Książka dedykowana jest przygotowującym się do otwarcia własnego biznesu lub tym, którzy są już przedsiębiorcami, ale chcieliby rozszerzyć swoje usługi o działalność internetową.
Podręcznik skupia się na metodach wykorzystania zasobów internetu, które podnoszą skuteczność działania biznesowego (komunikacja, marketing, zaopatrzenie, finanse itp.) oraz na usługach e-administracji dedykowanych dla biznesu. - Internet jest naturalnym środowiskiem dla handlu - pozwala działać szybko, efektywnie, elastycznie. Pozwala także na szybki i konkretny kontakt z kontrahentami i klientami - podkreśla autorka książki dr Joanna Frączek - Broda.
Zwraca przy tym uwagę, że żeby wykorzystać te zalety internetu trzeba wiedzieć jak się z nim poruszać, jak się za jego pomocą kontaktować, a także jak nie dać się przytłoczyć - działalność biznesowa w sieci jest bowiem zupełnie inna, niż działalność w świecie rzeczywistym. Dzieje się tak nie tylko z powodu innych narzędzi, ale także dlatego, że każda informacja jest natychmiastowo dostępna (np. opinie klientów), możliwa do zweryfikowania, a także edytowalna. Klient niezadowolony przez rok może obniżyć rating (ocenę) firmy.
- Jeżeli zrobi to jedna osoba, nie ma powodu do niepokoju, ale jeżeli więcej zadowolonych klientów zmieni swoją opinię, a na Twoich profilach paski zadowolenia zaczną świecić na czerwono, możliwe, że trzeba będzie wdrożyć radykalne środki naprawcze w Twojej firmie. Od czego więc zacząć eksplorację biznesową w sieci? Przede wszystkim od wyszukania potrzebnych Ci obiektów, usług i osób - radzi dr Joanna Frączek - Broda.
Jak już informowaliśmy, gminy mogą ubiegać się o granty w wysokości do 150 tys. zł na szkolenia informatyczne mieszkańców. Fundacja Promocji Gmin Polskich jest operatorem grantów w pięciu województwach: mazowieckim, kujawsko-pomorskim, łódzkim, wielkopolskim i zachodniopomorskim.
Przypominamy, że nasza Fundacja nie narzuca grantobiorcom warunków: gminy mogą wybrać w zależności od swoich potrzeb od jednego do siedmiu spośród następujących modułów tematycznych: "Rodzic w Internecie", "Mój biznes w sieci", "Moje finanse i transakcje w sieci", "Działam w sieciach społecznościowych", "Tworzę własną stronę internetową (blog)" "Rolnik w sieci", "Kultura w sieci".
W ramach każdego modułu można zorganizować dowolną liczbę szkoleń. Warto przy tym pamiętać, że gmina nie musi wnosić żadnego wkładu własnego, a aż do 40 proc grantu można wydać na sprzęt komputerowy, który po zakończeniu projektu można będzie przekazać miejscowej szkole.
Szkolenia będą dwudniowe, dwa razy po osiem godzin. Scenariusze realizacji poszczególnych tematów przygotowane na rzecz Fundacji Promocji Gmin Polskich przez dr Joannę Frączek Brodę zostały zaakceptowane przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Zadaniem każdego szkolenia - takie mamy założenie nadrzędne - jest wykształcenie w uczestnikach podstawowych umiejętności cyfrowych.
Całą treść podręcznika wraz ze scenariuszem szkolenia na temat ?Mój biznes w sieci" znajdą Państwo na stronie Fundacji Promocji Gmin Polskich http://www
Zachęcamy też do zapoznania się z konkursowym ABC: https://fpgp.eu/konkursowe-abc-odpowiadamy-czytelnikom-w-sprawie-po-pc-3-1/470/aktualnosci.html
Nasz adres: Warszawa ul. Jaworzyńska 7/3
telefon: (22) 697 52 99
maile: fundacjapgp@gmail.com k.ustrycka@fpgp.eu
Kierownik projektu : KATARZYNA USTRYCKA