Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2022.10.07 19:15

Korzyści płynące z marketingu szeptanego

Nic tak nie napędza handlu, jak dobra reklama. I nie zawsze chodzi o profesjonalne reklamy, emitowane w mediach, a raczej o to, co o danej marce można usłyszeć w sieci. Marketing szeptany (po angielsku buzz marketing) to doskonała forma promocji i zaistnienia w internetowym świecie. Na czym polega? Czy faktycznie jest ważne to, że mówią, a nie to, ja mówią?
Korzyści płynące z marketingu szeptanego
Korzyści płynące z marketingu szeptanego

Marketing szeptany - co to jest?

Marketing szeptany, zwany również whisper marketing, word of mouth marketing uważany jest obecnie za jedną z najskuteczniejszych form reklamy. Ma na celu nagłośnić daną markę, usługę lub produkt, sprawić, że stanie się zauważana i rozpoznawalna. Celem tej formy promocji jest tworzenie pozytywnego RP, wytworzenie rozmów o produkcie lub usłudze, wywołanie miłych reakcji klientów, zachęcenie do udziału w dyskusjach na temat marki. Marketing plotki ma również generować organiczny ruch na stronie internetowej oraz umieszczać linki na potrzeby SEO. Marketing szeptany w sieci powinien być jak najbardziej naturalny, ma skłaniać do dyskusji na temat danego produktu czy usługi. Wielu potencjalnych klientów przed zakupem danej rzeczy, szuka opinii w sieci. I tu właśnie sprawdza się buzz marketing. Pozytywne opinie Google skłaniają do zakupów dużo lepiej niż typowe, płatne reklamy. Marketing plotki może być używany w opiniach o sklepie internetowym, komentarzach w portalach społecznościowych, wypowiedziach na forach i blogach tematycznych.

Jakie są rodzaje marketingu szeptanego?

Występują różne formy marketingu szeptanego w sieci. Główne z nich to:

  • Evangelist marketing - polega na tworzeniu grup, forów czy kont, które mają skupiać fanów danej marki. Celem tej formy jest przywiązanie klientów do marki czy produkt;
  • Trendsetting - w tej formie produkt zachwala znana osoba, celebryta. Klienci chętnie sięgają po produkty używane przez znane osoby, a marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna;
  • Community marketing - ta forma marketingu szeptanego skierowana jest do określonych grup, ma wąski zakres tematyczny;
  • Brand blogging - skupia się na szczegółowym blogowaniu i publikowaniu wpisów dotyczących jednej marki;
  • Cause marketing - polega na okazywaniu wsparcia różnym inicjatywom. A takie wsparcie świetnie wspomaga reklamę i czyni markę rozpoznawalną;
  • Product seeding - w tej formie dużą rolę pełnią youtuberzy i blogerzy, którzy na swoich kanałach wspominają o danych produktach i namawiają do ich stosowania;
  • Casual marketing - w tej formie kampania powinna towarzyszyć innej inicjatywie, musi dyskretnie, mało nachalnie zachęcać do zakupów. Są to np. konkursy w social mediach czy programy lojalnościowe marek.

W Polsce działają firmy, które należą do międzynarodowego stowarzyszenia marketingu szeptanego WOMMA, czyli Word of Mouth Marketing Association. Zajmują się kształtowaniem narzędzi oraz etycznych działań, zgodnych ze światowymi standardami marketingowymi w whisper marketingu.

Korzyści płynące z marketingu szeptanego

Dobrze prowadzony buzz marketing może przynieść ogromne korzyści. Jego celem jest stworzenie pozytywnego wizerunku marki, zyskanie wiarygodności i zdobycie większego zainteresowania. Celem marketingu szeptanego jest również rozprzestrzenienie informacji o promocjach, wzrost ruchu na stronie, a co za tym idzie większy zysk. Dużym plusem tej formy reklamy są niskie nakłady finansowe, a także możliwość dotarcia do sporej grupy użytkowników w jednym czasie.

Korzystając z tej formy, można stworzyć długofalowej relacje z klientami, zwiększyć konwersacje poprzez przekierowanie na stronę. O wszystkie działanie można dbać jedna osoba wyszkolona osoba, działanie wymagają stosunkowo niewielkiego nakładu pracy, a dostęp do forów czy portali nic nie kosztuje. W internecie działają firmy, zajmujące się tą formą promocji. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "opinie google kup", a pojawi się wiele ofert. Aby marketing szeptany był wiarygodny, trzeba zadbać o jak najbardziej autentyczne opinie, unikać pisania o samych zaletach, a raczej skupiać się na dyskusji, porównywaniach, komentarzach. Buzz marketing można zastosować w każdej branży, nadaje się do promocji niemal każdego produkty i usługi.

