Od początku jej funkcjonowania w Świdnicy zniknęło około 550 różnego rodzaju niepożądanych reklam. Pojawiły się natomiast dobrej jakości stylizowane szyldy i inne nośniki reklam. Po uporządkowaniu szyldów w bloku śródrynkowym oraz zabytkowym centrum przyszedł czas na inne rejony miasta. W ciągu ostatnich kilku tygodniu urzędnikom udało się zlikwidować banery, bilbordy czy też plakaty w takich miejscach jak: ul Mieszka 1 przy przychodni zdrowia oraz placu targowym, Kopernika, Głowackiego, Żeromskiego, Budowlanej, Pułaskiego, Rynek czy Spółdzielczej.
- Nasze działania, szczególnie prowadzona od miesięcy kampania informacyjna, dają kolejne efekty w postaci oczyszczonej przestrzeni publicznej w mieście. Przedsiębiorcy w Świdnicy są otwarci na nasze postulaty i nawiązują z nami współpracę przy tworzeniu nowych szyldów, witryn sklepowych czy wysięgników.
Podpowiadamy im w jaki sposób wykonać dany nośnik reklamowy, aby był on spójny z przyjętymi rozwiązaniami ? mówi Małgorzata Osiecka, dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury.
Warto przypomnieć, że od lat funkcjonuje specjalna strona internetowa, na której znajdują się wszelkie informacje odnośnie prowadzonej polityki reklamowej, działań miasta, zasad umieszczania reklam czy aktów prawnych. Funkcjonuje także galeria dobrych praktyk, gdzie przedstawiono reklamy, które mogą służyć jako przykład estetycznych i zgodnych z wszelkimi regułami prawa rozwiązań.
Wpływ na estetykę miejskiej przestrzeni mają nie tylko dużych rozmiarów banery czy bilbordy, ale także wszelkiego rodzaju formy artystycznego wyrazu, czyli murale na elewacjach budynków. W ostatnich latach powstało ich wiele w różnych rejonach miasta. Każdy z nich został wcześniej sprawdzony i uzgodniony z Wydziałem Gospodarki Przestrzennej i Architektury. Ostatnim tego typu dziełem jest projekt świdnickiego artysty Roberta Kukli przy ul. Dworcowej, gdzie podziwiać można okazałych rozmiarów, portret Ireny Sendlerowej.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony http://um.