Członkowie Inicjatywy Biłgoraj Przyjazny Rowerzystom wystąpili do władz miasta i powiatu z wnioskiem o wprowadzenie w Biłgoraju ułatwień dla rowerzystów w formie kontrapasów rowerowych na wszystkich ulicach jednokierunkowych.
Jak napisali w oficjalnym piśmie Marian Maziarz, Sławomir Bosak i Leszek Grabowski działanie takie zlikwiduje przypadki łamania przepisów ruchu drogowego, jazdy po chodnikach, skróci drogę przejazdu, pozwoli też ominąć ruchliwe drogi i skrzyżowania.
- Rozwiązanie takie wprowadzone w postaci wymalowanego na jezdni kontrapasa lub za pomocą samych tabliczek "Nie dotyczy rowerów" umieszczonych pod znakiem B-2, sprawdza się doskonale w polskich miastach takich jak: Kraków, Gdańsk, Lublin, czy Radom - uważają przedstawiciele Inicjatywy Biłgoraj Przyjazny Rowerzystom.
Dodają także, że jazda rowerem pod prąd jest wbrew pozorom bezpieczna. Kierowca i rowerzysta wzajemnie się widzą, a prędkość na tych drogach jest niewielka. Rowery zajmują mało miejsca i nie ma racjonalnych powodów, dla których miałyby podlegać tym samym ograniczeniom co samochody. Jak zaznaczają kontrapasy służą do jazdy tylko w jednym kierunku, w przeciwnym kierunku poruszamy się prawą stroną drogi.
Przedstawiciele Inicjatywy w swoim stanowisku podkreślają, że lepiej jechać mało ruchliwą drogą pod prąd, niż ruchliwą zgodnie z kierunkiem jazdy.
Podają przykład Gdańska, w którym podobne rozwiązania wprowadzono już w 2009r. - Kontrapasy nie powodują konfliktu z pieszymi, bo nie zabierają chodnika. Ich wprowadzenie jest dużo tańsze i mniej terenochłonne od budowy wydzielonych dróg rowerowych - argumentują rowerzyści.
Jakie będą efekty tych starań? Okaże się wkrótce.
red.
REKLAMA
Oceń:
1 głos
Kontrapasy dla rowerów?, 5.0000 out of 5 based on 1 ratings
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Ostatnio dodane komentarze
CA
096-b54
~ Stefan N.do~ bzz Sam napisałeś-ministerstwo juz pracuje nad tym.Tz.ze legislacja jeszcze nie przeszła,jezeli nie przeszła to jest nielegalne.Wymuszasz na rzadących miastem wprowadzanie czego s co nie zostało uchwalone? Ministerstwo poracuje ,odpowiednia osoba podpisze ,bedzie wszystko jasno i legalnie.To ,ze w Danii kontrapasy sa norma nic nie znaczy.W USA jest kara smierci,w Rosjii nie mozna gejom manifestować.itp.
25 lipca 2014
brak ocen
CA
096-b54
~ Stefan N.do~ bzz Już jest pokazane.Dlatego ministerstwo nad tym pracuje.Kontra pasy-tz.idac pod prad .Idac pod prad wychodzi ,ze sie cofamy:)Ten Swiat to idzie do przodu czy sie cofa?
25 lipca 2014
+1
-2
PL
5ba-2e9
~ bzzdo~ Stefan N. A po za tym, nigdy nie jest za wcześnie na wprowadzanie dobrych praktyk.
25 lipca 2014
brak ocen
PL
5ba-2e9
~ bzzdo~ Stefan N. Dziwne rozumowanie. Jak po co o tym mówimy? Mówimy o tym i pokazujemy palcem co jest potrzebne i w którą świat idzie stronę, bo co niektórzy to zatrzymali się w latach pięćdziesiątych XX wieku.
25 lipca 2014
brak ocen
CA
096-b54
~ Stefan N.do~ bzz Więc skoro ministerstwo juz nad tym pracuje ,po co Bosak pcha sie do przodu z tymi konrapasami.Ministerstwo "wypracuje"to sie wprowadzi w zycie.Teraz mozna by próbowac przepchac coś,nad czym ministerstwo"nie pracuje".Zawsze w rozwijającym sie mieście ,cos takiego sie znajdzie.
25 lipca 2014
+1
-1
PL
5ba-2e9
~ bzzdo~ lbl.pl Przy Kopernika jak najbardziej sensowny, ze względu na dużą ilość punktów handlowych i usługowych. Widok skraca drogę ze szkoły na Przemysłowej. Wasilewskiej rowerzysta nie musi pokonywać ruchliwego skrzyżowania Lubelska-Kościuszki. Wcale nie trzeba likwidować miejsc parkingowych wystarczy tabliczka T22. Pojaska łączy szpital z głównym ciągiem komunikacyjnym miasta. A po za tym po mieście porusz się na co dzień nie kilku rowerzystów a kilkuset lub nawet ponad 1000 dziennie w cieplejsze dni od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Z resztą rowerzystów przybywa z każdym rokiem, i nie robimy tego dla widzimisię lub polityki tylko dla następnych pokoleń, dla naszych dzieci.
~ vggf W urzędzie już przemyślą jak na tym zarobić , ktoś musi zrobić projekt , ktoś sprzeda farbę a i pozwolenia wynajęcie malarzy , łącznie z 300 tys?A z aneksem może i 500
24 lipca 2014
+0
-2
PL
4cb-fd1
~ ffdfd Jestem jak najbardziej z augodnieniami dla rowerzystów, ale Biłgoraj jest zbyt małym miastem na takie wygody. Myślę, że lepiej zainwestować w ścieżki rowerowe, usytuowane tak, aby spokojnie przejechac cale miasto (tj od tarnogrodzkiej do lubelskiej) nie przeszkadzając kierowcom i pieszym, niestety na taka inwestycję chyba trzeba poczekać, ale doczekaliśmy sie ściezki rowerowej na poniatowskiego więc myslę ze i tutaj się uda.
24 lipca 2014
+1
-0
PL
e4b-255
~ Piotr Jestem jak najbardziej za tym pomysłem .
23 lipca 2014
+4
-2
PL
208-079
~ ty6 A kto za farbę i malowanie zapłaci?
23 lipca 2014
+3
-3
PL
34f-37b
~ dzf w holandii to norma....zaj....ty pomysl popieram
23 lipca 2014
+6
-3
PL
a9a-b48
~ do lbl.pl BARDZO MĄDRZE NAPISAŁEŚ, TO JEST IDEALNA ODPOWIEDŹ NA APEL ROWERZYSTÓW. SZKODA MAZAĆ ULIC FARBĄ, TO SZPECI MIASTO I NIE SPRAWDZI SIĘ.
23 lipca 2014
+4
-2
PL
eca-b8c
~ lbl.pl Mimo, że jestem zawsze za wszystkimi pro-rowerowymi ułatwieniami, to kontrapasy w Biłgoraju wg. mnie nie są potrzebne. . To, że są robione w centrach dużych miast to inna sprawa, bo tam są bardzo potrzebne, a ilość ulic jednokierunkowych jest bardzo duża i są to często ważne ulice z dużym ruchem rowerzystów. Biłgoraj to nie Gdańsk, czy Kraków i trzeba to też wziąć pod uwagę. . Ile mamy w Biłgoraju (w szeroko rozumianym centrum) ulic jednokierunkowych: - Kopernika - Widok - część Placu Wolności - 50m Czerwonego Krzyża - Poprzeczna - Wacek Wasilewskiej . No to po kolei: - Kopernika, kontrapas jest niemożliwy do zrobienia, bo wzdłuż całej ulicy parkują auta i nie wystarczy miejsca na kontrapas, bo musi mieć one szerokość minimum 1,5m. Poza tym jaki byłby cel tego kontrapasu? Kto, by z niego korzystał? 