Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
BIŁGORAJ Biłgoraj
2019.08.06 16:11 | aktualizacja: 2019.08.06 16:47

Po audycie w Starostwie. Będą spore zmiany

Od wielu miesięcy w Starostwie Powiatowym w Biłgoraju trwał audyt. We wtorkowe popołudnie, 6 sierpnia, władze powiatu przedstawiły wyniki kontroli, wnioski i zalecenia, które mają poprawić funkcjonowanie jednostek. Jakie konkretnie zmiany będą wprowadzane?
Po audycie w Starostwie. Będą spore zmiany
Po audycie w Starostwie. Będą spore zmiany

Pod koniec stycznia br. roku w Starostwie Powiatowym w Biłgoraju rozpoczął się audyt, czyli ocena funkcjonowania instytucji pod względem zgodności z określonymi standardami, jak również prawem. Pisaliśmy o tym w artykule pt. Trwa audyt w Starostwie.

Praca audytorów miała potrwać kilka tygodni, okazało się, że dopiero teraz można zaprezentowała wyniki ich pracy. Na spotkanie podsumowujące przeprowadzony audyt władze powiatu zaprosiły we wtorkowe popołudnie, 6 sierpnia.

- Na podstawie audytu powstał nowy regulamin organizacyjny, który Zarząd Powiatu przyjął podczas ostatniego posiedzenia i który już jest wprowadzany w Starostwie Powiatowym w Biłgoraju. Chodzi przede wszystkim o to, by optymalizować usługi świadczone przez instytucję wobec interesantów. Nadrzędnym celem jest dostosowanie do oczekiwań mieszańców w zakresie dostępności usług - rozpoczął starosta Andrzej Szarlip i dodał: - W wyniku prac audytorów powstał obszerny dokument liczący 49 stron. Jest to szczegółowy opis sytuacji, która ma obecnie miejsce.

Starosta wyjaśniał, że było to konieczne, by zweryfikować sytuację kadrową, organizacyjną w Starostwie Powiatowym, ale też w jednostkach podległych w kontekście realizacji zadań, doskonalenia systemu. Raport jest sugestią, która nie jest wiążąca, jednak pokazuje, w którym kierunku powinny iść działania. Co ważne audytorzy przeanalizowali sytuację z lat 2014 - 2018.

Jedną z najistotniejszych kwestii była analiza struktury kadrowej w ostatnich latach, wskazuje ona na stałe zwiększanie zatrudnienia. Wg stanu na grudzień 2014 roku w Starostwie zatrudnionych było 124 pracowników, dwa lata później już 129 pracowników, w 2018 roku było 142 pracowników (w tym 19 osób na stanowiskach pomocy i obsługi). - Te dane pokazują, że nastąpił wzrost zatrudnienia, przy czym zakres zadań realizowanych przez instytucję nie uległ zmianie w drastyczny sposób. W ocenie audytorów wzrost ten nie znalazł uzasadnienia - zaznaczył Andrzej Szarlip.

Najwięcej zastrzeżeń audytorzy mieli w kwestii struktury organizacyjnej i kompetencji poszczególnych działów. Okazało się, że niejednokrotnie kilka osób odpowiadało za te same tematy, co powodowało, że sprawy nie były w należyty sposób załatwiane. Były też sytuacje, w których pracownicy zajmowali się tematami niezgodnymi z zajmowanymi stanowiskami, dla przykładu inspektor ds. ochrony danych sprawował nadzór nad dostarczeniem energii cieplnej oraz zapewnieniem sprawności funkcjonowania instalacji elektrycznej. Jednocześnie zatrudniony był inspektor ds. organizacyjnych i technicznych. Specjalista ds. obronnych miał w zakresie swoich obowiązków ewidencję stowarzyszeń i nadzór nad ich funkcjonowaniem. Reorganizacji wymagają także kwestie zarządzania finansami, gdyż poza wydziałem finansowym, zadaniami tymi, w pewnym zakresie, zajmuje się także wydział edukacji, kultury, sportu i turystyki. Z kolei z tego ostatniego wydziału należy wyłączyć kwestie związane z ochroną zdrowia i utworzyć odrębną jednostkę, która zajmie się tylko tym tematem. Zarekomendowano również wyodrębnienie stanowiska ds. rozwoju gospodarczego powiatu. Zmiany czekają także najliczniejszy wydział geodezji, co do funkcjonowania którego wielu mieszkańców ma obiekcje, wyrażane w składanych skargach. Wysoki poziom zatrudnienia wskazano także w wydziale komunikacji. W porównaniu z innymi, ościennymi powiatami, w Biłgoraju pracuje dwa razy więcej urzędników, bo 22 osoby. Natomiast większych zastrzeżeń nie było co do funkcjonowania wydziału architektury i budownictwa, niezbędne jednak będzie usprawnienie jego funkcjonowania i oddelegowanie jednego z pracowników do punktu obsługi klienta.

