Fot.Fotolia
"Portal o roboczej nazwie gov.pl powstaje w Centralnym Ośrodku Informatyki. Oprócz informacji o działalności ministerstw znajdzie się na nim komplet usług e-administracji, m.in. elektroniczne zwolnienia lekarskie i formularze programu 500 plus" - podał Zajączkowski.
Podczas konferencji zaprezentowano dane na temat 2,1 mln zapytań użytkowników na portalu obywatel.gov.pl z ostatnich 90 dni. W badaniach pominięto techniczne pytania o funkcjonowanie witryny, której zadaniem jest pomoc obywatelom w załatwianiu spraw urzędowych.
Jak podkreślił Zajączkowski, internauci najczęściej szukali informacji o dokumentach, których nie obejmują e-usługi, co dowodzi braków cyfryzacji w tym zakresie. W prawie 60 proc. przypadków chodziło o dowód osobisty, w niecałych 20 proc. - paszport. Prawie 8 proc. zapytań dotyczyło Geoportalu i ksiąg wieczystych, 7,6 proc. - usług społecznych typu becikowe, niecałe 4 proc. - Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Jak wynika z przeprowadzonych badań, prawie 1,5 proc. odwiedzających obywatel.gov.pl próbuje dowiedzieć się więcej o Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Większość z tych pytań dotyczyło niedostępnej w nim usługi - możliwości anulowania mandatu na drodze elektronicznej.
Obecnie na gromadzącym zasoby informacyjne instytucji publicznych portalu danepubliczne.gov.pl znajdują się 552 bazy danych stworzone przez ponad 80 jednostek administracyjnych.
Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny PAP
wk/Kurier PAP