Aby stworzyć grę, 18 uczniów z klas pierwszych i drugich musiało najpierw zaprojektować sceny i obiekty trójwymiarowe. "Przy tworzeniu obiektów 3D korzystaliśmy z takich samych narzędzi, z jakich korzystali twórcy gier znanych na całym świecie takich jak Assassin's Creed czy Battlestar Galactica - czyli z profesjonalnych środowisk natywnych. Projektowanie w trzech wymiarach rozwija u uczniów wyobraźnię przestrzenną, co przekłada się na bardziej efektywne rozwiązywanie zadań z geometrii" mówi Witold Pluta, nauczyciel angielskiego i współorganizator warsztatów.
Zaprojektowaną grafikę trzeba było następnie zaprogramować. Aby tego dokonać uczniowie nauczyli się podstaw języka programowania C. "Programowanie kształci takie umiejętności jak precyzyjne formułowanie myśli. Uczy także młodzież jak myśleć algorytmicznie, komputacyjnie i logicznie, co z kolei ułatwia im rozwiązywanie zadań na prowadzonych przeze mnie lekcjach matematyki" mówi Joanna Kurasiewicz, nauczycielka KLO i współorganizatorka warsztatów.
Zdobyte podczas warsztatów umiejętności mają posłużyć uczniom do stworzenia gier komputerowych na szkolny konkurs, w którym do wygrania są karty Google Play.