Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2018.03.09 11:46

Sport to zdrowie, czyli jak zacząć ćwiczyć

Jeśli marzysz o tym, by polepszyć odrobinę kondycję i wymodelować sylwetkę, powinnaś w pierwszej kolejności ograniczyć cukier, w drugiej - wybrać odpowiednie dla siebie zajęcia sportowe. Jak to zrobić?
Sport to zdrowie, czyli jak zacząć ćwiczyć
Sport to zdrowie, czyli jak zacząć ćwiczyć

Strój i buty - ile kosztuje start w zdrowy tryb życia

Na starcie przyda Ci się odpowiedni strój do ćwiczeń. Staraj się nie wydawać od razu sporych sum. To nie muszą być markowe legginsy i buty o specjalnie wyprofilowanej podeszwie. Takie gadżety sporo kosztują i często to one odsuwają nas od sportu. Skoro nie mam butów, nie mogę ćwiczyć. To nieprawda, wystarczą zwykłe, lekkie adidasy i w miarę przewiewny dres.

Siłownia - jakie ćwiczenia wybrać

Jeśli zamierzasz ćwiczyć na siłowni - pójdź na zajęcia próbne, zapoznaj się z harmonogramem i dostępnymi opcjami. Staraj się wybrać siłownię z dużą ilością zajęć grupowych(trener i inne ćwiczące osoby będą Cię dodatkowo motywowały). Szukaj siłowni z dużą ilością sprzętów i  - optymalnie - z basenem.

Ćwiczenia w domu - czego potrzebujesz, by zacząć sama

Jeśli na starcie chcesz ćwiczyć w domu, z pewnością przyda Ci się odpowiednia mata, a w dalszej kolejności dmuchana piłka, ciężarki, skakanka czy guma. Zanim poznasz swoją ulubioną dyscyplinę sportową, daj szanse kilku różnym. Możesz zacząć od biegania, ale nie porywaj się z miejsca na długie dystanse, zacznij od kilkuminutowego truchtu przetykanego marszem. Na rozgrzewkę dobry też będzie rower. W internecie znajdziesz masę propozycji do ćwiczenia poszczególnych partii mięśni. Staraj się nie ćwiczyć jedynie rąk czy nóg, nawet jeśli to te partie ciała najmocniej chcesz wyrzeźbić. Im więcej modyfikacji tym lepsze efekty.

Które ćwiczenia na poszczególne partie ciała

Jeśli zależy Ci, by wzmocnić nogi wybierz jogging i rower, a na siłowni zapisz się na zajęcia ze spinningu. Jeśli chcesz wzmocnić górną partię ciała regularnie korzystaj z basenu, a z zajęć grupowych wybierz te wzmacniające układ mięśniowy (ABT czy body building). Jeśli marzy Ci się smukła i zgrabna sylwetka idź na fitness, step, zumbę lub aerobic, a jeśli od czasu do czasu chcesz się zrelaksować i rozciągnąć, postaw na pilates lub jogę.

Co mieć ze sobą podczas ćwiczeń

Zawsze miej ze sobą dużą butelkę wody i ręcznik. To absolutna podstawa, czy ćwiczysz w domu, czy na siłowni. Ważne też, by po dużym wysiłku zjeść pożywną przekąskę np. banana. Miej go więc pod ręką. Jeśli lubisz mierzyć się sama ze sobą możesz korzystać ze stopera czy specjalnych aplikacji, wyliczających ilość kilometrów, które zrobiłaś czy kalorii, które spaliłaś. Podczas ćwiczeń wygodnie jest mieć spięte włosy, odłożyć w bezpieczne miejsce biżuterię i zegarek, i zrezygnować z makijażu. Jeśli jednak jesteś osobą, która nie wychodzi z domu bez delikatnego podkreślenia oka staraj się korzystać z czegoś trwałego. Postaw np. na solidny https://bilgorajska.pl/-tusz-|-do rzęs Collistar-link-https://tagomago.pl/products/collistar-maskara-infinito-high-precision-uniwersalny-tusz-do-rzes-black-11ml-end.