200m, a później i tak trzeba wracać na Kościuszki, to już chyba bezpieczniej pojechać prosto Kościuszki niż pokonywać 3 skrzyżowania, aby przejechać te 200m pod prąd i do tego Kościuszki krócej i szybciej. Gdyby wytyczyć kontrapas to trzeba by zakazać parkowania wzdłuż Kopernika. Czy warto zikwidować kilkadziesiąt miejsc parkingowych w centrum, żeby kilku rowerzystów na godzinę przejechało pod prąd? Byłoby to głupotą. - Widok 100m drogi, aby wyzanczyć kontrapas też trzeba zabronić całkowicie parkowania wzdłuż ulicy, nie ma sensu, bo kto by tym kontrapasem jeździł? Wszyscy jadący z zalewu do centrum i tak jadą Moniuszki. - Plac Wolności, no tam akurat kontrapas by się zmieścił, ale byłby niebezpieczny dla rowerzystów, którzy musieliby jechać tuż obok zaparkowanych prostopadle aut, wg. mnie nie jest potrzebny bo są tuż obok alternatywy w dojeździe do Kościuszki: druga część Placu Wolności i Lubelska - kawałeczek Czerwonego Krzyża, również trzeba zakazać parkowania, bo inaczej się nie da wyznaczyć, myślę, że i tu zainteresowanie rowerzystów byłoby nikłe - Poprzeczna, ta ulica to jeden wielki parking, więc również trzeba by zakazać parkowania na ulicy, ale kto miałby jeździć tym kontrapasem? Byłby przydatny jedynie dla mieszkańców Czerwonego Krzyża, którzy jechaliby z Sikorskiego na swoją ulicę, maksymalnie kilku rowerzystów dziennie - Wacek Wasilewskiej, 100 metrowa uliczka, czy byłby tam duży ruch rowerzystów? Nie wydaje mi się. . Więc wprowadzenie kontrapasów na tylko tych uliczkach skutkowałoby zlikwidowaniem pewnie około 100-150 miejsc parkingowych w centrum miasta. Czy warto dla kilku - kilkunastu rowerzystów, którzy przejadą tymi kontrapasami? Nie wydaje mi się? Wg mnie, żaden z tych kontrapasów nie miałby jakiegoś specjalnego znaczenia dla ułatwienia poruszania się rowerzystów. . Niech może Stowarzyszenia zajmie się bardziej potrzebnymi sprawami dla rowerzystów i naciska na władze w takich sprawach jak: obniżenie krawężników na ścieżce na Zamojskiej, przycięciu gałęzi i krzewów w skrajni ścieżek rowerowych
23 lipca 2014
+13
-3
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
18-latka pędziła z prędkością 155 km/h w terenie zabudowanym!
Mandat w wysokości 2 500 złotych, 15 punktów karnych oraz zatrzymane na trzy miesiące uprawnienia do kierowania to kara jaką otrzymała 18-latka, która jechała BMW w terenie zabudowanym z prędkością 155 km/h. Młoda kobieta została zatrzymana przez biłgorajską drogówkę.
w poniedziałek, godzina 16:37
Biłgoraj
Potrącenie w Biłgoraju [AKTUALIZACJA]
w piątek, godzina 06:28
Nadrzecze
Potrącił pieszego i uciekł. Mężczyzna nie żyje
w sobotę, godzina 13:24
Biłgoraj
Biłgorajski Weekend Cudów - Szlachetna Paczka na finiszu
W dniach 13 i 14 grudnia w Biłgoraju odbywa się finał Szlachetnej Paczki - znanej inicjatywy społecznej, która łączy darczyńców z potrzebującymi rodzinami. Tegoroczny sztab lokalny działa w Biłgorajskim Centrum Kultury.
we wtorek, godzina 12:21
Księżpol
Trwają poszukiwania mieszkańca powiatu
w niedzielę, godzina 12:46
Biłgoraj
Świątecznie na Miasteczku Kresowym. Trwa jarmark dla Mikołaja [NOWE ZDJĘCIA]
3 grudnia 2024
Tarnogród
Protest rolników [AKTUALIZACJA]
We wtorek 3 grudnia w Tarnogrodzie rozpoczął się protest przeciwko polityce Rządu i Unii Europejskiej w sprawach rolnictwa, Zielonego Ładu, podpisaniu umowy Mercosur oraz ustawy łańcuchowej.
w czwartek, godzina 08:17
Biłgoraj
Konferencja nt. sensacyjnego odkrycia w powiecie biłgorajskim