O tym, że w Biłgoraju istnieje problem z parkowaniem nikogo nie trzeba przekonywać. Najbardziej newralgicznym miejscem jest centrum miasta, gdzie parkingi są zajęte przez niemal cały dzień. Pomysłów na rozwiązanie problemu jest kilka. W związku z planowaną rewitalizacją Śródmieścia padła propozycja, by wykonać parking podziemny. Są też plany wprowadzenia stref płatnego parkowania.
Parkowanie w Biłgoraju to problem, który zna każdy kierowca poruszający się po mieście. Nie rozwiązała go zwiększona ilość miejsc parkingowych, które wykonano podczas przebudowy ul. Kościuszki. Nadal wzdłuż głównej ulicy miasta ciężko znaleźć wolne miejsce, zwłaszcza w godzinach pracy urzędów.
M.in. o tym dyskutowano podczas spotkania konsultacyjnego, dotyczącego planowanej rewitalizacji Biłgoraja, które odbyło się w połowie bieżącego tygodnia, relację z tego spotkania znajdą Państwo pod adresem Pomysły na rewitalizację Biłgoraja.
Przedstawiciele firmy EuroCompas przygotowującej program rewitalizacji, analizujac sytuację w centrum miasta zauważyli, ze Plac Wolności jest jednym wielkim parkingiem, co znacznie utrudnia korzystanie z tego terenu osobom poruszającym się pieszo lub rowerem. Co więcej deptak, tuż przed Urzędem Miasta, nie służy do spacerów, rekreacji, czy rozrywki, a prawie wyłącznie do parkowania pojazdów.
Padła propozycja ograniczenia możliwości parkowania, a nawet calkowitego wyeliminowania ruchu samochodowego ze ścisłego centrum. Obecni na spotkaniu mieszkańcy argumentowali, że zupełny zakaz ruchu pojazdów w tym miejscu z pewnością niekorzystnie wpłynąłby na handel i usługi, znajdujące się w Śródmieściu. Z tym stanowiskiem zgodził się wiceburmistrz Michał Dec, jednak podkreślił, że bardzo duża ilość miejsc parkingowych zajmowana jest przez pracowników urzędów, którzy rano przyjeżdzają do pracy, a auta zabierają w godzinach popołudniowych. Mówił, że warto w takim celu wykorzystać parkingi np. przy ul. Targowej, które wykorzystywane są jedynie podczas większych imprez organizowanych przez Ośrodek Sportu i Rekreacji.
Mieszkańcy wskazywali także, na możliwość wykorzystania do parkowania także terenu targowiska przy ul. Dąbrowskiego. Jest to duży plac, który zajmowany jest przez handlujących raz lub dwa razy w tygodniu.
Architekt Kamila Buczyńska z firmy EuroCompas mówiła, że jest możliwe wprowadzenie jeszcze innego rozwiązania. Projektując przestrzeń można zaplanować wykonanie parkingu podziemnego przy ul. 3 Maja, który rozwiązałby problem braku miejsc parkingowych dla urzędników i osób pozostawiających swoje pojazdy w jednym miejscu przez dłuższy czas.
Inną kwestią, dotyczącą już całego miasta, jest możliwość wprowadzenia stref płatnego parkowania lub czasowego parkowania. Takie rozwiązania wprowadza wiele miast. Czy uda się też w Biłgoraju? To się okaże. - Parkowanie w Biłgoraju trzeba ucywilizować. Mimo, że jest spora ilość miejsc parkingowych to i tak kierowcy parkują nawet wzdłuż ulic (Plac Wolności). Może właśnie wprowadzenie płatnego parkowania zmniejszy natężenie ruchu kołowego, a ten w mieście jest naprawdę duży. Warto pomyśleć o strefach spowolnionego ruchu, poprzez ułożenie innego rodzaju nawierzchni. Może to zmusiłoby przynajmniej niektórych mieszkańców do pozostawienia auta poza centrum - mówiła architekt.
Już w ubiegłym roku burmistrz Janusz Rosłan zapowiadał wykonanie płatnego parkingu w okolicy dworca PKS. Pisaliśmy o tym w artykule pt. Płatny parking koło dworca?. Na razie tych planów nie udało się zrealizować.
A co nasi czytelnicy myślą o pomysłach rozwiązania problemu parkowania w Biłgoraju?
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
PL
0ac-7ae
~ Grzegorz Buczek Ludzie nie dajcie się nabrać, że opłaty(podatki) rozwiążą problem. Żaden podatek, nie jest dla naszego dobra, tylko po to, aby nam to dobro(pieniądze) odebrać. To jest usprawiedliwienie grabienia waszych kieszeni. Jestem pewien, że opłaty nie będą dotyczyły pracowników UM. Jak wprowadzą opłaty w centralnych miejscach, to z automatu ludzie będą parkować na bocznych ulicach, tym samym je zapychając. Rozwiązaniem, jest budowa parkingów. Przy urzędzie miasta jest park, który i tak jest w złym stanie. Spokojnie można go zmniejszyć, ładnie zagospodarować i zrobić parkingi. Za szkołą Zawodową także jest trochę miejsca, które można zagospodarować. Jak można nazwać plac przed UM deptakiem?? To jest śmiechu warte. Deptak to można zrobić przy parku solidarności, tam gdzie jest handel, butiki, restauracje i bary, a nie pod UM. Nie ma mojej zgody na kolejny podatek. Niedługo wybory samorządowe, w których będę brał udział i nie pozwolę, aby nakładano na mieszkańców kolejne daniny.
27 stycznia 2017
+39
-21
PL
7f8-f8f
~ Grzegorz Buczek Jak idę do kina to w zamian za opłatę otrzymuję usługę. Parkowanie na terenie publicznym nie jest usługą, chyba że ma pan zamiar do opłaty parkingowej dpdać mycie okien w moim samochodzie, wtedy będzie to usługa. Za ulice i parkingi użyteczności publicznej płaci się podatki, np. w paliwie aby móc z kożystać z drug i parkingów do woli. Po wprowadzeniu opłaty parkingowej człowiek jest skazany na podwujne opodatkowanie. Jaki będzie państwa kolejny krok w opodatkowaniu? Opłata za przejście chodnikiem, opłata za cień, jak we Włoszech? Dość już ludzie płacą podatków.
27 stycznia 2017
+36
-18
PL
fd9-c21
~ abc Co do ilości miejsc parkingowych na Kościuszki to nie do końca tak. Liczba miejsc parkingowych (wyznaczonych i legalnych) po przebudowie jest większa niż była przed. Oczywiście można mieć wrażenie, że prze przebudową mieściło się więcej auta no i tak było, ale dlatego, że kierowcy sami część trawników przerobili na parkingi, zrobiły się zamiast trawników klepiska, bo służby miejskie przestały o nie dbać, bo i tak auta rozjeżdżały świeżo posianą trawę, straż miejska też nic z tym nie robiła i wyszło jak wyszło. Tyle, że nawet ta liczba miejsc parkingowych przed przebudową (legalnych i nielegalnych) nie była jakaś ogromnie większa niż obecnie, te kilkadziesiąt miejsc parkingowych by nic nie zmieniło. Oczywiście można i teraz pozwolić kierowcom parkować na trawnikach i zaraz liczba miejsc parkingowych się zwiększy, ale czy o to chodzi? Zgadzam się też, że w kilku miejscach można było zrobić parkingi skośne/prostopadłe zamiast równoległych (tam gdzie było najwięcej miejsca), ale w pozostałych przypadkach nie było na to miejsca, bo jednak przy takiej ulicy jak Kościuszki to chodnik te minimum 2,5 metra powinien mieć zważając na nasilenie ruchu pieszego. Kolejna kwestia jest taka, że z każdym rokiem problem się powiększa, bo aut jest coraz więcej i ludzie coraz bardziej leniwi, którzy wszędzie chcą się dostać autem. Inna sprawa, że takie robienie coraz większej ilości miejsc parkingowych w ścisłym centrum to też droga do nikąd. Oczywiście dodanie nowych miejsc parkingowych chwilowo "zaleczy" sytuację, ale tylko chwilowo, po kilku miesiącach wszystko wróci do stanu poprzedniego mimo większej ilości miejsc parkingowych. Po prostu osoby, które na przykład dziś nie parkują przy Kościuszki, bo wiedzą, że ciężko tam o miejsce i wolą zaparkować trochę dalej to po dodaniu nowych parkingów zostaną niejako zachęcone do wjazdu na Kościuszki i parkowanie bliżej miejsca pracy. No i sytuacja wraca do "normy" i znowu miejsc parkingowych za mało. Prawda jest taka, że ile nie dodasz miejsc parkingowych w ścisłym centrum to prędzej czy później się one zapełnią i problem pozostaje, a dodatkowo pojawia się nowy. Większa ilość miejsc parkingowych ściąga nowych kierowców i zapycha tę ulicę przy, której są, więc ruch na Kościuszki staje się coraz mniej płynny i pojawiają się zatory, bo nowe parkingi ściągają coraz więcej aut do centrum.
27 stycznia 2017
+24
-7
Ostatnio dodane komentarze
PL
348-3c8
~ z rozwagą Wystarczy zastanowić się czy warto jechać samochodem np. do nie odległego miejsca pracy, albo urzędu też niezbyt odległego, gdzie np. są sprawy do załatwienia. Jak również nie warto jeździć samochodem do innych miejsc, które znajdują się niedaleko. Gdyby kierować się tą zasadą, zapewne byłoby luźniej i bezpieczniej na drogach (i zastawionych obecnie autami chodnikach). Na pewno spacery wszystkim na zdrowie by wyszły.
2 lutego 2017
+1
-0
PL
b6f-3bb
~ Edek Pasożyty z ZUSu, Sanepidu i reszta zatruwaczy normalnego życia. Na stronie poniżej można zgłaszać najgorszych pasożytów. Lista będzie podana w mediach. Jeśli ty też znasz pasożyta, który Ci utrudnia normalnie żyć, ta strona jest właśnie dla ciebie! Teraz czas zacząć telepać portkami pasożyty(urzędnicy) Biłgorajskie. http://www.niepokonani2012.pl/?page_id=53
31 stycznia 2017
+1
-0
PL
53c-a5e
~ .do~ aaa To znaczy, że trzeba zwiększyć opłatę za parkowanie, wtedy jest szansa, że wolnych miejsc będzie więcej. Oczywiście dodatkowo należy wybudować bezpłatne parkingi poza centrum, żeby tam większość parkowała.
31 stycznia 2017
+2
-0
PL
c4d-912
~ aaa W Lublinie po wprowadzeniu płatnego parkowania wcale zwiększyła się liczba wolnych miejsc postojowych, zmiana jest tylko taka, że teraz się płaci. Nie dajmy się zwariować i okradać.
31 stycznia 2017
+0
-1
DE
b98-80a
~ siwy Najpierw niech toalety wyremontują bo i tak są już płatne a później niech wezmą się za większe inwestycje. Płacąc 2 zł za toaletę jak za komuny i to zaraz przy UM to naprawdę przesada.
30 stycznia 2017
+2
-0
PL
cae-c7f
~ RDWdo~ . Tylko złotóweczka za godzinę? Przez miesiąc uzbiera się 24 zł a czasm więcej. Pasożyty z urzędu miasta mają 100 metrów do wielkich pustych parkingów OSIR. I po problemie. Te szumowiny zadłużyły miasto przez nieodpowiedzialną politykę. Teraz niech sami się opodatkują. W najgorszym przypadku przychód roczny z płatnych parkingów to około 288 000 zł. Pasożyty przecież będą miały karty parkingowe i nie zapłacą ani złotówki. Dalej będą tarasować parkingi a ty Kowalski będziesz płacił i jeszcze ci wmówią, że to dla twojego dobra.
30 stycznia 2017
+2
-1
PL
f2a-134
~ . Co do płatnego parkowania to ktoś tam pisał, że Biłgoraj to nie Lublin i dlatego nie powinno go być. No, ale co tu ma za znaczenie wielkość miasta. Akurat Biłgoraj am dość podobne problemy z parkowaniem w centrum co Lublin i w sumie podobne do praktycznie każdego miasta w Polsce. Strefy płatnego parkowania nie istnieją tylko w dużych miastach, ale też coraz częściej pojawiają się w tych podobnych do Biłgoraja. Zgorzelec, Grójec, Augustów, Brzesko to tylko na szybko znalazłem. Oczywiście ceny nie powinny być lubelskie czy warszawskie. Wystarczy symboliczna złotówka za godzinę. To już dużo da, bo wymusi rotację pojazdów na miejscach parkingowych i zwolni miejsca parkingowe od osób blokujących je przez cały dzień. Dodatkowo, aby złagodzić niezadowolenie części mieszkańców władze powinny zapewnić, że wszelkie wpływy z SPP będą przeznaczone na rozbudowę infrastruktury parkingowej (oczywiście niekoniecznie w ścisłym centrum, bo tam raczej nie ma gdzie).
29 stycznia 2017
+2
-3
PL
cae-c7f
~ Edekdo~ lol Dokładnie. Trzeba zrobić jak Trump meksykom. Skoro jeżdżą do miasta to niech ich gminy płacą za budowę nowych parkingów.
29 stycznia 2017
+2
-1
PL
cae-c7f
~ Edek Do urzędasów(pasożytów) z Urzędu Miasta. Pasożyty 100 metrów od Urzędu Miasta są wybudowane wielkie puste parkingi. Tylko tyłki rosną pasożutom, za terroryzowanie zwykłych ludzi i nie chce się tłustego lub leniwego du... ruszyć te 100 metrów. Na parkingach OSIR, zróbcie wyznaczone dla pasożytnictwa miejsca, wyremontujcie schodki do urzędu i będzie po problemie no i dla zdrowotności i wagi lepiej.
29 stycznia 2017
+5
-1
PL
2b4-7eb
~ imido~ do imi Oczywiście że tak, że jeździ się po jezdni jak sama nazwa wskazuje. Nie twierdzę inaczej. Natomiast nie zgadzam się na karanie rowerzystów. Często jest tak, że początkujący, dzieci lub starsi, nie będąc pewni swoich umiejętności korzystają z chodników. A dlaczego? Bo po prostu na jezdni nie można czuć się bezpiecznie. Niestety część kierowców rowerzystę na jezdni traktuje jak intruza i swoim zachowaniem naraża takiego na niebezpieczeństwo. Wiem i widzę to na co dzień i odczuwam również na swojej osobie. A karać należy urzędników za brak drogi rowerowej przy Kościuszki bo zlekceważyli głosy mieszkańców, a czasami to mam wrażenie, że to było celowa złośliwość. Temat rowerzystów na chodnikach przewija się na forum dość często. I zawsze jest to temat emocjonalny. Niestety nie rozumiem niektórych kierujących, którzy "wyganiają" rowerzystów na chodnik, a potem mają pretensję za przejeżdżanie po PDP. I tutaj jest też wspaniałe pole do popisu dla biłgorajskiej policji. Rowerzystom zwracać uwagę i zapraszać na jezdnię, a karać kierowców którzy wyprzedzają na gazetę, albo wymuszają pierwszeństwo na PR. Kiedy ludzie poczują się bezpieczniej i kiedy policja stanie po jasnej stronie mocy to skończy się i jeżdżenie po chodnikach i po PDP.
29 stycznia 2017
+1
-0
PL
2b4-7eb
~ imido~ K. Taki jak ten na zdjęciu to ewenement i bardzo pojedyncze przypadki. Skala takich zachowań w porównaniu do ilości i skali negatywnych zachowań kierujących osobówkami to jest promil promila. Szkoda zawracać sobie tym głowę, trudno tutaj mówić o utrudnianiu komuś ŻYCIA.
29 stycznia 2017
+1
-0
PL
bce-cab
~ do imido~ imi Jak nie ma ścieżki rowerowej to się jedzie ulicą a nie chodnikiem!Chodnik jest dla pieszych.
29 stycznia 2017
+2
-0
PL
03e-11c
~ RDWdo~ rychu Będę nawet gonił pałą, jak jakiś urzędas będzie czychał na moje kieszenie. Mam gdzieś, kto jest Burmistrzem. Rosół lubię dlatego używam to pieszczotliwe określenie. Rosół może być moim kochanym Burmistrzem nawet do emerytury i dłużej tylko niech nie zwieksza opodatkowania ludzi. Oni wszyscy powinni chodzić i błagać firmy na kolanach aby prowadziły jak najwięcej interesów a nie walą kłodami pod nogi.Więcej pracy=więcej kasy. Jak będą tak robić to będą mieli moje całkowite poparcie a nawet będę ich całował po rękach.
29 stycznia 2017
+2
-2
PL
bce-cab
~ lol miasto jest w dni robocze najeżdżane przez tysiące uczniów ze wsi którzy przyjeżdżają do szkół swoimi autami zajmując okoliczne parkingi.Wystarczy stanąć przed 8 rano przy szkole i poobserwować jakuczniowie zapelniają autami parkingi osiedlowe czy przy marketach.To gminy powinny płacić do kasy Biłgoraja za zatruwanie miasta spalinami czy na budowę parkingów płatnych czy bezplatnych.
29 stycznia 2017
+5
-3
PL
bce-cab
~ gdyby tę@pota miala skrzydla....do~ tt jak tak lubisz to zamieszkaj sobie na parkingu w smrodzie paliwa i dymu.Wyobraź sobie że inni w smrodzie i dymie nie chcą żyć i PO TO drzewa się sadzi
29 stycznia 2017
+5
-1
PL
bce-cab
~ rychudo~ RDW RDW przestań pluć jadem,na każdym forum plujesz i obrażasz.Nic mądrego nie piszesz tylko poziom zaniżasz.Czyżbyś był sprzed lat kontrkandydatem obecnego burmistrza?
29 stycznia 2017
+2
-2
PL
480-ff9
~ RDWdo~ K. Zabronione to powinno być zadłużanie miasta i nakłanianie do zwiększania podatków. Komusze myślenie to cenzura i zamykanie ust. A ucywilizować trzeba komuchów w urzędach a nie zwykłych ludzi.
29 stycznia 2017
+3
-3
PL
9ac-169
~ K.do~ RDW Opłaty i strefy pomagają w większości miast. Nie obchodzi mnie, czy wprowadzi je obecny burmistrz, czy zrobiłby to ktoś inny, z inne opcji politycznej. Poza tym nie ma sensownych przeciwwskazań, żeby kasa miasta wzbogacała się z opłat, które dodatkowo cywilizują ruch samochodowy w centrum. Wypowiedzi takim jak Ty powinny pod takimi artykułami zostać zabronione, bo nie niosą żadnej wartości merytorycznej. Motywem ich pisania jest chęć taplania się w politycznym bagienku, a nie wnoszenie uzasadnionych argumentów.
29 stycznia 2017
+3
-2
PL
480-ff9
~ RDW Niech nikt nie myśli, że opłaty mają pomóc. Chodzi jedynie o spłacanie zadłużenia miasta. Za wyborcze wyczyny Rosołu i koła wzajemnej komuszej adoracji czas zapłacić. Ktoś tu podał przykład Zgorzelca. Trzeba być naiwnym albo pożytecznym idiotą aby myśleć, że po wprowadzeniu modelu Zgorzelca w krótkim czasie Rosół z komuszym kółkiem wzajemnej adoracji zmieni zasady na płatne za każdą godzinę. Przyjmując, że dziennie z całego miasta za opłaty parkingowe wpłynie 1000 zł, nie licząc weekendów to rocznie daje około 288 000 zł No i jest kasa na zadłużenie. 1000 zł to jest mocno zaniżona wartość. Rosół i komusze kółko wzajemnej adoracji, już z pewnością mają obliczony średni dochód z opłat parkingowych. W takim małym mieście bez turystyki opłaty to jedynie opodatkowanie mieszkańców na długi miasta. Jak Rosoły i komuchy prowadziły tak nieodpowiedzialną politykę zadłużania miasta to teraz niech redukują etaty urzędnicze lub płacą z własnych kieszeni.
29 stycznia 2017
+2
-3
PL
5f5-d20
~ hehehedo~ K. No właśnie typowe P&R na przedmieściach się nie sprawdzi, ale można by coś podobnego zrobić na przykład przy obowodnicy, teren między nowym targowiskiem, a rzeką, jest sporo miejsca, teoretycznie tam kiedyś ma być rozbudowywane targowisko, ale nie wiadomo kiedy. Obwodnica ma duże rezerwy przepustowości i spokojnie zwiększony ruch obsłuży. Zrobić tam parking, dobry dojazd obwodnicami z każdego kierunku. Można by zostawić auto i do centrum (okolice) SDH ledwo 5 minut pieszo. Wim, że trochę problematyczne jest to, że to teren w dolinie Białej Łady, ale na pewno lepsze to niż robinie parkingu w parku za UM.
28 stycznia 2017
+2
-0
PL
5f5-d20
~ hehehedo~ K. Sokółka - ok. 500 tysięcy rocznie.
28 stycznia 2017
+1
-0
PL
9ac-169
~ K.do~ hehehe Dziękuję. Wiem, że do MPK zwykle się dopłaca, nie znałem jednak wymiaru dopłacanej kwoty. Ciekawe, jak to się finansowo przedstawia we wspomnianej, kilkunastotysięcznej Sokółce. Albo w gminach wiejskich, które utrzymaują swoją komunikację gminną (istnieją takie w Polsce). Jeśli koszt utrzymania MPK jest tak duży, to z tej propozycji jestem w stanie się wycofać. Niemniej pozostałe punkty podtrzymuję.
28 stycznia 2017
brak ocen
PL
5f5-d20
~ hehehedo~ K. Wiem, że to nie jest to samo. Tyle, że powiedzmy jeden 10-12 metrowy typowo miejski Solaris kosztuje jakieś 750 tysięcy zł. Żadna w Biłgoraju na własny rachunek by się nie podjęła prowadzenia typowej komunikacji miejskiej, bo na tym nie da się zarobić. Wszystkie komunikacje miejskie funkcjonują na takiej zasadzie, że miasto albo ma własną firmę komunikacyjną którą dofinansowuje z budżetu, albo ogłasza przetarg i płaci zwycięskiej firmie za to, że jeździ. Jakieś 30% kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej to wpływy z biletów, a 70% do dopłata z budżetu czyli pieniędzy podatników. Oczywiście mowa tu o miastach w których komunikacja już funkcjonuje i posiadają jako-taki tabor. Gdyby chcieć to budować od zera, czyli zakup taboru, budowa infrastruktury technicznej to koszty oczywiście są jeszcze większe. We wspomnianym Jaśle miasto z budżetu dopłaca 1.750.000 rocznie do funkcjonowania komunikacji miejskiej. Należy więc zadać sonie pytanie czy w małym mieście jakim jest Biłgoraj jest sens wydawać rocznie z budżetu miasta powiedzmy milion zł na funkcjonowanie komunikacji? Według mnie koszty są niewspółmierne do korzyści jakie może to przynieść, bo bądźmy szczerzy komunikacja nie była by zbyt popularna. Biłgoraj jest małym miastem, nie ma korków i Ci co dziś jeżdżą autem i tak wybrali by auto. Z komunikacji korzystali by głównie emeryci, którzy mieli by ulgowe, albo darmowe przejazdy. Co do linii podmiejskich komunikacji miejskiej, żeby istniały to ościenne gminy (w naszym przypadku dotyczyło by to raczej tylko gminy Biłgoraj) powinny udzielać miastu dotacji za to, że ich teren jest obsługiwany, a raczej gmina nie była by chętna płacić tej daniny na rzecz miasta.
28 stycznia 2017
+1
-1
PL
9ac-169
~ K.do~ hehehe Owszem, są. Ale zorganizowana komunikacja, dzięki której zapłacisz w każdym kiosku bilet, który potem skasujesz w autobusie, to coś całkiem innego, niż bus, do którego wchodzisz i w kolejce kupujesz druczek u kierowcy. Nie muszę chyba zresztą dodawać, że komunikacja miejska korzysta z autobusów typowo miejskich (np. pojazdy marki Solaris), które są przystosowane do obsługi pasażerów wchodzących, aby przejechać jeden lub kilka przystanków. Inny układ wnętrza, sposób obsługi auta przez kierowcę itd. Tak więc przelotowe busy nie są w stanie realnie spełniać roli rzeczywistego MPK.
~ hehehe"~ Edek do ~ pieszo zdrowiej Za chodzenie pieszo powinni ci dowalić podatek komuchu" . Co to za czasy, że korwinowiec chce komuś podatki dowalać ;)
28 stycznia 2017
+3
-0
PL
9ac-169
~ K.do~ imi Podziemny parking na Trzeciego Maja przydałby się. Korzystaliby urzędnicy, osoby jadące do kościoła (w każdą niedzielę jest tam prawdziwy sajgon), ludzie korzystający ze sklepów. Co do systemu Park&Ride na przedmieściach to nie wiem, czy to dobry pomysł. Stosuje się go w wielkich miastach. Biłgoraj i ogólnie ośrodki mające mniej, niż 100 tys. ludzi, chyba jeszcze nie potrzebują tak daleko posuniętych rozwiązań. Ale rowery miejskie w centrum byłyby dobre. Niestety, nie są one rozwiązaniem, które przyniosłoby zwrot kosztów; ktoś tu kiedyś robił przeliczenie. Poza tym ludzie są tu tak zamknięci w swoim postrzeganiu sytuacji, że w chwili obecnej takie pomysły nie przyjęłyby się. Póki co dla większości najpiękniejszą rzeczą są wszechobecne parkingi dla samochodów. Na tym etapie więc wprowadźmy te rozwiązania, które opisałem wyżej; potem - jak mentalność miasta wyjdzie z połowy lat 70. - będzie można iść dalej. Niemniej dziękuję za komentarz, ogólnie mamy bardzo podobny sposób postrzegania problemu.
28 stycznia 2017
+3
-0
PL
9ac-169
~ K.do~ imi Mam na myśli karanie rowerzysty, który ma ścieżkę rowerową, lecz i tak pcha się na chodnik lub ulicę, utrudniając życie kierowcom i pieszym. Takich specjalistów jak ten z linku: http://bilgo-raj.com.pl/img/475/brak-slow-sciezka-rowerowa-obok/ Tylko tyle mam tu na myśli.
28 stycznia 2017
+3
-1
PL
2b4-7eb
~ imido~ Edek Argumenty to ty masz niczego sobie. Słabiutko, bardzo.
28 stycznia 2017
+1
-0
PL
2b4-7eb
~ imido~ edek Nie masz pojęcia o podatkach. Akcyza i podatek w paliwie to opłata za smród z rury i pieniążki na naprawę i remonty rozjeżdżanych ulic i chodników. Drogi budowane są za pieniądze wszystkich podatników, nawet tych którzy nie mają samochodów i nie kupują paliwa. Zanim zaczniesz coś komentować sprawdź swoja wiedzę
28 stycznia 2017
brak ocen
PL
2b4-7eb
~ imido~ bbb I dokładnie widać jak szeroko było bez lewoskrętów na pasy rowerowe. Ale burmistrz swoje, że NIEDASIE
28 stycznia 2017
brak ocen
PL
2b4-7eb
~ imido~ K. Co tzn karać rowerzystów za nie korzystanie ze ścieżek tam gdzie one są? Co to ma znaczyć? A tam gdzie nie ma ścieżek? To kogo karać? Urzędników czy radnych?
28 stycznia 2017
+3
-2
PL
2b4-7eb
~ imido~ K. Brawo. 100 % racji. Dodałbym tylko parkingi (za miastem bardziej niż w mieście vide 3 Maja) z każdej strony przy wjeździe do miasta z rowerem publicznym. Typu Park&Ride. Zostawiasz samochód skanujesz dowód rejestracyjny dostajesz rower na godzinę za darmo. Kila stacji roweru publicznego głównie przy urzędach, pocztach centrum miasta. Oczywiście przy opłatach za parkowanie w centrum.
28 stycznia 2017
+3
-1
PL
1b3-b93
~ tt Cóż za dedukcja,nie ma gdzie parkować,he.Trzeba było przy Kościuszki zamiast tych miejsc parkingowych co juz są posadzić więcej drzewek,wtedy parkowałoby sie na Rapach.Za głupote trzeba płacic.
28 stycznia 2017
+1
-5
PL
2b4-7eb
~ imido~ Grzegorz Buczek Śmiechu warte to są twoje propozycje. Wg Ciebie wszystkie parki przerobić na parkingi. To jest błędne i niebezpieczne myślenie. Mam wrażenie że ty nie jesteś mieszkańcem tego miasta, bo kiedy byś nim był to by ci do głowy nie przyszło likwidowanie ostatnich zielonych miejsc w mieście. Następna sprawa, opłaty parkingowe są jak najbardziej w porządku. I to nie jest żaden podatek, tylko opłata za korzystanie ze wspólnej przestrzeni przez twój prywatny samochód. Takie opłaty funkcjonują wszędzie na całym świecie w miastach, gdzie występuje deficyt miejsca. Opłaty są też potrzebne do kształtowania nawyków transportowych. Pora je zmienić.
28 stycznia 2017
brak ocen
FR
77e-4be
~ Do edek Jaki wielki znawca smogu, koń by się uśmiał. Typowy wszystkowiedzący ha ha
28 stycznia 2017
+3
-0
PL
174-8c1
~ ojciec mateuszdo~ ojciec mateusz pomyłka miało być do biłgorajaka
28 stycznia 2017
brak ocen
PL
174-8c1
~ ojciec mateuszdo~ HA Prawda w oczy kole, debatujecie tu o ***** a o poważnych sprawach się nie zajmujecie, typowa zagrywka czerwonych, gdzie dyskusja o miejscach pracy , o terenach inwestycyjnych, Janusz swoje uliczki to ty se wsadź wiesz gdzie, miejsca płatne też, ludziom trzeba miejsc pracy a nie nowych obciążeń, szukacie jak tu ludzi oskubać a podatki trzeba obniżać, Ameryka za Trumpa już deklarują obniżkę , Węgry, Rumunia a u nas czerwoni szukają ale nie w swoich kieszeniach, precz z czerwonymi w Biłgoraju i w Polsce, 100 lat socjalizmu wystarczy.