Jak często ćwiczyć

Nie możesz narażać swojego ciała na codzienny wysiłek. Daj mu czas na regenerację i odpoczynek. Tylko w ten sposób zaczniesz widzieć efekt swoich starań. Ćwicz trzy-cztery razy w tygodniu. W pozostałe dni udaj się na długi spacer albo zrelaksuj w trakcie rozciągania czy jogi. Te dwie dyscypliny pięknie kształtują Twoje mięśnie, wysmuklają je i wydłużają, nie obciążając przy tym.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 2771
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (1)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Ostatnio dodane komentarze
0be-584
~ trener   zanim zaczniecie ćwiczyć, dobrze jest się ogólnie rozruszać. Żeby nie zatrzeć stawów, uszkodzić wiązadeł czy ścięgien, no i najważniejsze aby nie dopuścić do nagłego katabolizmu mięśni. Nleży powoli przyzwyczajać organizm do wysiłku. Ja proponuje spacer, dużo spaceru, albo rower. I jak poczujemy że poprawiła nam się ogólna kondycja to wtedy można zacząć ćwiczyć wszystko.
9 marca 2018
brak ocen
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
w poniedziałek, godzina 11:35 Biłgoraj
Kto zasiądzie w Radzie Powiatu?
Już wiadomo kto przez pięć najbliższych lat będzie zasiadał w Radzie Powiatu Biłgorajskiego. O mandat radnego ubiegało się 149 kandydatów reprezentujących 5 komitetów wyborczych.
w czwartek, godzina 14:07 Księżpol
Od poniedziałku kontrola szamb
w czwartek, godzina 08:32 Księżpol
Mieszkanka powiatu w konkursie Miss Polonia 2024
w poniedziałek, godzina 11:15 Biłgoraj
Znamy skład Rady Miasta Biłgoraja
Podczas niedzielnych mieszkańcy Biłgoraja wybrali 21 radnych, którzy przez najbliższych 5 lat będą decydować o przyszłości miasta. Znamy oficjalne wyniki.
dzisiaj, 11:22 Tarnogród
Nastolatka z powiatu w Parlamencie Młodych
w środę, godzina 08:50 Frampol
Utrudnienia na DW nr 835. Rusza remont
w poniedziałek, godzina 10:45 Biłgoraj
Oficjalne wyniki wyborów na burmistrza Biłgoraja
Znamy wyniki wyborów na burmistrza Biłgoraja. W drugiej turze, podobnie jak w 2018 roku, zmierzą się dotychczasowy włodarz Janusz Rosłan i Wojciech Gleń.
w czwartek, godzina 12:16 Biłgoraj
Kompleks boisk sportowych za 4,5 mln zł otwarty [NOWE ZDJĘCIA]
w piątek, godzina 07:46 Biłgoraj
Drugie miejsce biłgorajskiego "Medyka"
w środę, godzina 08:34 Roztocze
Powstaje dokumentacja projektowa nowych atrakcji turystycznych na Roztoczu
Roztoczański Park Narodowy rozstrzygnął przetarg na wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowej dwóch nowych atrakcji turystycznych. Inwestycje, które mają być zrealizowane, mają na celu nie tylko wzbogacenie oferty turystycznej regionu, ale także podnoszenie świadomości ekologicznej oraz zachęcenie turystów do odkrywania i cieszenia się przyrodą.
w piątek, godzina 09:16 Biłgoraj
Drzewka czekają na chętnych
w czwartek, godzina 08:14 Biłgoraj
90-letni most do remontu. Będą objazdy
w poniedziałek, godzina 07:13 Biłgoraj
Wyniki wyborów na wójta gminy Biłgoraj. Znamy skład nowej rady
Znane są już oficjalne wyniki wyborów w gminie Biłgoraj. O fotel wójta ubiegało się trzech kandydatów. Kto uzyskał najwięcej głosów?
dzisiaj, 09:12 Biłgoraj
Starosta wyróżniony medalem 550-lecia Województwa Lubelskiego
w niedzielę, godzina 13:45 Biłgoraj
Jaka frekwencja w powiecie? [AKTUALIZACJA]
w poniedziałek, godzina 08:32 Biłgoraj
Wyniki wyborów z 66% obwodów w Biłgoraju. Będzie druga tura?
Trwa liczenie głosów oddanych w niedzielnym głosowaniu. Według wyników z 66,67% obwodów wybory na burmistrza Biłgoraja nie zostały rozstrzygnięte. Kto ma szansę na udział w drugiej turze?
dzisiaj, 09:52 Obsza
Przygotowania do Złotych Godów
dzisiaj, 08:49 Korczów
Najlepsi z bezpieczeństwa w ruchu drogowym
we wtorek, godzina 13:37 Biłgoraj
Do sądu wpłynął akt oskarżenia ws. afery banerowej
Jak informuje radca prawny Marek Błaszczak, pełnomocnik burmistrza Janusza Rosłana, do sądu w Biłgoraju wpłynął akt oskarżenia ws. afery banerowej.
w piątek, godzina 11:59 Biłgoraj
Decydujemy o przyszłości miasta. Spotkania z kandydatami na burmistrza
w niedzielę, godzina 08:07 Biłgoraj
Zgłoszenie o pożarze kościoła i szpitala
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl