Funkcja "Today In" jest obecnie testowana w sześciu miastach Stanów Zjednoczonych, między innymi - w Nowym Orleanie.
Życzeniem Facebooka jest, aby ludzie, którzy mieszkają na obszarach, w których nowa funkcja serwisu jest dostępna, mogli za jej pomocą uzyskiwać dostęp do informacji pochodzących od lokalnych wydawców, ostrzeżeń od miejscowych władz, czy zapowiedzi ważnych wydarzeń ze świata kultury, sportu i polityki.
Sekcja "Today In" będzie wypełniona informacjami, które zbudowane będą na bazie działania algorytmów sztucznej inteligencji. Wydawcy, od których treści pojawią się w "Today In", będą wcześniej musieli być zweryfikowani i zaaprobowani przez dział Facebooka odpowiedzialny za współpracę z mediami, nadzorowany przez związanego wcześniej z NBC Campbella Browna.
Moduł "Today In" to kolejna funkcja związana z dostarczaniem informacji, która jest częścią wysiłków Facebooka zmierzających w stronę oczyszczenia serwisu z fałszywych, bądź mylących treści. Weryfikacja wydawców powinna wspomóc walkę z dezinformacją w serwisie - mówią przedstawiciele firmy.
Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny PAP
mp/