Władze Obszy ogłosiły konkurs na stanowisko sekretarza. To jedna z najważniejszych funkcji w samorządzie. Sekretarz gminy odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu lokalnego samorządu. Do jego głównych zadań należy nadzorowanie pracy urzędu, organizowanie narzędzi informatycznych, opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy, a także koordynacja działań związanych z wyborami, referendami i spisami. Sekretarz jest również bezpośrednim zastępcą Wójta podczas jego nieobecności oraz czuwa nad poprawnym rozpatrywaniem skarg i wniosków.
Aby aplikować na to stanowisko, kandydaci muszą spełniać szereg wymagań. Niezbędne jest posiadanie wykształcenia wyższego drugiego stopnia (preferowane kierunki to prawo lub administracja) oraz co najmniej 4-letniego stażu pracy na stanowisku urzędniczym. Wymagany jest również dwuletni staż na stanowisku kierowniczym w jednostkach administracji publicznej oraz pełna zdolność do czynności prawnych.
Wśród dodatkowych umiejętności wymieniono zdolność podejmowania decyzji, umiejętność zarządzania, znajomość regulacji prawnych, a także biegłość w obsłudze komputera. Od kandydatów oczekuje się również wysokiej kultury osobistej, odporności na stres oraz posiadania prawa jazdy kategorii B.
Dokumenty aplikacyjne można składać, osobiście lub za pośrednictwem poczty, do 2 września do godziny 15:30 w siedzibie Urzędu Gminy Obsza.