28 stycznia 2017
+12
-1
PL
e5a-b5b
~ biłgorajak Do ojca mateusza!! Ty czerwonych pocałuj w 4litery i spadaj!!!
28 stycznia 2017
+0
-7
PL
9ac-169
~ K.do~ K. I należy zagonić do roboty Straż Miejską. Rowerzystom, którzy nie korzystają ze ścieżek tam, gdzie one są, tylko przeszkadzają kierowcom lub pieszym - niech daje mandaty bez gadania. Rowerzystom, którzy przejeżdżają przez przejścia dla pieszych - tak samo mandaty bez dyskusji. Kierowców, którzy zastawiają chodniki (polecam zdjęcia z bilgo-raj.com.pl) podobnie karać finansowo.
28 stycznia 2017
+4
-4
PL
9ac-169
~ K. 1. Zmniejszać powierzchnię parku na Pl. Wolności, żeby zrobić parking - ten pomysł Pana Grzegorza Buczka to absurd w najwyższej postaci. W tym zabrukowanym mieście brakuje zieleni, ławek, spokojnych miejsc do spacerowania. Park Solidarności po remoncie zamienił się w płachty kostki Bauma; alejkę z brzózkami zlikwidowano i zbudowano market Mila. Wzdłuż rzek nie ma bulwarów, deptaków jak w innych miastach. A ten specjalista jeszcze chce zmniejszać park i zwiększać powierzchnię parkingu. Wariactwo. 2. Należy wprowadzić strefę płatnego parkowania na Pl. Wolności, wzdłuż ul. Kościuszki, ul. Kopernika i paru innych zapchanych alejek. NIE CHODZI O WPŁYWY DO BUDŻETU, bo przy cenie np. 1zł za godzinę i tak będą one niewielkie. Chodzi o rotację aut, które blokują centrum przez pół dnia. Jak kogoś stać na samochód, to stać go i na drobne na parking. Strefy ma Zamość, strefy ma wiele cywilizowanych miast. 3. Parking podziemny na Trzeciego Maja? Tak, to dobry pomysł. 4. Plac na ul. Pocztowej (za dworcem PKS), plac na ul. Dąbrowskiego (targowisko) - ucywilizować. Zrobić tam estetycznie utrzymane, ogólnodostępne, duże parkingi. 5. Można przeprowadzić konsultacje w sprawie powołania do życia komunikacji miejskiej, obsługiwanej przez firmę prywatną (np. przez PKS). Komunikacja działa i ma się dobrze w miastach podobnej wielkości (np. Jasło), a nawet w dużo mniejszych (np. Sokółka). Wystarczyłoby kilka linii, które obejmowałyby też przedmieścia (Sól, Korczów, Gromadę itd.). Tym, którzy tak pieją, żeby wszędzie robić miejsca parkingowe, nie budować ścieżek rowerowych, parków itp. proponuję dłuższy wyjazd do dużego miasta vide Warszawa, Kraków. Trochę się zasiedzieliście, moi Państwo. W krajach Europy Zachodniej coraz bardziej rezygnuje się z użytkowania samochodów do poruszania się po mieście. Nie ma sytuacji, gdzie ktoś rusza autem do sklepu oddalonego o 300m, "bo jego stać i nie będzie piechotą chodził". Myślę, że czas najwyższy, żeby zrobić z tego Biłgoraja coś bardziej estetycznego, na wzór zachodni, a nie na wzór otoczenia remizy OSP. Może wtedy trochę chociaż więcej młodych zechce tu wracać po studiach? Jak się mamy dziwić, że ludzie wolą zostać w Rzeszowie, Krakowie, Warszawie, skoro ostatnio nie pojawiają się tu żadne nowe zakłady pracy, a myślenie mieszkańców o przestrzeni miejskiej - jak wnioskuję z niektórych komentarzy - zatrzymało się na modzie epoki wczesnego Gierka? Kłaniam się.
28 stycznia 2017
+11
-1
PL
696-b2a
~ HA ODNOSZĄC SIĘ DO TEJ DEBATY W WARSZAWIE W SPRAWIE SZPITALA W BIŁGORAJU PYTAM SIĘ p. piotra olszówkę A KTO ODDAŁ SZPITAL ''ARIONOWI;; JAK NIE PIS .
28 stycznia 2017
+4
-2
PL
d9a-181
~ takie moje zdanie po co chodzicie na te spotkania jak to wszystko już przed pierwszym spotkaniem było ustalone więc chyba tylko dlatego aby prawo się wypełniło konsultacje były były bo być musiały nikt z uwagami mieszkańców się nie liczył a na czym oni mogą się znać a jak konsultacje były to wszystko ok róbmy swoje (urzędnicy)
28 stycznia 2017
+4
-0
PL
174-8c1
~ ojciec mateuszdo~ Edek Edek spokojnie nie będziemy wyjeżdżać tylko pogonimy tych czerwonych co by chcieli sięgać do kieszenie tylko cudzej, wybory już nie długo nie glosujmy na czerwonych, bierzmy przykład z Ameryki, oni pokazali czerwonym miejsce teraz Francja , belgia tam tez prawica ma większość i po Uni, tyko jedna uwaga w Polsce niektórzy udają prwaicę a nią nie jest, np . w poprzedniej kadencji w Powiecie byli tacy co się wyłamali a teraz udają prawice, na tych nie głosować farbowanych lisów.
28 stycznia 2017
+4
-2
PL
a15-41c
~ Edekdo~ BIEDA PO BIŁGORAJSKU Podatek katastralny nie wejdzie w życie rząd, który by wprowadził taki podatek z miejsca upadnie. A w USA zapanowała normalność i bzdury klimatyczne są kasowane. Chyba czas wyjechać do normalnego kraju.
28 stycznia 2017
+2
-2
PL
91d-12f
~ BIEDA PO BIŁGORAJSKUdo~ edek i tu panie Edku masz rację będziemy płacić za oddychanie tzw. klimatyczne jak za wody opadowe oraz podatek katastralny i to nie będzie na pana konto ale z pana kieszeni.
28 stycznia 2017
brak ocen
PL
d9a-181
~ sna Parkowanie ukośne do ulicy . Budowa parkingu to wyobrażnia i zdrowy rozsądek a potem upychanie pomysłu w prawie i przepisach.
28 stycznia 2017
+3
-0
PL
d9a-181
~ sna Co do parkowania to jest miejsce na parking z tyłu Urzędu Miasta od strony parku . Trzeba poszerzyć alejkę przylegającą do budynku Urzędu Miasta z wjazdem jednokierunkowym od str.kwiaciarni i wyjazdem w prawo .Sklepy będą wdzięczne i zniknie szpaler aut z przodu budynku. Po co taki duży park , kiedy siedzą tam stali biesiadnicy spożywający wiadomo co.
28 stycznia 2017
+4
-1
PL
5f5-d20
~ bbbdo~ edek No i tu się mylisz, bo problem smogu w Biłgoraju jak najbardziej istnieje. Nie mówi się o tym oficjalnie, bo po prostu nie ma żadnej stacji monitorującej poziom zanieczyszczeń. Tyle, że fakt wpływ aut na smog jest niewielki, przyczyną jest niska emisja, czyli domowe paleniska na drewno i węgiel (no i nieraz na odpady).
~ sna Istnieje problem , bo jakiś nieuk wymyślił parkowanie równoległe . Przecież poprzedni system mieścił drugie tyle aut , a wiadomo że nasze chodniki nie są szczególnie zapełnione. Co do włączania się do ruchu , to w jednym i drugim przypadku jest podobny problem.
28 stycznia 2017
+5
-5
PL
235-551
~ edekdo~ BIEDA PO BIŁGORAJSKU Mam gdzieś, czy mnie stać na parking. Kradzież jest kradzieżą. Podatek od dróg i parkingów nest płacony w paliwie. Jak pan taki "inteligentny" to mogę podać nr konta i niech pan sobie wpłaca na moje konto 1 zł dziennie podatku za to, że oddycha.
28 stycznia 2017
+3
-3
PL
5f5-d20
~ ten typ Widać kampania wyborcza w pełni bo i standardowa zagrywka z ostatnich wyborów czyli manipulacja oceną komentarzy się pojawiła ;)
28 stycznia 2017
+1
-1
PL
91d-12f
~ BIEDA PO BIŁGORAJSKUdo~ edek panie Edku stać na samochód stać na płacenie OC i paliwo ...stać na płacenie za parking krótka piłka inaczej rowerek albo piechotka albo autobusik - dziękuję za uwagę
28 stycznia 2017
+2
-0
PL
235-551
~ edekdo~ BIEDA PO BIŁGORAJSKU Smog w Biłgoraju??? buahaha Nawet gdyby było dwa razy tyle samochodów to w Biłgoraju smogu nie będzie. Ukrztałtowanie terenu oraz lasy skutecznie likwidują problem smogu. To nie Kraków.
28 stycznia 2017
+1
-5
PL
235-551
~ edekdo~ BIEDA PO BIŁGORAJSKU W cenie paliwa jest podatek na drogi i parkingi. Dodatkowa opłata za parkingi to zwykła chamska kradzież. Nie ma zgody na podwójne opodatkowanie. Kto popiwra takie inicjatywy albo jest inicjatorem kradzieży albo zwykłym pożytecznym idio....
