Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2024.01.02 16:29

Google Merchant Center - co daje w praktyce?

Działania mające na celu skuteczne pozycjonowanie i zwiększenie widoczności strony w internecie może być wspierana przez szereg narzędzi i usług Google. Jedną z nich jest Google Merchant Center - narzędzie obowiązkowe dla każdego, kto chce zarządzać kampaniami eCommerce w Google Ads. W jaki sposób dokładnie działa ta usługa? Jakie korzyści niesie z sobą korzystanie z niej? Co trzeba zrobić, by korzystnie wpłynąć na sprzedaż?
Google Merchant Center - co daje w praktyce?
Google Merchant Center - co daje w praktyce?

1. Czym jest Google Merchant Center? Zakładanie konta

2. Wszystko na temat pliku produktowego

3. Powiązanie Google Merchant Center z Google Ads

4. Najważniejsze korzyści Google Merchant Center

Choć sporo informacji na temat Google Merchant Center dostarcza samo Google, warto poznać rekomendacje i porady również z innej strony i odmiennej perspektywy. Dzięki temu twoje działania mają szansę być jeszcze skuteczniejsze.

Czym jest Google Merchant Center? Zakładanie konta

Osoby, które wcześniej nie miały styczności z omawianym narzędziem, z pewnością chciałyby poznać więcej szczegółów na temat tego, czym jest Google Merchant Center. Jest to jedna z wielu oferowanych przez Google usług dla osób zajmujących się e-commerce. Umożliwia przesyłanie informacji produktowych opublikowanych w sklepie internetowym do wyszukiwarki Google, dzięki czemu zainteresowani zakupem mogą od razu je zobaczyć.

Jak założyć Google Merchant Center? Wystarczy konto Google i chwila czasu. Wystarczy wejść na oficjalną stronę Google dla sprzedawców, zalogować się do konta Google i uzupełnić podstawowe informacje, takie jak nazwa firmy, kraj działalności czy kluczowe kwestie wysyłki. System intuicyjnie przeprowadzi użytkownika przez wszystkie kroki. Sporo uwagi trzeba poświęcić sekcji, w której podajesz dane o wysyłce: metody i koszty dostaw, kraje, do których wysyłasz czy informacje o polityce zwrotów. Po podaniu tych danych będzie można wgrać pierwszy plik produktowy.

Wszystko na temat pliku produktowego

Wszelkie informacje na temat produktów z oferty twojego sklepu znajdują się we wspomnianym już wcześniej pliku produktowym. To tzw. feed produktowy, zawierający nazwę produktu i jego krótki opis, markę, cenę, dostępność, numer katalogowy, adres URL produktu i jego zdjęcia. Co ważne, w pliku może znajdować się nawet pojedynczy produkt - oznacza to, że z GMC korzystać mogą zarówno duże, jak i małe firmy.

Plik danych produktowych wgrywa się, korzystając z opcji Plik danych. Jego akceptacja trwa kilka dni. Do tego momentu będą widoczne w niebieskim zaznaczeniu jako produkty oczekujące. Po zaakceptowaniu przez Google produkt będzie zielony, jeśli zaś z jakichś przyczyn system je odrzuci - czerwony. Oczywiście, zawsze możesz poznać przyczynę odrzucenia, naprawić ewentualne błędy i zgłosić plik do ponownej weryfikacji.

Powiązanie Google Merchant Center z Google Ads

Aby zyskać możliwość stworzenia reklamy produktowej, w tym działającej na zasadzie remarketingu dynamicznego, musisz połączyć GMC z Google Ads. To nietrudne - wystarczy wprowadzić identyfikator konta Google Ads w odpowiednią rubrykę GMC, a następnie wysłać prośbę o połączenie kont.

Oczywiście, reklamy nie są uruchamiane automatycznie. Trzeba to zrobić ręcznie w zakładce Rozwój, w sekcji dotyczącej reklam produktowych. Tam zresztą znajdują się narzędzia dotyczące wyróżniania reklam, na przykład poprzez umieszczanie logo czy uzupełnianie danych.

Najważniejsze korzyści Google Merchant Center

Korzystanie z GMC niesie z sobą wiele korzyści. Integracja z innymi usługami Google, jak Moja Firma, Google Maps czy Zakupy Google, pozwala ci osiągać kolejne cele biznesowe. Umożliwia także precyzyjną kampanię produktową opartą na remarketingu.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 812
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
w poniedziałek, godzina 13:41 Biłgoraj
Największy Orszak Trzech Króli w powiecie [NOWE ZDJĘCIA]
W poniedziałek, 6 stycznia, czyli święto Objawienia Pańskiego, w Biłgoraju zorganizowana została kolejna edycja Orszaku Trzech Króli. Uczestnicy przeszli od sanktuarium św. Marii Magdaleny do Biłgorajskiego Centrum Kultury.
dzisiaj, 12:46 Biłgoraj
Zderzenie osobówek w Biłgoraju [AKTUALIZACJA]
dzisiaj, 07:04 Biłgoraj
Pogrzeb ks. Marka Tworka. Będą utrudnienia
w poniedziałek, godzina 14:24 Chmielek
Zmarł ks. Marek Tworek - proboszcz parafii Chmielek
W poniedziałkowe przedpołudnie, 6 stycznia, w gminie Łukowa doszło do tragicznego wypadku, w którym zginął ks. Marek Tworek, proboszcz parafii w Chmielku.
w czwartek, godzina 14:08 Biłgoraj
Medal dla PKS w Biłgoraju
dzisiaj, 08:46 Tarnogród
Wolne stanowisko w Urzędzie Miejskim
31 grudnia 2024 Goraj
Mieszkańcy pożegnali stary rok
31 grudnia na Rynku 600-lecia mieszkańcy Goraja i okolic tradycyjnie pożegnali stary rok i powitali nowy podczas widowiska sylwestrowego zwanego "Diabełkami". Wydarzenie, organizowane przez Ochotniczą Straż Pożarną w Goraju, po raz kolejny zgromadziło tłumy.
w piątek, godzina 16:05 Tereszpol-Zaorenda
Zbiórka odzieży wstrzymana
w poniedziałek, godzina 12:50 Gmina Łukowa
Tragedia na drodze. Nie żyje mężczyzna
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball