Taki czas pracy sal obsługi w poniedziałki będzie obowiązywał do końca marca. To o godzinę krócej niż dotychczas. Przed podjęciem tej decyzji ZUS sprawdził, kiedy klienci odwiedzają jego placówki. Największe natężenie ruchu jest w godzinach od 10.00 do 12.00. Po południu liczba osób odwiedzających instytucję maleje z godziny na godzinę, a po godzinie 17.00 sale obsługi świecą pustkami. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku, sale obsługi klientów w ZUS będą czynne tak jak do tej pory, w godzinach 8.00-15.00.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina też o innych formach kontaktu ze swoimi pracownikami. W dni powszednie od 7.00 do 18.00 działa Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560 16 00, e-mail: cot@zus.pl). Wnioski i dokumenty można przesyłać przez całą dobę za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Z pracownikami swojego oddziału ZUS można też konsultować się podczas e-wizyty, czyli wideorozmowy przez internet. Należy ją umówić przez stronę www.zus.pl/e-wizyta.