28 stycznia 2017
+2
-3
PL
91d-12f
~ BIEDA PO BIŁGORAJSKU Patrząc na biłgorajskie ulice i parkingi widać jak bieda jest w mieście bezrobocia.Ale wszyscy biedni jeżdżą samochodami ,biedni urzędnicy ,biedni nauczyciele , lekarze , i kilka innych grup biłgorajskich ...sama biedota.Ta biedota autobusem ,skuterem, rowerem lub na piechotę do pracy nie pójdzie ,gdyż dla biłgorajskiej biedoty jest to dyshonor , bo jakim honorem jest żeby biłgorajski biedak chodził na piechotę.! Przecież smogu może się nawdychać i spalin z rury wydechowej jadących samochodów. Dlatego mając do pracy 300m wsiada do biednego samochodu za 60 tys. podjeżdża na parking przysklepowy i krzyczy..."precz z parkomatami" !!! bo wiadomo jest biedny i nie stać go zapłacić.Ale wydać 400 zł na paliwo to go stać ... bo ..bo jest biedny.Cała Kościuszki powinna być zamknięta dla ruchu po za samochodami zaopatrzenia i mieszkańców , nadstawna zrobiona jako jednokierunkowa , na Placu Wolności powinny zniknąć samochody z przed Urzędu Miasta lub zrobić strefy płatnego parkowania. Jak przeciętnego biłgorajskiego biedaka stać na samochód to i stać na płacenie za jego postój. AMEN
28 stycznia 2017
+4
-0
PL
0a2-3e0
~ prezycyjniedo~ mieszkanka wydzierżawił obiekty szpitala
28 stycznia 2017
brak ocen
PL
655-23f
~ Grzegorz Buczekdo~ ccc Odpowiem panu. Mam jeszcze dwójkę dzieci i dwa samochody. :)
28 stycznia 2017
+1
-0
PL
655-23f
~ Grzegorz Buczekdo~ polonistka Wiem, pisalem, o tym wcześniej, że mam dziwny słownik natelefo ie i ppdmienia mi litery.
28 stycznia 2017
+1
-2
PL
655-23f
~ Grzegorz Buczekdo~ yaga Ale mnie pan rozbawił. Parking Stokrotki, jest prywatną sprawą właściciela, czyli stokrotki. Sugeruje pan wprowadzenie opłat prywatnemu właścicielowi? XD
28 stycznia 2017
brak ocen
PL
655-23f
~ Grzegorz Buczekdo~ do buczek XD
28 stycznia 2017
brak ocen
PL
bce-cab
~ cccdo~ Grzegorz Buczek moje dywagacje:czy grzegorz buczek ma 2 komputery????a może i laptopa?
28 stycznia 2017
+0
-1
PL
bce-cab
~ polonistkado~ Grzegorz Buczek skrÓcenia jeśli już
28 stycznia 2017
+2
-0
PL
bce-cab
~ do buczekdo~ Grzegorz Buczek gdyby głupota miała skrzydła fruwałbyś jak gołębica!chłopie to co bazgrolisz to w PRL-u było!!!!
28 stycznia 2017
+1
-4
PL
bce-cab
~ yagado~ Grzegorz Buczek uczniowie "elektryka" zajmują większość miejsc,parking przy STOKROTCE powinien być monitorowany i po godzinie "stania" auta obliczana godzinowo opłata parkingowa
28 stycznia 2017
+1
-0
PL
b66-2fa
~ Grzegorz Buczekdo~ t Proszę podać źródło, bo szukam lecz nie mogę znaleźć. Być może źle szukam. Ja pytam, bo chcę rozwiać wszelkie wątpliwości.
28 stycznia 2017
+1
-1
PL
b66-2fa
~ Grzegorz Buczekdo~ ewr Rozumiem. Proszę pana, ale o jakich kosztach piszemy? Koszty jednej linii to czas przez jaki działa, koszty pracownicze, koszty amortyzacji sprzętu, koszty paliwa. Ja nie piszę, że pan nie ma racji, ale konsultację można przeprowadzić.
28 stycznia 2017
+7
-0
PL
b66-2fa
~ Grzegorz Buczekdo~ aasssqqwsQ Zgadzam się z panem.
27 stycznia 2017
+2
-2
PL
b66-2fa
~ Grzegorz Buczekdo~ czyżby? Zwykła walka wyborcza gazety należącej do kondydatki w wyborach. Jeśli byłaby to prawda w 100% a nie kolorowana przez gazetę to byłby wyrok skazujący w tej sprawie. Takie rzeczy są karane do 3 lat pozbawienia wolności. Komentarz do komentarza na prywatnym profilu FB, gdzie zjadło jedno słowo, które z resztą było edytowane po 50 minutach. Zwykły personalny atak, jakim nawet nie miały ochoty zająć się inne media w Biłgoraju. Chodziło o"bombę informacyjną". Ja nie mam nic do ukrycia. Proszę wejść na profil i zobaczyć, czy mówię prawdę.
~ aasssqqwsQdo~ Grzegorz Buczek A dlaczego urzędnicy mają być zwolnieni, przecież urzędy są dla ludzi a nie dla urzędników, a tak z drugiej strony to też wina miasta, proszę zobaczyć jak jest z budynkiem sądu/prokuratury, taki wielki gmach i tylko kilka miejsc parkingowych. Kto na taki coś pozwolił, przepisy są złe, powinno być pracuje w sądzie np 100 osób to przed budynkiem powinno być co najmniej miejsce na 50 samochodów.
27 stycznia 2017
+3
-2
SE
977-024
~ tdo~ Grzegorz Buczek Było opublikowane w BIP zgodnie z ustawą PzP.
27 stycznia 2017
+1
-0
CA
4d9-e9a
~ ewrdo~ Grzegorz Buczek Proszę Pana powiem szczerze: Pan nie wie o czym pisze. Nie ma Pan żadnego pojęcia o kumunikacji miejskiej i przewozach pasażerskich. Pewnie zauważył Pan gdzieś w dużym mieście, że jest linia sponsorowana przez Auchan, czy Carefour. No fakt, ale to są kilkusettysięczne miasta. Czy na prawdę jest Pan tak naiwny i myśli, że Biedronka by wydawała spore kwoty, żeby obok ich marketu jechał jakiś bus? No nie żartujmy. Poza tym gdyby cudem jakaś sieć już coś do tego dołożyła, to pierwszym wymaganiem by było, aby ten bus/autobus nie miał trasy w pobliżu marketu konkurencji. Powtórzę ostatnia raz. Nie ma szans na komunikację miejską bez jej finansowania w większośći z bidżetu samorządu (pieniędzy podatników) koniec. kropka.
27 stycznia 2017
+4
-0
PL
131-241
~ Grzegorz Buczekdo~ lll A zapytanie było wysłane?
27 stycznia 2017
+1
-0
PL
131-241
~ Grzegorz Buczekdo~ ewr Zgadzam się z panem. Ale miasto może wyjść z inicjatywą do kilku firm w tym dyskontów, jak pisałem wyżej. Firmy prywatne same, reczej takiej współpracy nie podejmą. Chyba, że podsunie się im pomysł w konsultacjach. Konsultacje, nic nie kosztują.
27 stycznia 2017
+4
-2
FR
a35-edf
~ llldo~ Grzegorz Buczek Może dlatego, że żaden nie złożył oferty?
27 stycznia 2017
brak ocen
FR
a35-edf
~ ewrdo~ Grzegorz Buczek"Można zrobić konsultację z firmami prywatnymi w tej sprawie i otworzyć jedną eksperymentalną linię." Ale można bardziej prezycyjnie? Rozumiem, że miasto miało by zapłacić jakiejś firmie, żeby otworzyła taką ekspreymentalna linię? Przypominam, że gdyby to było dla prywatnej firmy opłacalne (beza dopłat z budżetu) to takie linie już byśmy mieli.
27 stycznia 2017
+2
-0
PL
131-241
~ Grzegorz Buczekdo~ Imie lub nazwa: Na zdrowym rozsądku.
27 stycznia 2017
+2
-1
PL
dba-65d
~ Imie lub nazwa: Chyba ktoś tu zaczyna robić kampanię wyborczą pod następne wybory opartą na populistycznych hasłach ;)
27 stycznia 2017
+4
-0
PL
131-241
~ Grzegorz Buczekdo~ ccc Można zrobić konsultację z firmami prywatnymi w tej sprawie i otworzyć jedną eksperymentalną linię. Zawsze można dogadać się z firmami takimi jak dyskonty, że linia będzie przebiegała obok dyskontów w zamian za dopłatę dyskontów do tej lini. Jest wiele możliwości. Należy to skonsultować. Jeśli byłoby to całkowicie nieopłacalne to po prostu by nie powstało. Ale uważam, że warto się przyjżeć tej inicjatywie.
27 stycznia 2017
+5
-0
PL
131-241
~ Grzegorz Buczekdo~ q Po pierwsze to małe miasto, a nie Lublin. Po drugie na wiele godzin miejsca parkingowe zajmują urzędnicy, a nie zwykli ludzie, którzy chcą coś załatwić. Po trzecie urzędnicy i tak będą zwolnieni z opłaty parkingowej, jak to ma miejsce w innych miastach. Po czwarte jeśli raz pozwoli się wprowadzić opłaty za parkowanie nawet po godzinie, otwiera się furtkę urzędnikom do zmiany opłat i czas. Mogę się założyć, że prędzej czy później doszłoby do skrucenia czasu lub opłaty parkingowej.
27 stycznia 2017
+13
-7
DE
f2e-28b
~ cccdo~ Grzegorz Buczek Prywatna frma, ale na jakiej zasadzie? Miasto ma jej płącić, za to, że będzie jeździć na konkretnych trasach? Czy ma tom robić na własny rachunek? Jeśli to drugie to widzisz, że nie ma to sensu, bo nikt jeszcze tego nie robi i nie będzie robił, bo bez dopłat ten biznes nie ma sensu. Komunikacja miejska z zasady jest deficytowa i gdyby nie dopłaty z budżetu sasmorządów to nie ma racji istnienia (ok. 60-70% kosztów funkcjonowania KM to dopłąty z budżetu, czyli z podatków mieszkańców).
27 stycznia 2017
+2
-0
DE
f2e-28b
~ ,do~ KAM Biłgoraj jest za mały na komunikację miejską. To nie ma szans wypalić. A nawet jeśli to było by zbyt duże obciązenie dla budżetu, bo w przypadku komunikacji miejskiej bilety finansują tylko niewielką część kosztów, zecydowana większość to dopłata z budżetu.
