Dla czego kupujemy w sieci?
Rozwój technologiczny, powszechny dostęp do Internetu oraz korzystna oferta sprawiają, że coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy online. Główne powody wyboru oferty sprzedawców internetowych to w większości:
- dostęp do platform zakupowych przez całą dobę,
- oszczędność środków i czasu, jakie pochłania wizyta w sklepie stacjonarnym,
- praktycznie nieograniczona oferta,
- atrakcyjne ceny z dostawą,
- stosunkowo łatwy dostęp do produktów specjalistycznych,
- łatwo dostępna sprzedaż ratalna.
W świetle ostatnich wydarzeń, rośnie też znaczenie bezpieczeństwo zakupów w sieci. Jak wskazują dane światowe, sprzedaż w Internecie rośnie jeszcze dynamiczniej niż przed kryzysem wywołanym koronawirusem. Dlatego dystrybucja informacji o produktach staje się jeszcze ważniejsza. Z doświadczeń firmy Feedink wynika, że rzetelne i aktualne dane umożliwiają wyróżnienie oferty spośród propozycji konkurentów i ułatwiają konsumentom podjęcie decyzji zakupowej.
Co najczęściej kupują Polacy online?
Zeszłoroczne badania, które miały odpowiedzieć na pytanie, co najczęściej kupują Polacy w Sieci, wskazują, że wybory mieszkańców naszego kraju pokrywają się z ogólnoświatowymi trendami. Duży udział w sprzedaży internetowej mają m.in.:
- odzież i dodatki,
- książki i multimedia (filmy, muzyka, gry wideo)
- bilety i wejściówki na wydarzenia kulturalne,
- obuwie,
Systematycznie rośnie też udział zakupów różnego rodzaju urządzeń elektronicznych oraz RTV i AGD. Obserwuje się także dynamiczny wzrost sprzedaży materiałów budowlanych, produktów kolekcjonerskich i wielu innych. Podsumowując, internauci w Polsce kupują praktycznie wszystko. Warto dodać, że dane z pierwszego kwartału 2020 wskazują, że stan wyjątkowy związany z rozprzestrzenianiem się koronawirusa powoduje znaczne przyspieszenie rozwoju handlu w Internecie. Rekordy sprzedaży online notują rozpoznawalne marki odzieżowe. Ogólny udział e-commerce rośnie praktycznie w każdej branży, najszybciej w sprzedaży produktów żywnościowych.
Specjaliści od zarządzania feedem produktowym z firmy Feedink potwierdzają, że sprzedawcy internetowi maksymalizują swoje działania, których celem jest dotarcie do klientów. Jednocześnie coraz więcej przedsiębiorców, którzy nie prowadzą jeszcze sprzedaży w Internecie zgłasza się do firmy z pytaniami o właściwe rozwiązanie w zakresie dystrybucji danych o ofercie.