Nowy rok, nowe (i stare) strategie
Naturalnie kolejny rok przynosi coraz to nowsze metody radzenia sobie w batalii o intratne pozycje w rezultatach wyszukiwania. Jednym z nieustannie rosnących w siłę trendów jest ten związany z doświadczeniem użytkownika , a więc angielskim User Experience, znanym też w postaci skrótu UX. To wyjątkowa filozofia projektowania stron i aplikacji, która w centrum stawia całokształt wrażeń wywoływanych przez naszą WWW u publiczności . Możemy więc śmiało powiedzieć, że zarówno elementy estetyki, funkcjonalności, intuicyjne rozmieszczenie komponentów strony czy też mnogość płaszczyzn interaktywnych, powinny znaleźć ostatecznie miejsce w skierowanym do internauty z krwi i kości.
Nie oznacza to, że powinniśmy całkowicie zarzucić spełnianie oczekiwań i zaleceń robotów Google - to one wciąż decydują o tym, gdzie w branżowym rankingu stron wylądujemy. Jednakowoż ciężar projektowania powinien w pierwszej kolejności odpowiadać na potrzeby, surfującego po sieci w poszukiwaniu produktów i rozwiązań, człowieka. UX, w ramach którego będziemy dbali także o kwestie techniczne (ładowanie strony, certyfikaty, organizacja treści) musi raczej napędzać wysiłki seowców, nie zaś stawać im na drodze. Dobrze zoptymalizowane WWW odznaczać się będzie zarówno wygodą i komfortem internauty, jak i doskonałym działaniem przy punktach liczących się dla optymalizacji (mobile first, nasycenie tekstu słowami kluczowymi, dane strukturalne) (na podstawie: https://afterweb.pl/).
Rozpędź swoją markę przy pomocy linków sponsorowanych!
Nie zapominajmy jednak, że zoptymalizowana strona, by dobrze rozpocząć swoją przygodą z napływem użytkowników z Google, musi zwyczajowo spędzić do kilku miesięcy poza pierwszą stroną rezultatów wyszukiwania. Tyle czasu zajmuje odniesienie sukcesu regularnymi działaniami content marketingowymi i metodami pozyskiwania linków. Taki okres przejściowy zdecydowanie nie musi jednak oznaczać siedzenia z założonymi rękami. Aby od ręki zawędrować na szczyt listy wyników dla wybranych fraz i dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców możemy zlecić profesjonalistom z agencji interaktywnej przeprowadzenie kampanii PPC w narzędziu Google Ads - to recepta na natychmiastowe zwiększenie trafficu i sprzedaży.