61-latek chciał kupić telefon przez internet. Znalazł interesujący go model i zapłacił z góry. Niestety telefonu nie otrzymał, a kontakt ze sprzedającym się urwał. Mężczyzna stracił ponad 1 000 złotych.
Do biłgorajskich policjantów zgłosił się 61-letni mieszkaniec powiatu, który padł ofiarą oszustwa podczas internetowych zakupów. Mężczyzna na początku miesiąca na jednej ze stron internetowych postanowił kupić telefon komórkowy. Dokonał wpłaty na wskazane konto bankowe. Następnie otrzymał wiadomość, że jego zamówienie jest w trakcie realizacji. Po kilku dniach zaniepokojony brakiem dostawy postanowił skontaktować się ze sprzedającym. Odkrył wtedy, że numer kontaktowy jest nieaktywny, a rzekomy sprzedający nie odpowiada na wiadomości. 61 - latek stracił ponad 1 000 złotych.
Aby zminimalizować ryzyko stania się ofiarą oszustów przestrzegajmy kilku podstawowych zasad:
czytaj dalej ⇓ REKLAMA
- kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania,
- korzystajmy tylko ze sprawdzonych portali aukcyjnych, czytajmy regulaminy stron i sklepów,
- sprawdźmy sprzedawcę i ustalmy od kiedy posiada konto, jakie są o nim opinie i komentarze,
- sprawdźmy, czy sprzedający podaje swój adres i telefon oraz czy można się z nim skontaktować,
- zachowujmy całą korespondencję ze sprzedającym, może ona stać się dowodem w sprawie,
- uważajmy na super oferty, mocno zaniżone lub wręcz niewiarygodnie niskie ceny,
- nie otwierajmy podesłanych w wiadomościach nieznanych nam linków, które mogą zawierać złośliwe oprogramowanie,
- nie kupujmy "kota w worku" i nie płaćmy z góry szczególnie większych kwot.
JK/Red.