Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Wybory na burmistrza bez rozstrzygnięcia [AKTUALIZACJA]
Przypadek odry w biłgorajskim szpitalu
18-latka nie ustąpiła pierwszeństwa przejazdu
Znamy skład nowej Rady Powiatu
home > Start > Aktualności > Jak zautomatyzować proces obsługi Klienta?
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2018.11.07 23:50

Jak zautomatyzować proces obsługi Klienta?

Prowadząc firmę, często zastanawiamy się jak zautomatyzować procesy obsługi klienta. Oferując produkty lub usługi codziennie otrzymujemy setki zapytań od klientów, nie zawsze dysponujemy taką ilością pracowników, aby odpowiadać na zapytania w krótkim czasie.
Jak zautomatyzować proces obsługi Klienta?
Jak zautomatyzować proces obsługi Klienta?

Chcąc podnieść jakość obsługi klienta należałoby zatrudnić kilka lub kilkanaście osób. Minimalny koszt zatrudnienia jednego pracownika to dziś około 3 tys zł, przy większej firmie łatwo obliczyć jakie koszty musielibyśmy ponieść, aby obsługa klienta była na wysokim poziomie. Kolejną kwestią są godziny pracy, zazwyczaj dział obsługi klienta pracuje od 7 do 18. Nie wspominając już o tym, że pracownicy biorą urlopy i chodzą na zwolnienia lekarskie. Co więc, jeśli klient chciałby uzyskać pomoc w późniejszych godzinach, dokonać zakupu produktu, czy np. poprosić o fakturę?

W przeciwieństwie do pracownika obsługi, bot pracuje przez całą dobę, błyskawicznie odpowiadając na zapytania, wysyłając oferty, faktury, czy też udzielając informacji. Wyobraźmy sobie więc zastosowanie chatbotów w firmie sprzedażowej, w której przejmują na siebie część obowiązków.

Taki bot może zostać zaprogramowany do odpowiadania na podstawowe pytania klienta o produkt, jak również może z powodzeniem prowadzić harmonogram spotkań, co sprawdzi się w miejscach takich jak salony sprzedaży, gabinety np. lekarskie, kosmetyczne, firmy prowadzące kursy i szkolenia, oraz wszędzie tam gdzie niezbędny jest system rezerwacji wizyt. W tym celu Bota można zintegrować z programem do zarządzania wizytami.

Źródło: www.mysocialseller.com

Bota można zastosować do oszacowania przybliżonych kosztów lub też czasu wykonania konkretnej usługi o którą pyta klient, jak również do zlecenia takiej usługi.

Pamiętajmy też o tym, iż obecnie ilość ofert reklamowych wysyłanych drogą e-mail są tak ogromne, że adresaci przestają na nie reagować, pomijając już fakt, że znaczna część wiadomości trafia do folderu spam. Tutaj także z pomocą może przyjść nam chatbot, który z powodzeniem zastąpi tradycyjny newsletter, a o nowościach, ofertach, usługach, czy też promocjach poinformuje nas w dedykowanej ofercie. Dzięki temu trafią do nas tylko odpowiednio wyselekcjonowane i interesujące nas treści.

Optymalnym więc przy planowaniu wdrożenia usług Chatbota jest skorzystanie z pomocy firmy, która profesjonalnie zajmie się analizą potrzeb i dopasowaniem optymalnych rozwiązań w tym obszarze.

W zależności od specyfikacji firmy mogą to być chatboty zajmujące się procesami zakupowymi, reklamacjami, płatnościami, marketingiem, pełniące funkcje doradcze, rekrutacyjne, analityczne, informacyjne (możesz automatycznie informować klienta o nowym wpisie blogowym), a nawet pozyskujące odbiorców w sposób mniej sztampowy, np. z zastosowaniem elementów humoru i zabawy, będące przez to atrakcyjne dla młodego pokolenia.

Planując więc zastosowanie w firmie chatbota warto stworzyć listy z pytaniami, które chcielibyśmy zadać klientowi, aby jak najtrafniej określić jego wymagania, preferencje, oraz rzeczywiste potrzeby. Odpowiedzi na te pytania pomogą stworzyć nam obraz bota, odpowiednio sprofilowanego i ukierunkowanego na potrzeby klientów danej firmy.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Jak zautomatyzować proces obsługi Klienta?, 0 out of 5 based on 0 ratings
Red. dodany
 
Odsłon: 242
Dodaj zdjęcie
tagi: ,

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA
ogłoszenie
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

Przeczytaj również

Ostatnie komentarze

REKLAMA
REKLAMA
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl
Mapa strony | Zapytania Google | Recepcja | Google+ | Zamojska.pl