27 stycznia 2017
+3
-1
PL
131-241
~ Grzegorz Buczekdo~ KAM Jestem jak najbardziej za. Tylko najlepiej, jakby zajęła się tym prywatna firma. Można eksperymentalnie spróbować z taką komunikacją przez rok. Jeśli byłoby to nie opłacalne, zawsze można taką inicjatywę wycofać. Ale płatne parkingi w naszym pięknym małym mieście to zwykła pazerność. Nasze miasto to nie Lublin.
27 stycznia 2017
+3
-1
DE
f2e-28b
~ q Chyba niektórzy nie zrozumieli. W pomyśle ze strefą płatnego parkowania nie chodzi o to, aby było to źródło dochodów dla miasta, ale o to, żeby poprzez to wymusić większą rotację aut na miejscach parkingowych w ścisłym centrum. Aby nie było sytuacji, że jedno auto zajmuje miejsce parkingowe na 10 godzin, podczas gdy z tego miejsca mogło by skorzystać 5-10 osób w tym czasie, które parkowały by tylko po to aby załatwić konkretną sprawę i po tym odjeżdżały zwalniając miejsce dla innych. Inaczej niż poprzez płatne parkowanie chyba nie da się tego dokonać. Gdy miejsca parkingowe są bezpłatne to praktycznie nikogo nie obchodzi, że zajmując miejsce parkingowe na cały dzień blokuje innym dostęp do urzędu/sklepu, a przecież mógł by zaparkować te 5 minut spaceru dalej, ale nic go do tego nie mobilizuje.
27 stycznia 2017
+11
-10
PL
145-63e
~ KAM A może, przynajmniej częściowo, sprawę rozwiązałaby jakaś komunikacja miejska?
27 stycznia 2017
+2
-0
PL
66c-8d6
~ Grzegorz Buczekdo~ Grzegorz Buczek Jaki jest koszt usługi w firmie EuroCompas? Dlaczego nie zlecono tego lokalnym projektantom?
27 stycznia 2017
+6
-1
PL
66c-8d6
~ Edekdo~ chamstwu won! Chamstwo to kradzież pieniędzy w majestacie prawa. A chamem jest każdy, kto do takiej kradzieży nakłania. Podatki dzielą się na konieczne na utrzymanie podstawowej administracji, policji i wojska oraz podatki z legalnej kradzieży na socjalistyczne niepotrzebne wymysły.
27 stycznia 2017
+10
-2
PL
892-a88
~ podatnik Strefy płatnego parkowania na wsi? he he he, całkiem się w du..ch poprzewracało.
27 stycznia 2017
+5
-2
PL
bb4-017
~ Funio Wolny plac na parking koło dworca PKS- tylko urządzic po uropejsku i wprowadzic opłaty za parkowanie powyzej np.0,5 godziny.
27 stycznia 2017
+2
-5
PL
a5c-dcd
~ chamstwu won! Edków chamowatych nie potrzebujemy w mieście ani w samochodzie, ani pieszo.
27 stycznia 2017
+6
-3
PL
7f8-f8f
~ Edekdo~ pieszo zdrowiej Za chodzenie pieszo powinni ci dowalić podatek komuchu
27 stycznia 2017
+13
-6
PL
a5c-dcd
~ pieszo zdrowiej Należy utworzyć jak najwięcej parkingów płatnych, szczególnie dla mieszkańców miasta, wtedy może część przestanie się wozić z banalnych powodów i zasmradzać Biłgoraj. Pieszo zdrowiej przemierzać de facto niewielkie miasto.
27 stycznia 2017
+7
-13
PL
7f8-f8f
~ Grzegorz Buczekdo~ Grzegorz Buczek Przepraszam za literówkę i błąd. Na telefonie podstawie mi źle wyrazy.
27 stycznia 2017
brak ocen
PL
7f8-f8f
~ Grzegorz Buczekdo~ abc Jak idę do kina to w zamian za opłatę otrzymuję usługę. Parkowanie na terenie publicznym nie jest usługą, chyba że ma pan zamiar do opłaty parkingowej dpdać mycie okien w moim samochodzie, wtedy będzie to usługa. Za ulice i parkingi użyteczności publicznej płaci się podatki, np. w paliwie aby móc z kożystać z drug i parkingów do woli. Po wprowadzeniu opłaty parkingowej człowiek jest skazany na podwujne opodatkowanie. Jaki będzie państwa kolejny krok w opodatkowaniu? Opłata za przejście chodnikiem, opłata za cień, jak we Włoszech? Dość już ludzie płacą podatków.
27 stycznia 2017
+36
-18
PL
fd9-c21
~ abcdo~ Grzegorz Buczek Człowieku jakie opodatkowanie? Nie korzystasz z parkingu to nie będziesz płacił proste. Czy według Ciebie bilety do biłgorajskiego kina, czy bilety wstępu na siłownię na OSiR to podatek nałożony przez urzędników na mieszkańców? Nie chodzisz na siłownię to nie płacisz, nie idziesz do kina to nie płacisz, nie parkujesz przy Kościuszki to nie nie płacisz. Proste.
27 stycznia 2017
+7
-21
PL
7f8-f8f
~ Edekdo~ logan W USA nie ma naklejek na szybach i ludzie żyją. Ale u nas najlepiej dokręcać śróby niewolnikom. To jest euro faszyzm i tyle w tym temacie.
27 stycznia 2017
+17
-5
PL
7f8-f8f
~ Grzegorz Buczekdo~ Grzegorz Buczek Widać pomysłodawcy opłat parkingowych z UM, mają za zadanie lobbować w komentarzach za opodatkowaniem. Żaden trzeźwo myślący człowiek nie zgodzi się, aby mu pod przymusem zabrać pieniądze.
27 stycznia 2017
+18
-7
PL
1b3-b93
~ Aniołdo~ Grzegorz Buczek Masz, bierz się, kuj po tej linii jak powiedział Sofronow.
27 stycznia 2017
brak ocen
PL
15e-4bf
~ logan wbrew pozorom,tania siec parkingowa jest bardzo dochodowa,jako stary handlowiec doskonale wiem ze liczy sie obrot,nawet przy mniejszej marzy,automaty parkingowe stawia ajent a i z zyskow komornika czesc wpada do budzetu gminy.Taki system doskonale sprawdza sie w calym,cywilizowanym swiecie,naturalnie wymusza plynnosc miejsc parkingowych.Nastepnym krokiem do cywilizacji sa naklejki emisji spalin,typu niemiecka dekra,ktore eliminuja z centrow miast dymiace wraki.Warunek-kary musza byc bardzo dotkliwe,kontrola policji efektywna.W zamian czyste powietrze i miejsca do parkowania
27 stycznia 2017
+3
-3
PL
7f8-f8f
~ Grzegorz Buczekdo~ fff Jakich drzew??Obok kiosku nie ma drzew tylko bezużyteczny plac ze starych betonowych płyt. Od strony T mobil są drzewa ale 3 drzewa mniej w tym miejscu nie zaszkodzi, zawsze można 3 nowe posadzić gdzieś w parku. Napisałem wyraźnie,żeby zmniejszyć park a nie likwidować. Ja nie mam problemu z parkingiem w okolicach UM czasem trzeba zrobić jedynie jedno okrążenie. Jakby zrobić dodatkowe miejsca przy zmniejszonym parku, problenu by nie było. Ale jak widze komuna wiecznie żywa i trzeba ludziom dowalić opłaty, które problemu nie rozwiarzą tylko zwiększą wpływy do miejskiej kasy.
27 stycznia 2017
+18
-8
FR
f1c-953
~ fffdo~ Grzegorz Buczek Toś błysnął. Wyciąć drzewa, zlikwidować park i zabetonować pod parking super pomysł ;) Tak poza tym to za bardzo miasto nie ma tu pola manewru. Regulacje dotyczące tej rewitalizacji są takie, że wymagane jest rozwiązanie takich problemów jak nadmierny ruch samochodowy w ścisłym centrum i zastosowanie rozwiązań przyjaznych pieszym rowerzystom czy niepełnosprawnym. Jak miasto nie będzie miało w projekcie rozawiązania kwestii giełdy samochodowej na Placu Wolności, czy pomysłu na wyrzucenie części aut z centrum to dostanie mniej punktów na liście tankingowej i wniosek się nie załapie i po rewitalizacji. Pieniądze dostanie inne miasto, które napisze taki wniosek jak wymaga tego program.
27 stycznia 2017
+7
-16
PL
40b-f15
~ nadstawną zrobić jednokierunkową ile więcej miejsc parkingowych będzie.A urzędasów w autobusy powsadzać albo na rowery
~ Grzegorz Buczek Ludzie nie dajcie się nabrać, że opłaty(podatki) rozwiążą problem. Żaden podatek, nie jest dla naszego dobra, tylko po to, aby nam to dobro(pieniądze) odebrać. To jest usprawiedliwienie grabienia waszych kieszeni. Jestem pewien, że opłaty nie będą dotyczyły pracowników UM. Jak wprowadzą opłaty w centralnych miejscach, to z automatu ludzie będą parkować na bocznych ulicach, tym samym je zapychając. Rozwiązaniem, jest budowa parkingów. Przy urzędzie miasta jest park, który i tak jest w złym stanie. Spokojnie można go zmniejszyć, ładnie zagospodarować i zrobić parkingi. Za szkołą Zawodową także jest trochę miejsca, które można zagospodarować. Jak można nazwać plac przed UM deptakiem?? To jest śmiechu warte. Deptak to można zrobić przy parku solidarności, tam gdzie jest handel, butiki, restauracje i bary, a nie pod UM. Nie ma mojej zgody na kolejny podatek. Niedługo wybory samorządowe, w których będę brał udział i nie pozwolę, aby nakładano na mieszkańców kolejne daniny.
27 stycznia 2017
+39
-21
PL
1b3-b93
~ sanepiddo~ edek Panie Edku, co Pan taki spięty dziś.