W planach jest utworzenie takiego punktu, gdzie poszczególni merytoryczni pracownicy będą rozmawiać bezpośrednio z interesantem. - Zależy nam na tym, by załatwianie spraw w urzędzie było przejrzyste, a mieszkaniec nie miotał się od jednego pracownika do drugiego. Takie rozwiązanie zaproponowano w audycie - dodał starosta.

Kontrola objęła także kwestie związane z wynagrodzeniami i przyznawaniem nagród. Okazało się, że w 2015 roku przyznano 120 nagród, w tym 109 w wysokości 500 zł i 1 w wysokości 250 zł, rok później było ich 121, w tyn najniższa w wysokości 1,2 tys. zł, a najwyższa w wysokości 4,5 tys. zł, w 2017 roku przyznano 118 nagród w kwotach od 300 zł do 2,4 tys. zł. W ubiegłym roku nagród nie było. Kontrola wykazała także spore dysproporcje w wynagrodzeniach pracowników.

Audyt wykazał niską funkcjonalność Starostwa w pewnych obszarach struktury organizacyjnej, zmiany zakładają rezygnację z rozproszonej struktury. Zmiany w strukturze organizacyjnej będą polegały na utworzeniu 8 wydziałów, natomiast zamiast wydziału organizacyjnego i spraw obywatelskich powstaną biura, które będą obsługiwać każdą komórkę (biuro organizacji i kadr, informatyki i obsługi teleinformatycznej, rady i zarządu powiatu, spraw obronnych i zarządzania kryzysowego, ds. zamówień publicznych, obsługi prawnej, kontroli audytu i analiz, ds. komunikacji medialnej i promocji, utrzymania obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych). Starostwo będzie podzielone na: wydział geodezji i kartografii; architektury i budownictwa; oświaty, kultury, sportu i turystyki; zdrowia i spraw obywatelskich; rolnictwa i ochrony środowiska i leśnictwa; inwestycji i rozwoju; komunikacji i drogownictwa; finansów.

- Z raportu wynika również, że celowym działaniem będzie utworzenie Centrum Usług Wspólnych. Wszystko wskazuje na to, że taka jednostka powstanie - dodał starosta Szarlip. Ponadto w planach jest złączenie usług kulturalnych. Miałaby powstać jednostka, która połączy funkcjonowanie Młodzieżowego Domu Kultury i Muzeum Ziemi Biłgorajskiej (obie instytucje przestałyby istnieć, w ich miejsce powstałoby centrum kulturalne).

Ponadto Starostwo Powiatowe w jeden dzień w tygodniu będzie procować w zmienionych godzinach, tak, by wydłużyć otwarcie placówko do godz. 16 lub 16:30.

