Zgodnie z zapowiedzią prezentujemy założenia każdego z siedmiu tematów modułów szkoleniowych przygotowanych przez Fundację Promocji Gmin Polskich. Do wyboru są moduły: "Rodzic w Internecie", "Mój biznes w sieci", "Moje finanse i transakcje w sieci", "Działam w sieciach społecznościowych", "Tworzę własną stronę internetową (blog)", "Rolnik w sieci", "Kultura w sieci".
Gminy mogą wybrać w zależności od swoich potrzeb od jednego do siedmiu spośród powyższych tematów, mogą też zorganizować w każdym z tych tematów dowolną liczbę szkoleń. Warunkiem jest wystąpienie przez gminę o grant na szkolenie do Fundacji Promocji Gmin Polskich. Granty w kwotach od 15 tys. zł do 150 tys. zł można otrzymać bez żadnego wkładu własnego.
Założenia modułu nr 2: MÓJ BIZNES W SIECI
Ambicją autorów scenariusza szkolenia jest, by jego uczestnicy poznali dedykowane dla biznesu usługi e-administracji. Zawarte w module elementy szkoleniowe służyć mają ponadto podniesieniu kompetencji w zakresie korzystania z zasobów edukacyjnych dla przyszłych przedsiębiorców (np. Akademia PARP).
A oto lista niektórych umiejętności nabytych na szkoleniu:
1. Wyszukiwanie dostawców, ofert, sprawdzanie wiarygodności potencjalnego partnera biznesowego. (np. w ems.ms.gov.pl,mojepanstwo.pl).
2. Rozpowszechnienie w sieci informacji o swoim biznesie, (wizytówka, media społecznościowe, widoczność w serwisach typu Google Maps, itd.).
3. Wyszukiwanie informacji na stronach instytucji publicznych, np. o regulacjach prawnych dotyczących handlu w sieci, serwisów z przetargami, bazakonkurencyjnosci.gov.pl.
4. Wykorzystywanie materiałów z sieci (własność intelektualna otwarte licencje).
5. Wyszukiwanie treści związanych z rozwojem zainteresowań, kursów e-learningowych, podcastów tematycznych, platform z zasobami do nauki dla przedsiębiorców (np. Akademia PARP).
6. Prowadzenie rozmów przez internet (np. wideorozmowy, rozmowy grupowe).
7. Komunikacja elektroniczna z klientami i dostawcami, w tym uzyskiwanie opinii klientów.
8. Zakupy i sprzedaż przez internet, w tym płatności elektroniczne, potwierdzenie zakupów, paragony itd.
9. Wiedza o podstawach posiadania własnej strony internetowej, w tym np. funpage'a w mediach społecznościowych (na Facebooku, YouTube, Twitterze, Instagramie i in.) i informacje jak ją uruchomić z wykorzystaniem prostych w obsłudze narzędzi.
10. Marketing w internecie.
11. Korzystanie z bankowości elektronicznej lub przyjmowanie płatności online.
12. Reagowanie i radzenie sobie ze zjawiskami niepożądanymi i groźnymi (hate, trolling, kradzież treści).
Fundacja Promocji Gmin Polskich oferuje gminom granty na szkolenia w pięciu województwach: mazowieckim, kujawsko-pomorskim i łódzkim oraz wielkopolskim i zachodniopomorskim. Samorządom zainteresowanym udziałem w naszym przedsięwzięciu edukacyjnym przypominamy, że szczegółowe informacje oraz dokumentacja konkursowa dostępne są na stronie Fundacji http://www
Zachęcamy także do zapoznania się z konkursowym ABC: http://www.fpgp.eu/index.php?page=news&id=434. .
Nasz adres: Warszawa ul. Jaworzyńska 7/3
telefon: (22) 697 52 99
maile: fundacjapgp@gmail.com k.ustrycka@fpgp.eu
Kierownik projektu : KATARZYNA USTRYCKA