27 stycznia 2017
brak ocen
PL
fd9-c21
~ abc Najlepszym rozwiązaniem tak jak ktoś tu pisał i podawał przykład Zgorzelca jest strefa płatnego parkowania. Powiedzmy Kościuszki + Kopernika + Plac Wolności. Nie chodzi oczywiście o to, żeby miasta na tym zarabiało. Opłaty mogą być symboliczne, rzędu 1 zł za godzinę, aby tylko pokryły koszty. Dzięki temu dostępność miejsc parkingowych by się znacznie poprawiła. W centrum parkował by ten który ma coś konkretnego do załatwienia, a po załatwienie sprawy odjeżdżał by zwalniając miejsce parkingowe. Dzięki temu z miejsc parkingowych można by się pozbyć osoby, które zostawiają tam auto na 8-10 godzin i idą do pracy w pobliżu. Dla takich osób trzeba by zorganizować w różnych częściach miasta alternatywne parkingi, gdzie mogły by zostawić auto i te 5-10 minut przejść pieszo. Miejsca takie jak: parkingi przy ul. Targowej, plac targowiska, może należy przeanalizować, czy na terenach szkół, które są przecież w miarę blisko centrum nie ma miejsca na wygospodarowanie parkingów.
27 stycznia 2017
+24
-13
PL
300-498
~ formaldehyddo~ ad Coś większego i wygodniejszego niż bus, z łatwym wejściem z przystanku, niska podłoga, symboliczna opłata z wygodnym kasownikiem lub cyfrowo, zasilanie cng lub tym podobne, nie musi być nowy byle chodził często i jak w zegarku przy głównych ulicach. Do busa zanim wsiądę i kupię bilet stojąc w trakcie jazdy[norma] to już jestem u celu i w busie zero możliwości ruchów dla osób większych niż dzieci lub z torbą z zakupami i grubą kurtką. ps. gdyby taki widoczny[ np.żółty] pojazd pojawił się w zasięgu wzroku to często wsiadłoby się szybko zamiast drałować z Puszczy na np.Zamojską lub Polną.
27 stycznia 2017
+1
-0
PL
fd9-c21
~ abc Co do parkingu Stokrotki, to sądzę, że ta sytuacja już zbyt długo nie potrwa. Teraz dochodzi do sytuacji, ze w południe jest problem znaleźć wolne miejsce, a jak wejdziesz do sklepu to klientów można policzyć na palcach jednej ręki. Pewnie 80% aut stojących tam w ciągu dnia (7-16) nie należy do klientów czy pracowników, ale do pracowników okolicznych urzędów, ich petentów, czy uczniów elektryka. Pewnie i zarządzający siecią o tym wiedzą i w niedługim czasie coś z tym zrobią jak pojawią się skargi od klientów na problemy z miejscami parkingowymi. Pojawi się szlaban i bramka z biletami, albo parkingowy i parking stanie się płatny. Powiedzmy do godziny gratis (wystarczy na zakupy), a potem płatny. No i od razu się zrobią pustki.
27 stycznia 2017
+23
-12
PL
fd9-c21
~ abc Co do ilości miejsc parkingowych na Kościuszki to nie do końca tak. Liczba miejsc parkingowych (wyznaczonych i legalnych) po przebudowie jest większa niż była przed. Oczywiście można mieć wrażenie, że prze przebudową mieściło się więcej auta no i tak było, ale dlatego, że kierowcy sami część trawników przerobili na parkingi, zrobiły się zamiast trawników klepiska, bo służby miejskie przestały o nie dbać, bo i tak auta rozjeżdżały świeżo posianą trawę, straż miejska też nic z tym nie robiła i wyszło jak wyszło. Tyle, że nawet ta liczba miejsc parkingowych przed przebudową (legalnych i nielegalnych) nie była jakaś ogromnie większa niż obecnie, te kilkadziesiąt miejsc parkingowych by nic nie zmieniło. Oczywiście można i teraz pozwolić kierowcom parkować na trawnikach i zaraz liczba miejsc parkingowych się zwiększy, ale czy o to chodzi? Zgadzam się też, że w kilku miejscach można było zrobić parkingi skośne/prostopadłe zamiast równoległych (tam gdzie było najwięcej miejsca), ale w pozostałych przypadkach nie było na to miejsca, bo jednak przy takiej ulicy jak Kościuszki to chodnik te minimum 2,5 metra powinien mieć zważając na nasilenie ruchu pieszego. Kolejna kwestia jest taka, że z każdym rokiem problem się powiększa, bo aut jest coraz więcej i ludzie coraz bardziej leniwi, którzy wszędzie chcą się dostać autem. Inna sprawa, że takie robienie coraz większej ilości miejsc parkingowych w ścisłym centrum to też droga do nikąd. Oczywiście dodanie nowych miejsc parkingowych chwilowo "zaleczy" sytuację, ale tylko chwilowo, po kilku miesiącach wszystko wróci do stanu poprzedniego mimo większej ilości miejsc parkingowych. Po prostu osoby, które na przykład dziś nie parkują przy Kościuszki, bo wiedzą, że ciężko tam o miejsce i wolą zaparkować trochę dalej to po dodaniu nowych parkingów zostaną niejako zachęcone do wjazdu na Kościuszki i parkowanie bliżej miejsca pracy. No i sytuacja wraca do "normy" i znowu miejsc parkingowych za mało. Prawda jest taka, że ile nie dodasz miejsc parkingowych w ścisłym centrum to prędzej czy później się one zapełnią i problem pozostaje, a dodatkowo pojawia się nowy. Większa ilość miejsc parkingowych ściąga nowych kierowców i zapycha tę ulicę przy, której są, więc ruch na Kościuszki staje się coraz mniej płynny i pojawiają się zatory, bo nowe parkingi ściągają coraz więcej aut do centrum.
27 stycznia 2017
+24
-7
PL
fd9-c21
~ .do~ Pyttanie O ile wiem to burmistrz chodzi do pracy na piechotę.
27 stycznia 2017
+4
-0
PL
15e-4bf
~ logan i jeszcze jeden wazny szczegol-Niemcy,jako pierwsi w Europie,niektore miejsca parkingowe zrobili szersze,specjalnie oznacone dla kobiet.nasze wladze jako pierwsze w Polsce moga zrobic szersze miejsca dla Macierewicza,bo oferma nie zmiesci sie,jak zaszczyci nas wizyta z kogutami na dachu i Kaziem za kierownica....
27 stycznia 2017
+1
-6
PL
696-b2a
~ mieszkanka ODNOSZĄC SIĘ DO TEJ DEBATY W WARSZAWIE PYTAM SIĘ P.POSŁA OLSZÓWKI A KTO ODDAL SZPITAL JAK NIE PIS ARIONOM !!!!!!!!!!
27 stycznia 2017
+7
-3
PL
15e-4bf
~ logan najnowszy i swietny sposob ze Zgorzelca.Parkingi platne w calym centrum a oplata symboliczna 50 groszy za 30 minut.Dla urzednikow i biznesmenow dwa rodzaje abonamentow,drozszy dla biznesmenow ale i tak symboliczny.Bezplatne karnety dla mieszkancow danej ulicy.najlepsze na koniec-zadnych starznikow miejskich do egzekwowania mandatow.Robieniem fotografii i pisaniem mandatow,elegancko zawinietych w folie i zapietych za wycieraczka zajmuja sie pracownicy firmy parkingowej -mandat jest rowniez symboliczny 40 pln w ciagu 7 dni a skuteczna egzekucja niezaplaconych mandatow ochoczo zajal sie miejscowy komornik i tez nie narzeka.po co wymyslac nowe,wystarczy jedna delegacja urzednicza do Zgorzelca po szczegoly wspolpracy UM i firmy parkingowej...A miejsca parkingowe w Zgorzelcu ZAWSZE SA!
27 stycznia 2017
+5
-2
PL
f5f-c65
~ asxdo~ leon prosty sposób na odkorkowanie urzędów jeżeli chodzi o ilość interesantów - wprowadzić opłaty za czas poświęcany interesantowi i jego sprawie. jaka piękna filozofia Kalego
27 stycznia 2017
+1
-1
PL
1b3-b93
~ leon Prosty i tani sposób na ograniczenie parkowania prze UM przez pracowników. Zainstalować bramki i pobierać opłaty. Pierwsza godzina, dwie za darmo a potem 2 , 4, itd za każdą następną godzinę.
27 stycznia 2017
+3
-0
PL
4a9-d97
~ MKdo~ j23 Nie oceniam Olszówki, nie jestem jego wyborcą i nie mam wiedzy o jego fachowości. Ważny jest natomiast temat, bo dotyczy wszystkich mieszkańców powiatu. W mojej ocenie w całym tym kilkuletnim konflikcie dobro pacjenta jest drugorzędne.
27 stycznia 2017
+3
-0
PL
f5f-c65
~ asx a może trzeba parkować zgodnie z wyznaczonymi miejscami do parkowania a nie zajmować dwa albo trzy miejsca na jeden samochód. gdy zwracałem uwagę takim kierowcom to jeszcze mieli za złe, że pouczam. gdy zwracałem uwagę policjantowi, że samochody zajmują po dwa miejsca to udawał, że nie ma wyznaczonych wyraźnych miejsc chociaż sam stał na linii wyznaczającej miejsce do parkowania. Straż miejska też nie reaguje na zajmowanie kilku miejsc przez jeden pojazd. Podsumowując - nie bądź burakiem i myśl o innych - może będzie lepiej.
27 stycznia 2017
+5
-3
PL
b60-ca0
~ j23do~ MK Tak. Olszówka to się akurat zna na szpitalach, fachowiec od siedmiu boleści. Przez rok wg danych miał jedno wystąpienie na mównicy sejmowej i to jeszcze przeczytał co mu napisali.
27 stycznia 2017
+5
-4
PL
ab4-3cb
~ klient stokrotki parking przy STOKROTCE jest dla klientów galerii a nie pracowników ZUS !!!
27 stycznia 2017
+8
-3
PL
ea9-df8
~ Edekdo~ Pyttanie Jestem pewien, że opłaty nie będą dot. pasożytów urzędniczych. Jak zawsze chodzi o opodatkpwanie zwykłych biednych ludzi.