red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
red. dodany
 
Odsłon: 8181
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (3)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
autochton  Starostwa i Urzędy Wojewódzkie to całkowicie zbędne organy administracji publicznej. Są tylko po to, aby partyjniacy mieli ciepłe posadki (synekury). Czas pogonić towarzystwo tam zatrudnione do uczciwej pracy.
6 sierpnia 2019
+33
-0
jackarr  Entliczek pentliczek... na kogo wypadnie na tego BĘC!!!
6 sierpnia 2019
+14
-2
Ostatnio dodane komentarze
autochton   Starostwa i Urzędy Wojewódzkie to całkowicie zbędne organy administracji publicznej. Są tylko po to, aby partyjniacy mieli ciepłe posadki (synekury). Czas pogonić towarzystwo tam zatrudnione do uczciwej pracy.
6 sierpnia 2019
+33
-0
Drakkar   Zatrudnijta jeszcze z pińdziesiont łosub bo se chyba rady nie dajeta.
6 sierpnia 2019
+12
-2
jackarr   Entliczek pentliczek... na kogo wypadnie na tego BĘC!!!
6 sierpnia 2019
+14
-2
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
w środę, godzina 12:36 Biłgoraj
Tu będzie plac budowy
W środę 20 listopada przekazano plac budowy pod inwestycję obejmującą modernizację ulicy Knappa oraz budowę drogi I.B. Singera w Biłgoraju. Zgodnie z umową na realizację zadania wykonawca ma 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.
dzisiaj, 08:56 Krytków Duży
Zderzenie osobówek na drodze powiatowej
w niedzielę, godzina 20:03 Tarnawa
Tragiczny wypadek w powiecie. Nie żyje kobieta
16 listopada 2024 Biłgoraj
Jubileuszowy Wieczór Darczyńcy [NOWE ZDJĘCIA]
W sobotę 16 listopada odbyła się kolejna edycja Wieczoru Darczyńcy, organizowanego przez fundację Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej. Tegoroczne wydarzenie miało wyjątkowy charakter, ponieważ wpisało się w obchody 25-lecia działalności fundacji.
w niedzielę, godzina 20:53 Borki
Pożar budynku - straty oszacowano na 150 tysięcy złotych
w niedzielę, godzina 08:29 Dyle
Gminny Dzień Pracownika Socjalnego
w piątek, godzina 09:12 Biłgoraj
Będzie zmiana stawek podatkowych?
Rada Miasta Biłgoraja przygotowuje się do wprowadzenia zmian w podatkach od nieruchomości. Nowe stawki zostały określone w projekcie uchwały, która ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Poniżej przedstawiamy szczegóły planowanych zmian.
w piątek, godzina 09:57 Stary Lipowiec
Remont drogi zakończony
dzisiaj, 08:07 Lekkoatletyka
Złoty Marcin Kusz i drużynowe srebro dla Znicza
w sobotę, godzina 10:14 Biłgoraj
Radni zdecydują o podwyżkach opłat za śmieci
Na najbliższej sesji Rady Miasta Biłgoraja, która odbędzie się 27 listopada, radni podejmą decyzję dotyczącą zmiany wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Proponowana podwyżka jest związana z rosnącymi kosztami utrzymania systemu gospodarki odpadami oraz spadkiem liczby mieszkańców objętych opłatą. Nowe stawki mają wejść w życie 1 stycznia 2025 roku.
w piątek, godzina 20:16 Biłgoraj
Biznes Ziemi Biłgorajskiej w jednym miejscu
dzisiaj, 08:12 Józefów
Nowa inwestycja dla najmłodszych
we wtorek, godzina 11:18 Lubelszczyzna
Pierwszy przypadek wścieklizny u psa w województwie
Do dzisiaj w województwie lubelskim potwierdzono 20 ognisk wścieklizny. Po raz pierwszy chorobę stwierdzono u psa. Służby przypominają, że obowiązkowemu szczepieniu przeciwko wściekliźnie podlegają psy po ukończeniu 3 miesiąca życia.
w niedzielę, godzina 11:15 Rzeczyce
Jest wniosek o ZRID dla oczekiwanej inwestycji
w sobotę, godzina 20:33 Bukowina
Zderzenie dwóch samochodów w Bukowinie
w środę, godzina 13:55 Biłgoraj
Biłgorajski basen odzyska dawny blask
Kryta pływalnia, jeden z symboli Biłgoraja, wkrótce przejdzie kompleksową modernizację. W środę, 20 listopada, przedstawiciele Zarządu Powiatu podpisali umowę z wykonawcą na realizację II etapu remontu obiektu, który będzie służył zarówno mieszkańcom, jak i lokalnym stowarzyszeniom sportowym.
w niedzielę, godzina 16:33 Biłgoraj
Scena dla seniorów
w niedzielę, godzina 16:10 Biłgoraj
Ku czci św. Cecylii
we wtorek, godzina 15:28 Babice
Upamiętnienie biskupa z Babic
We wtorek, 19 listopada przy szkole w Babicach odbyła się uroczystość odsłonięcia i poświęcenia kamienia upamiętniającego biskupa płk. Mateusza Siemaszko, duchownego i żołnierza, który zapisał się w historii Polski.
17 listopada 2024 Powiat
11 miejscowości bez prądu, w tym Biłgoraj i Tarnogród
w niedzielę, godzina 09:49 Józefów
Józefów rozświetli ulice za milion złotych
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball