Co to jest WMS i jak go wdrożyć?
Zastanawiasz się, co to jest Warehouse Management System? To oprogramowanie, które pomoże zarządzać magazynem w twoim sklepie internetowym. Sprawne śledzenie ruchu towarów, przygotowanie etykiet wraz z kodami kreskowymi czy kontrola stanów magazynowych. To tylko niektóre z możliwości, które niesie ze sobą integracja tego systemu z platformą sprzedażową. Zaś efektywne procesy logistyczne to zadowoleni z zakupów klienci.
Szczegóły odnośnie wdrożenia WMS znajdziesz na: https://www.advox.pl/wms-pl
Chcesz, aby WMS wspierał proces realizacji zamówienia również w twoim sklepie internetowym? Podstawą jest odpowiednio stworzony wirtualny magazyn. Będziesz musiał określić jego struktury oraz importować wszystkie niezbędne dane o produktach. To jednak tylko część pracy, jaką należy wykonać. Jakie trzy podstawowe kroki należy podjąć, aby system stał się nieodłącznym elementem sprzedaży?
- Analiza potrzeb biznesowych. Identyfikacja celów i wymagań jest kluczowa, aby wirtualny magazyn spełnił swoje zadanie. Należy m.in. określić jego struktury, ilość towarów i transakcji. Zdefiniowanie konkretnych wymagań pozwala zbudować WMS oparty na rzeczywistych potrzebach.
- Przygotowanie systemu. Na podstawie zebranych informacji powstaje koncepcja i specyfikacja, a także dopasowuje się odpowiednie rozwiązania. W zależności od potrzeb mogą być one standardowe lub rozbudowane. Zasadnicza jest również integracja z otoczeniem.
- Wdrożenie. Dopiero na tym etapie przygotowany WMS jest testowany w prawdziwym środowisku. Jeśli sobie poradzi, a pracownicy odbędą już odpowiednie szkolenia, może zacząć działać.
Kolejnym etapem jest monitorowanie funkcjonowania systemu, a także wprowadzanie ulepszeń lub ewentualnych poprawek. Każda firma jest inna, zatem procesy wdrożeniowe WMS różnią się od siebie — są odpowiedzią na faktyczne potrzeby sklepu internetowego.
Integracja z Magento lub Shopware — jaki software house wybrać?
W rzeczywistości wdrożenie i integracja systemu WMS to często złożony i czasochłonny proces. Dlatego warto, by od samego początku towarzyszył ci doświadczony software house. Odpowiednio wybrany dostawca oprogramowania to gwarancja dopasowanego i właściwie wdrożonego systemu. Jednocześnie to relacja na lata, jeśli zależy ci, aby wprowadzone rozwiązania usprawniać lub rozbudowywać.
Wybierając Advox Studio, stawiasz na doświadczonych i kompetentnych programistów. Przeprowadzą oni wdrożenie, jak również integrację z platformą sprzedażową Magento lub Shopware. W ich towarzystwie zrobisz wspomniane trzy kroki pewnie i wprost do celu, jakim jest skuteczny system zarządzania twoim magazynem.