Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2020.09.28 10:28

Pozytywny wizerunek firmy a PR - jak można wykorzystać PR do budowania grupy odbiorców?

Każda firma codziennie pracuje na swój pozytywny wizerunek. Podejmuje przy tym wiele działań, mających na celu nie tylko sprzedaż usług czy produktów, ale także budowania kontaktów i dobrych relacji z wieloma grupami docelowymi. Jak PR może wpływać na wizerunek firmy i czy łączy się to bezpośrednio z zyskiem?
Pozytywny wizerunek firmy a PR - jak można wykorzystać PR do budowania grupy odbiorców?
Pozytywny wizerunek firmy a PR - jak można wykorzystać PR do budowania grupy odbiorców?Zdjęcia: 3

Wizerunek - nie to co myślisz

Zacznijmy od tego, czym tak naprawdę jest ten "pozytywny" wizerunek firmy czy marki. Wbrew pozorom nie jest to ogół działań firmy, mający na celu pokazanie wszystkiego, co w niej najlepsze. Należy na to spojrzeć nieco z drugiej strony. Wizerunek jest to obraz, jaki pojawia się w danej grupie odbiorców, na temat firmy. Krótko mówiąc jest to opinia o wielu aspektach dotyczących marki, jaki poprzez swoje działanie, stworzyła ona w oczach swoich odbiorców. Wizerunek bezpośrednio łączy się z pojęciem public relations, dlaczego?

Co to jest public relations?

Public relations jest to ogół działań, mających na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a co za tym idzie także dobrych relacji ze swoimi grupami docelowymi, m.in. klientami, mediami, pracownikami, dostawcami, partnerami biznesowymi czy władzami miasta. W zależności od profilu i zakresu działań marki, może być ona mniej lub bardziej rozpoznawalna. Tworzenie świadomości o firmie jest niezwykle ważnym aspektem z punktu widzenia długofalowej strategii komunikacji. Każde działanie ma swój cel - celem public relations jest budowanie relacji i pozytywnego wizerunku. Więcej na temat strategii PR i tworzenia pożądanego wizerunku firmy przeczytasz na https://commplace.pl/blog/public-relations-czyli-pr/.

public relations

Komunikacja w firmie i poza nią

Jednym z ważniejszych działań, związanych z pojęciem public relations jest tworzenie strategii komunikacji. Dotyczy ona zarówno otoczenia wewnętrznego firmy, czyli pracowników, udziałowców, jak również zewnętrznego, np. potencjalnych i obecnych klientów, mediów, partnerów biznesowych. Działania te pozwalają nie tylko podtrzymać obecne kontakty, ale umożliwiają też budowanie zupełnie nowej sieci interakcji.

Komunikacja z własnymi pracownikami jest dla firmy także bardzo istotna, ponieważ to oni oceniają sytuację od wewnątrz i mają bezpośredni wpływ na tworzenie opinii o marce. Wiele czynników wpływa na ich indywidualną ocenę, m.in. atmosfera pracy, zarobki, docenianie pracowników, możliwości rozwoju, stosunek kadry zarządzającej do pracowników i wiele innych aspektów, które każdego dnia mogą ujrzeć światło dzienne. Dlatego tak ważne jest budowanie strategii komunikacji z pracownikami, bo nawet jedna nieprzyjemna sytuacja, może rzutować na cały wizerunek firmy i tworzyć niechciane kryzysy.

pr

PR kryzysowy

W każdej firmie zdarzają się większe i mniejsze sytuacje kryzysowe. Ważne, jak firma sobie z nimi radzi. Przygotowanie strategii kryzysowej nie jest łatwe, lecz naprawdę konieczne. Nieprawidłowo przeprowadzone działania kryzysowe mogą mieć przykre konsekwencje dla wizerunku, a nawet dalszego funkcjonowania marki. Warto więc zająć się tym znacznie wcześniej, aby w przypadku kryzysu być przygotowanym na każdą sytuację.

Zadowoleni pracownicy i klienci to pierwszy krok do sukcesu. Odpowiednio prowadzona komunikacja oraz inne, systematyczne działania PR-owe, mogą przynieść firmie naprawdę duży sukces w budowaniu swojej grupy oddanych odbiorców, a to bezpośrednio przełoży się na potencjalny zysk.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 1368

Galeria (3)

Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Treść komentarza:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
w sobotę, godzina 14:54 Tarnogród
Zielone światło dla budowy nowej obwodnicy
Wojewoda lubelski wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej dla budowy obwodnicy Tarnogrodu. Nowa trasa o długości blisko 6 km przebiegać będzie przez teren gminy Księżpol oraz miasta i gminy Tarnogród i ma na celu usprawnienie ruchu na drodze wojewódzkiej nr 835.
w czwartek, godzina 15:13 Hedwiżyn
Zderzenie BMW i toyoty [AKTUALIZACJA]
w czwartek, godzina 16:59 Gmina Księżpol
Szczęśliwy finał poszukiwań
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball