Fot.PAP/A.Reszko
Z komunikatu zamieszczonego na stronie internetowej resortu infrastruktury i budownictwa wynika, że liczący 91 km długości fragment Via Baltica powstanie w technologii betonowej w latach 2018-2021. Łączna, szacunkowa wartość inwestycji to ok. 3,5 mld zł.
Dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA Jerzy Doroszkiewicz powiedział PAP, że jeszcze w tym roku ruszą przetargi na projekt i budowę trzech odcinków między Łomżą a Szczuczynem (Łomża Północ-Stawiski, Stawiski-Szczuczyn i obwodnica Łomży w ciągu drogi krajowej nr 61), a w końcu pierwszego kwartału 2017 r. - na pozostałe trzy zadania, od Ostrowi do Łomży.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd do Rygi na Łotwie.
Fragment Ostrów Mazowiecka-Szczuczyn (o długości 91 km), to w sumie sześć odcinków inwestycyjnych. Są one na różnych etapach przygotowania do rozpoczęcia procedur przetargowych. Według informacji uzyskanych przez PAP w GDDKiA, dla każdego z sześciu odcinków wydane są ostateczne decyzje środowiskowe oraz przygotowane koncepcje programowe.
Rząd PiS już wcześniej deklarował, że Via Baltica (obok S19 Via Carpatia, prowadzącej z północy na południe oraz kolejowej Rail Baltica), to jedna z kluczowych dróg ważnych dla rozwoju województwa podlaskiego. Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny PAP
wk/Kurier PAP