Na platformie e-learningowej http://www
Ustalenie o powstaniu obowiązku zwrotu dotacji dokonuje się w fazie rozliczania dotacji lub nawet po pozytywnym jej rozliczeniu, gdy po kontroli okaże się, że dotacja lub jej część podlega zwrotowi.
Niewykorzystanie dotacji w całości lub w części, otrzymanie dotacji nienależnej w całości, otrzymanie dotacji w części w wysokości wyższej niż wynikająca z prawidłowego obliczenia, wykorzystanie dotacji w całości lub w części niezgodnie z przeznaczeniem ? to okoliczności powodujące powstanie po stronie beneficjenta obowiązku zwrotu dotacji, a po stronie organu ? obowiązek dochodzenia zwrotu dotacji. Ekspert przedstawia w wykładzie wszystkie te przesłanki.
Autor opisuje też dochodzenie zwrotu dotacji do budżetu JST. ?Przepis art. 169 ust. 6 u.f.p., odnoszący się do dotacji z budżetu państwa, zawiera podstawę prawną do wydania decyzji administracyjnej ustalającej kwotę, którą beneficjent ma zwrócić do budżetu państwa, oraz datę, od której naliczane są odsetki. Decyzja o zwrocie, po jej uprawomocnieniu, stanowi tytuł wykonawczy umożliwiający uruchomienie wobec beneficjenta egzekucji administracyjnej. Niestety w zakresie dotacji z budżetu samorządu nie zawarto analogicznej podstawy prawnej do wydania decyzji windykacyjnej? - czytamy.
Wykład wraz z testem sprawdzającym wiedzę można przeczytać bezpłatnie po zalogowaniu na http://www.saf.ews21.pl. Tym razem test składa się tylko z trzech pytań, a dwie poprawnie udzielone odpowiedzi zaliczają!
I wykład, i test udostępniane są w ramach Samorządowej Akademii Finansów ? e-learningowego szkolenia dla samorządowców, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o finansach. Serwis Samorządowy PAP realizuje projekt we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim.
UWAGA: sesja zostaje przedłużona do 10 sierpnia, sesja poprawkowa potrwa od 11 do 25 sierpnia.