Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:

Edytuj tekst

UWAGA!
Teraz możesz wysłać nam zdjęcie bezpośrednio z Twojego telefonu komórkowego.
Utwórz wiadomość MMS i wyślij na adres alert@bilgorajska.pl
(adres e-mail wpisz zamiast numeru telefonu nadawcy).
Dodaj zdjęcie:
Wybierz zdjęcie:
Wprowadź podpis zdjęcia:
Autor zdjęcia (podajemy gdy znamy):
Rozmiar tekstu:
AAA
BIŁGORAJ Biłgoraj
2019.08.06 16:11 | aktualizacja: 2019.08.06 16:47

Po audycie w Starostwie. Będą spore zmiany

Od wielu miesięcy w Starostwie Powiatowym w Biłgoraju trwał audyt. We wtorkowe popołudnie, 6 sierpnia, władze powiatu przedstawiły wyniki kontroli, wnioski i zalecenia, które mają poprawić funkcjonowanie jednostek. Jakie konkretnie zmiany będą wprowadzane?
Po audycie w Starostwie. Będą spore zmiany
Po audycie w Starostwie. Będą spore zmiany

Pod koniec stycznia br. roku w Starostwie Powiatowym w Biłgoraju rozpoczął się audyt, czyli ocena funkcjonowania instytucji pod względem zgodności z określonymi standardami, jak również prawem. Pisaliśmy o tym w artykule pt. Trwa audyt w Starostwie.

Praca audytorów miała potrwać kilka tygodni, okazało się, że dopiero teraz można zaprezentowała wyniki ich pracy. Na spotkanie podsumowujące przeprowadzony audyt władze powiatu zaprosiły we wtorkowe popołudnie, 6 sierpnia.

- Na podstawie audytu powstał nowy regulamin organizacyjny, który Zarząd Powiatu przyjął podczas ostatniego posiedzenia i który już jest wprowadzany w Starostwie Powiatowym w Biłgoraju. Chodzi przede wszystkim o to, by optymalizować usługi świadczone przez instytucję wobec interesantów. Nadrzędnym celem jest dostosowanie do oczekiwań mieszańców w zakresie dostępności usług - rozpoczął starosta Andrzej Szarlip i dodał: - W wyniku prac audytorów powstał obszerny dokument liczący 49 stron. Jest to szczegółowy opis sytuacji, która ma obecnie miejsce.

Starosta wyjaśniał, że było to konieczne, by zweryfikować sytuację kadrową, organizacyjną w Starostwie Powiatowym, ale też w jednostkach podległych w kontekście realizacji zadań, doskonalenia systemu. Raport jest sugestią, która nie jest wiążąca, jednak pokazuje, w którym kierunku powinny iść działania. Co ważne audytorzy przeanalizowali sytuację z lat 2014 - 2018.

Jedną z najistotniejszych kwestii była analiza struktury kadrowej w ostatnich latach, wskazuje ona na stałe zwiększanie zatrudnienia. Wg stanu na grudzień 2014 roku w Starostwie zatrudnionych było 124 pracowników, dwa lata później już 129 pracowników, w 2018 roku było 142 pracowników (w tym 19 osób na stanowiskach pomocy i obsługi). - Te dane pokazują, że nastąpił wzrost zatrudnienia, przy czym zakres zadań realizowanych przez instytucję nie uległ zmianie w drastyczny sposób. W ocenie audytorów wzrost ten nie znalazł uzasadnienia - zaznaczył Andrzej Szarlip.

Najwięcej zastrzeżeń audytorzy mieli w kwestii struktury organizacyjnej i kompetencji poszczególnych działów. Okazało się, że niejednokrotnie kilka osób odpowiadało za te same tematy, co powodowało, że sprawy nie były w należyty sposób załatwiane. Były też sytuacje, w których pracownicy zajmowali się tematami niezgodnymi z zajmowanymi stanowiskami, dla przykładu inspektor ds. ochrony danych sprawował nadzór nad dostarczeniem energii cieplnej oraz zapewnieniem sprawności funkcjonowania instalacji elektrycznej. Jednocześnie zatrudniony był inspektor ds. organizacyjnych i technicznych. Specjalista ds. obronnych miał w zakresie swoich obowiązków ewidencję stowarzyszeń i nadzór nad ich funkcjonowaniem. Reorganizacji wymagają także kwestie zarządzania finansami, gdyż poza wydziałem finansowym, zadaniami tymi, w pewnym zakresie, zajmuje się także wydział edukacji, kultury, sportu i turystyki. Z kolei z tego ostatniego wydziału należy wyłączyć kwestie związane z ochroną zdrowia i utworzyć odrębną jednostkę, która zajmie się tylko tym tematem. Zarekomendowano również wyodrębnienie stanowiska ds. rozwoju gospodarczego powiatu. Zmiany czekają także najliczniejszy wydział geodezji, co do funkcjonowania którego wielu mieszkańców ma obiekcje, wyrażane w składanych skargach. Wysoki poziom zatrudnienia wskazano także w wydziale komunikacji. W porównaniu z innymi, ościennymi powiatami, w Biłgoraju pracuje dwa razy więcej urzędników, bo 22 osoby. Natomiast większych zastrzeżeń nie było co do funkcjonowania wydziału architektury i budownictwa, niezbędne jednak będzie usprawnienie jego funkcjonowania i oddelegowanie jednego z pracowników do punktu obsługi klienta.