Marketing szeptany może być również wykorzystywany w pozycjonowaniu. Dzięki dużej liczbie odnośników do strony wzrasta widoczność Google. Trzeba jednak wiedzieć, że źle prowadzony może przynieść sporo szkody. Nieudolnie prowadzony buzz marketing może spowodować, że firma zostanie odebrana jako nieuczciwa, a prowadzone działania, zamiast przyciągnąć, odstraszą potencjalnych konsumentów.

Dobrze prowadzone działania związane z buzz marketingiem mogą znacząco poprawić ruch na stronie i zwiększyć grono klientów. Warto z nich korzystać, ale należy pamiętać, aby nie skupiać się tylko na samych pochwałach, a raczej dążyć do neutralności.

Opiniotwórcy

Adres firmy:
Al. Księcia Józefa Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa

Telefon:
+48 729 851 133

Strona WWW:
https://opiniotworcy.com.pl/

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 1199
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
22 kwietnia 2024 Biłgoraj
Wojciech Gleń nowym burmistrzem Biłgoraja [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Są już oficjalne wyniki drugiej tury wyborów samorządowych. Według informacji przekazanych przez PKW Wojciech Gleń uzyskał prawie 53% głosów. Jak głosowali mieszkańcy Biłgoraja?
w czwartek, godzina 14:01 Potok Górny
Gmina zwróci nadwyżkę za montaż fotowoltaiki
w niedzielę, godzina 14:47 Markowicze
Niebieskie Igrzyska dla Anety [NOWE ZDJĘCIA]
21 kwietnia 2024 Biłgoraj
Nieoficjalne wyniki drugiej tury w Biłgoraju
W niedzielę 21 kwietnia odbyła się druga tura wyborów samorządowych. O najważniejsze stanowisko w Biłgoraju walczyli dotychczasowy burmistrz Janusz Rosłan i Wojciech Gleń.
17 kwietnia 2024 Józefów
Leśnicy sprzedają URSUSA 4514
w piątek, godzina 20:04 Kolonia Sól
Dachowanie w gminie Biłgoraj [AKTUALIZACJA]
21 kwietnia 2024 Gmina Biłgoraj
Dariusz Świerczyński wójtem gminy Biłgoraj [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Są już oficjalne wyniki wyborów na wójta gminy Biłgoraj. Według danych ze wszystkich obwodów wyborczych w głosowaniu zwyciężył Dariusz Świerczyński. Jakie uzyskał poparcie?
w sobotę, godzina 08:06 Gmina Księżpol
Tragiczna historia młodej mamy poruszyła mieszkańców. Trwa zbiórka
w niedzielę, godzina 08:27 Biłgoraj
Zabytkowy most w remoncie. Od maja będą utrudnienia
21 kwietnia 2024 Gmina Biłgoraj
Nieoficjalne wyniki drugiej tury w gminie Biłgoraj
Mieszkańcy gminy Biłgoraj zdecydowali kto będzie zarządzać gminą przez następne 5 lat. W drugiej turze wyborów o fotel wójta ubiegali się Wojciech Dziduch i Dariusz Świerczyński.
w piątek, godzina 08:08 Księżpol
4 konkursy na dyrektorskie stanowiska
w piątek, godzina 12:03 Biłgoraj
Pożegnanie klas maturalnych i wręczenie stypendiów w RCEZ [LISTA WYRÓŻNIONYCH]
21 kwietnia 2024 Aleksandrów
Zmiana na stanowisku wójta gminy Aleksandrów [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Poznaliśmy oficjalne wyniki drugiej tury wyborów samorządowych w gminie Aleksandrów. Z danych przekazanych przez PKW wynika, że wójtem został Andrzej Borowiec.
w czwartek, godzina 18:33 Dąbrowica
Samochód wypadł z drogi. Służby w akcji [AKTUALIZACJA]
w niedzielę, godzina 10:37 Nadrzecze
Trwają przygotowania do inauguracji sezonu artystycznego w Nadrzeczu
22 kwietnia 2024 Goraj
W Goraju bez zmian [SZCZEGÓŁOWE WYNIKI]
Według oficjalnych informacji przekazanych przez Państwową Komisję Wyborczą mieszkańcy miasta i gminy Goraj nie chcieli zmian. W drugiej turze wyborów większością głosów burmistrzem został Antoni Łukasik. Jakie poparcie uzyskał?
w sobotę, godzina 07:18 Biłgoraj
Uroczyste zakończenie roku dla maturzystów z wręczeniem stypendiów w I LO im. ONZ [LISTA WYRÓŻNIONYCH]
22 kwietnia 2024 Frampol
Powstaje nowa nawierzchnia na DW 835
21 kwietnia 2024 Goraj
Kto burmistrzem Goraja?
W drugiej turze wyborów o fotel burmistrza Goraja ubiegali się dotychczasowy włodarz Antoni Łukasik oraz Piotr Kiełbasa. PKW podała dane z 66,66% obwodów wyborczych.
w piątek, godzina 09:20 Sokołówka
Prawie pół miliona zł strat po pożarze garażu z samochodami
19 kwietnia 2024 Biłgoraj
Wolne etaty w starostwie
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl