Dzieci przez dwa lata będą uczyły się gry w szachy w ramach obowiązkowych zajęć edukacji wczesnoszkolnej. Do projektu włączona została klasa II, ale zarówno I jak i III będą uczyły się gry w szachy. Celem projektu jest zwiększenie umiejętności matematycznych polskich uczniów. Szczególnie w zakresie logiki, orientacji przestrzennej, myślenia analitycznego, rozwiązywania problemów oraz kształtowania ważnych cech osobowości; jak odpowiedzialność, koncentracja, intuicja. A wszystko w oparciu o grę w szachy.
Celem pośrednim było także przeszkolenie nauczycieli szkół podstawowych w zakresie zarówno gry w szachy, jak i dydaktyki i metodyki jej nauczania, tym samym umożliwiając im wspieranie rozwoju ogólnego wychowanków poprzez nauczanie gry w szachy, jak i poszerzenie własnych kompetencji i kwalifikacji. W takim szkoleniu, które składało się z 72 godzin dydaktycznych połączonych z praktykami w postaci obserwacji zajęć oraz przeprowadzenia zajęć uczestniczył wieloletni koordynator gry w szachy Jerzy Strzałka. Szkoła w ramach projektu otrzymała 15 kompletów szachów do prowadzenia lekcji oraz tablicę demonstracyjną. W kolejnych latach będzie przeprowadzona diagnoza na temat wpływu szachów na osiągnięcia edukacyjne i ogólny rozwój dzieci.