W planach jest utworzenie takiego punktu, gdzie poszczególni merytoryczni pracownicy będą rozmawiać bezpośrednio z interesantem. - Zależy nam na tym, by załatwianie spraw w urzędzie było przejrzyste, a mieszkaniec nie miotał się od jednego pracownika do drugiego. Takie rozwiązanie zaproponowano w audycie - dodał starosta.

Kontrola objęła także kwestie związane z wynagrodzeniami i przyznawaniem nagród. Okazało się, że w 2015 roku przyznano 120 nagród, w tym 109 w wysokości 500 zł i 1 w wysokości 250 zł, rok później było ich 121, w tyn najniższa w wysokości 1,2 tys. zł, a najwyższa w wysokości 4,5 tys. zł, w 2017 roku przyznano 118 nagród w kwotach od 300 zł do 2,4 tys. zł. W ubiegłym roku nagród nie było. Kontrola wykazała także spore dysproporcje w wynagrodzeniach pracowników.

Audyt wykazał niską funkcjonalność Starostwa w pewnych obszarach struktury organizacyjnej, zmiany zakładają rezygnację z rozproszonej struktury. Zmiany w strukturze organizacyjnej będą polegały na utworzeniu 8 wydziałów, natomiast zamiast wydziału organizacyjnego i spraw obywatelskich powstaną biura, które będą obsługiwać każdą komórkę (biuro organizacji i kadr, informatyki i obsługi teleinformatycznej, rady i zarządu powiatu, spraw obronnych i zarządzania kryzysowego, ds. zamówień publicznych, obsługi prawnej, kontroli audytu i analiz, ds. komunikacji medialnej i promocji, utrzymania obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych). Starostwo będzie podzielone na: wydział geodezji i kartografii; architektury i budownictwa; oświaty, kultury, sportu i turystyki; zdrowia i spraw obywatelskich; rolnictwa i ochrony środowiska i leśnictwa; inwestycji i rozwoju; komunikacji i drogownictwa; finansów.

- Z raportu wynika również, że celowym działaniem będzie utworzenie Centrum Usług Wspólnych. Wszystko wskazuje na to, że taka jednostka powstanie - dodał starosta Szarlip. Ponadto w planach jest złączenie usług kulturalnych. Miałaby powstać jednostka, która połączy funkcjonowanie Młodzieżowego Domu Kultury i Muzeum Ziemi Biłgorajskiej (obie instytucje przestałyby istnieć, w ich miejsce powstałoby centrum kulturalne).

Ponadto Starostwo Powiatowe w jeden dzień w tygodniu będzie procować w zmienionych godzinach, tak, by wydłużyć otwarcie placówko do godz. 16 lub 16:30.

red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
red. dodany
 
Odsłon: 7970
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (3)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
autochton  Starostwa i Urzędy Wojewódzkie to całkowicie zbędne organy administracji publicznej. Są tylko po to, aby partyjniacy mieli ciepłe posadki (synekury). Czas pogonić towarzystwo tam zatrudnione do uczciwej pracy.
6 sierpnia 2019
+33
-0
jackarr  Entliczek pentliczek... na kogo wypadnie na tego BĘC!!!
6 sierpnia 2019
+14
-2
Ostatnio dodane komentarze
autochton   Starostwa i Urzędy Wojewódzkie to całkowicie zbędne organy administracji publicznej. Są tylko po to, aby partyjniacy mieli ciepłe posadki (synekury). Czas pogonić towarzystwo tam zatrudnione do uczciwej pracy.
6 sierpnia 2019
+33
-0
Drakkar   Zatrudnijta jeszcze z pińdziesiont łosub bo se chyba rady nie dajeta.
6 sierpnia 2019
+12
-2
jackarr   Entliczek pentliczek... na kogo wypadnie na tego BĘC!!!
6 sierpnia 2019
+14
-2
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
w poniedziałek, godzina 00:20 Biłgoraj
Wojciech Gleń nowym burmistrzem Biłgoraja [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Są już oficjalne wyniki drugiej tury wyborów samorządowych. Według informacji przekazanych przez PKW Wojciech Gleń uzyskał prawie 53% głosów. Jak głosowali mieszkańcy Biłgoraja?
w czwartek, godzina 14:01 Potok Górny
Gmina zwróci nadwyżkę za montaż fotowoltaiki
dzisiaj, 09:20 Sokołówka
Prawie pół miliona zł strat po pożarze garażu z samochodami
w niedzielę, godzina 22:12 Biłgoraj
Nieoficjalne wyniki drugiej tury w Biłgoraju
W niedzielę 21 kwietnia odbyła się druga tura wyborów samorządowych. O najważniejsze stanowisko w Biłgoraju walczyli dotychczasowy burmistrz Janusz Rosłan i Wojciech Gleń.
dzisiaj, 08:08 Księżpol
4 konkursy na dyrektorskie stanowiska
dzisiaj, 12:03 Biłgoraj
Pożegnanie klas maturalnych i wręczenie stypendiów w RCEZ [LISTA WYRÓŻNIONYCH]
w niedzielę, godzina 23:11 Gmina Biłgoraj
Dariusz Świerczyński wójtem gminy Biłgoraj [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Są już oficjalne wyniki wyborów na wójta gminy Biłgoraj. Według danych ze wszystkich obwodów wyborczych w głosowaniu zwyciężył Dariusz Świerczyński. Jakie uzyskał poparcie?
17 kwietnia 2024 Józefów
Leśnicy sprzedają URSUSA 4514
w czwartek, godzina 18:33 Dąbrowica
Samochód wypadł z drogi. Służby w akcji [AKTUALIZACJA]
w niedzielę, godzina 22:14 Gmina Biłgoraj
Nieoficjalne wyniki drugiej tury w gminie Biłgoraj
Mieszkańcy gminy Biłgoraj zdecydowali kto będzie zarządzać gminą przez następne 5 lat. W drugiej turze wyborów o fotel wójta ubiegali się Wojciech Dziduch i Dariusz Świerczyński.
w środę, godzina 17:20 Biłgoraj
Pożegnanie burmistrza i radnych [NOWE ZDJĘCIA]
w czwartek, godzina 13:15 Biłgoraj
Jest data otwarcia basenu. Ogłoszono przetarg na przebudowę starej części obiektu
w niedzielę, godzina 23:21 Aleksandrów
Zmiana na stanowisku wójta gminy Aleksandrów [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Poznaliśmy oficjalne wyniki drugiej tury wyborów samorządowych w gminie Aleksandrów. Z danych przekazanych przez PKW wynika, że wójtem został Andrzej Borowiec.
w poniedziałek, godzina 10:03 Frampol
Powstaje nowa nawierzchnia na DW 835
19 kwietnia 2024 Biłgoraj
Wolne etaty w starostwie
w poniedziałek, godzina 00:04 Goraj
W Goraju bez zmian [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Według oficjalnych informacji przekazanych przez Państwową Komisję Wyborczą mieszkańcy miasta i gminy Goraj nie chcieli zmian. W drugiej turze wyborów większością głosów burmistrzem został Antoni Łukasik. Jakie poparcie uzyskał?
w czwartek, godzina 23:00 Gmina Biłgoraj
Pożegnanie radnych gminnych
w środę, godzina 10:53 Region
33-latek z powiatu podejrzany o wykorzystanie nastolatki trafił do aresztu
w niedzielę, godzina 22:26 Goraj
Kto burmistrzem Goraja?
W drugiej turze wyborów o fotel burmistrza Goraja ubiegali się dotychczasowy włodarz Antoni Łukasik oraz Piotr Kiełbasa. PKW podała dane z 66,66% obwodów wyborczych.
w niedzielę, godzina 14:15 Biłgoraj
Frekwencja w drugiej turze wyborów [AKTUALIZACJA]
w czwartek, godzina 15:58 Biłgoraj
"Z wartościami do ludzi"
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl