i pomoc we wszelkich działaniach sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi gminy Goraj.
Na zakończenie Wójt poprosił Radę Gminy Goraj o udzielenie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2017 rok.
Rada Gminy udzieliła Wójtowi Gminy Goraj Antoniemu Łukasikowi absolutorium jednogłośnie.