27 stycznia 2017
+8
-4
PL
ea9-df8
~ Edek Dajcie ludziom wreszcie zarabiać. Niech ktoś w Biłgoraju spróbuje otworzyć działalność, a nie daj Boże gastronomie to przekana się, co te pasożyty z urzędów wyprawiają. Wreszcie trzeba skończyć z tą chegomonią urzędasów. Nam trzeba burmistrza, który pogoni całe to kółko wzajemnej adoracji. Trzeba docisnąć sanepid do ziemi, niech zobaczą, że żyją z naszych podatków i mają obowiązek pomagać, a nie przeszkadzać.
27 stycznia 2017
+8
-1
PL
71e-2f3
~ Pyttanie Czy to parkowanie na targowej dotyczy wszystkich pracownikow lacznie z burmistrzem i kierownikami czy dla wybranych
27 stycznia 2017
+9
-1
PL
ea9-df8
~ Edek NIE dla podatków. Jak chcecie pieniędzy to szukajcie ich w redukcji niepotrzebnych etetów urzędniczych. Złodzieje!!
27 stycznia 2017
+12
-3
PL
6ed-918
~ T.Jak TaDeK He he he! To firma projektowa zasugerowała czy włodarze ją ukierunkowali na co mają zwrócić uwagę przy projekcie? A po drugie już widzę urzędnika jak parkuje przy ul.Targowej i idzie pieszo do UM hahaha nie no rozbawiła mnie ta uwaga Pana Deca
27 stycznia 2017
+10
-2
PL
b07-da2
~ max Ten kto wymyślił i zatwierdził parkowanie na ul. Kościuszki wzdłuż osi jezdni, pewnie nigdy nie siedział za kierownicą. Zmniejszyło to diametralnie ilość miejsc postojowych i utrudniło wjazd i wyjazd z parkingów. Są i tacy kierowcy co staną na środku takiego parkingu i w żaden sposób nikt więcej nie zaparkuje.
27 stycznia 2017
+9
-2
PL
b7a-337
~ asdo~ edek Sanepid zostawić.Tylko urzedników sanepidowskich wysłać na lekcje kultury i uprzejmości.
~ xxx Parking pod urzędem TAK ale płatny 5zł/h i problem pracowników i przyjezdych sie sam rozwiąże.
27 stycznia 2017
+7
-1
PL
cc2-fe4
~ A1do~ pieszy i kierowca w jednym"...co znacznie utrudnia korzystanie z tego terenu osobom poruszającym się pieszo lub rowerem" - dodam jeszcze do przedmówcy - dopiero zauważyli po głównym remoncie ulicy, że problem tkwi w poruszaniu się pieszych, braku parkingów no i braku ścieżki rowerowej wzdłuż miasta!!! Kurcze raz, jak można było tego w projekcie nie zauważyć, wystarczyło poczytać komentarze ludzi!!! Ponadto kto ten projekt rysował - firma z Pakistanu czy jakaś znająca realia miasta?! Jak zawsze wszyscy mądrz po szkodzie!!!!
27 stycznia 2017
+4
-0
PL
ea9-df8
~ edek Połowę darmozjadów urzędniczych trzeba zwolnić i parkingi będą i normalni ludzie przestaną być gdębieni. Pasożytów trzeba wypalić napalmem zanim złożą jaja. ZUS i Sanepid do likwidacji.
27 stycznia 2017
+11
-2
PL
131-a80
~ Adamdo~ biało-czerwony Człowieku czy ty wiesz jaki jest poziom wód gruntowych w Biłgoraju???Te parkingi zmieni a się w baseny albo pieczarkarnie .Z wodą jeszcze nikt nie wygrał wiedzą coś o tym ci co maję piwnice w Biłgoraju albo okolicach.Zanim coś się palnie trzeba odrobinę pomyśleć.
27 stycznia 2017
+8
-3
PL
ab8-e97
~ ter Są działki nad b. ładą. Tam tylko psy się załatwiają wybudowac piętrowe garaże i jest w centrum. Ale tu jest potrzebny gospodarz.
27 stycznia 2017
+5
-5
PL
2b4-7eb
~ imido~ Boguś M3 Przyznasz że to marna rozrywka. Wjechać i postać sobie ze znajomymi? Tak rozrywka to pod gieesem w biszczy.
27 stycznia 2017
+4
-4
PL
2b4-7eb
~ imido~ adam HEHE Wozić? Z tego parkingu na Targowej na piechotę 150 m, a samochodem 1,5 km czas + paliwo, amortyzacja busa. Jesteś miszczem. Chyba że to żart.
27 stycznia 2017
+3
-2
PL
dbf-3a6
~ ad A może pomyśleć w końcu o komunikacji miejskiej , z pewnością by cześć ludzi przesiadło by się z samochodów do busów , jak w normalnych miastach
27 stycznia 2017
+12
-5
PL
99b-f06
~ korek uM ma problem z tym że ludzie swobodnie parkują na terenie UM. Ich nie obchodzi że codziennie zastawione jest przejście dla pieszych przed apteką. Czekają aż ktoś wpadnie pod samochód przez takiego debla. Parking podziemny?? Gdzie niby? To nie lepiej wybudować parking wielopoziomowy gdzieś w centrum miasta a cała Kościuszki zrobić jako płatną? Pod urząd wiadomo że można wjechać bo nawet znak drogowy jest postawiony nie zgodnie z przepisami (brak znaku "droga wewnętrzna". Tam nie ma ulicy tylko jest chodnik przerobiony dla urzędników na parking.
27 stycznia 2017
+7
-1
PL
4a9-d97
~ MK Media lokalne pomijają ciekawą debatę jaka wczoraj odbyła się w sejmowym zespole parlamentarnym do spraw prywatyzacji szpitali (link: http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/transmisje_arch.xsp?unid=96BC17095FBE8DB1C1258080004CB49B). Debata dotyczyła problemów naszego szpitala. Jak sądzę za sprawą posła Olszówki w posiedzeniu brali udział min. przedstawicie związków zawodowych pielęgniarek, spółki Arion i starostwa.
27 stycznia 2017
+3
-6
PL
30a-b00
~ biało-czerwony Aby rozwiązać problem parkowania należy: - wynająć w PKS-ie autobusy które przywoziły by i odwoziły, urzędników z Biszczy i okolicznych przysiółków, /zyskamy sto kilkadziesiąt miejsc parkingowych/, - wbudować podziemne garaże możliwie blisko centrum miasta. Tertium non datur.
27 stycznia 2017
+3
-4
GB
759-1cc
~ Boguś M3 Popieram wypowiedź, po remoncie ulic miejsca parkingowe zmniejszyły się o połowę .Na Kopernika powinien być wprowadzony całkowity zakaz ruchu samochodów .Co do płatnych parkingów w centrum miasta to skorzysta na pewno kasa miasta:)Ludzie będą parkować po osiedlach i jednocześnie je zatłaczać żeby tylko nie płacić .Rynek to rynek , od dawna wiadomo że jest zakaz wjazdu dla cywilów ale w Biłgoraju już każdy sie przyzwyczaił ze tam można wjechać .Rynek w Biłgoraju i tak nie wygląda jak rynek tylko wielki parking .Pociechę z rynku mają ludzie w weekendy jak sobie wjadą autami i postoją ze znajomymi .
27 stycznia 2017
+9
-2
PL
804-8dd
~ Adela K.do~ adam Myślę, że lepszym rozwiązaniem by było gdyby bus zabierał ich z domów:)
27 stycznia 2017
+2
-2
PL
c78-bf1
~ adam potrzeba wyznaczyc strefe parkowania dla pracowników urzedów pod osirem dowozic ich busem pod urzad i po problemie
27 stycznia 2017
+5
-6
PL
689-672
~ Fata Nie wiem czy to mądry pomysł ale parking np pod alejkami kolo Urzędu Miasta?Tzn pod parkiem?
27 stycznia 2017
+1
-7
PL
0d1-e89
~ do Jeremy Zauważ że w innych miastach są strefy płatne i ludzie nie narzekają na to że to z ich pieniędzy zostało zrobione. Jak Cie stać na samochód to i na koszty z tym związane.
27 stycznia 2017
+5
-2
PL
db3-285
~ Artur W najbardziej zatłoczonych miejscach zrobić płatne parkingi gdzie pierwsza godzina będzie darmo.
27 stycznia 2017
+11
-2
PL
027-1a2
~ Jeremy Jak rozumiem miasto z podatków mieszkańców będzie spłacać remont kościuszki dodatakowo skasuje ich za parkowanie. Co za wieś w tym urzędzie miasta
27 stycznia 2017
+6
-3
PL
804-8dd
~ Adela K.do~ ... Przyzwyczajenia trudno zmienić, wystarczy zobaczyć co się dzieje pod zusem, jest parking pod Starostwem, jest parking pod Stokrotką, bez problemu pracownicy zusu mogli by tam parkować, ale codziennie te same samochody stoją na parkingach przy Kościuszki i Bartoszewskiego, bo mają bliżej.
27 stycznia 2017
+6
-0
PL
bae-500
~ pieszy i kierowca w jednym Problem z parkowaniem pojawił się po remoncie ul. Kościuszki. Niestety ktoś bez wyobraźni zaprojektował parkingi równoległe a tym samym zrobił kilkumetrowy chodnik dla pieszych. Jeszcze zrozumiałe byłoby to gdyby obok chodnika przebiegała ścieżka rowerowa. Wg przepisów po chodniku rowerem jeździć nie wolno, piesi całego chodnika nie wykorzystują a kierowcy walczą o kawałek miejsca do zaparkowania.
27 stycznia 2017
+14
-3
PL
d9a-181
~ ...do~ Adela K. to mieszkańcy spuszczą powietrze
27 stycznia 2017
brak ocen
PL
804-8dd
~ Adela K. Wreście ktoś dobrze naświetlił problem Biłgorajskich parkingów, żę zacytuję: "Nadal wzdłuż głównej ulicy miasta ciężko znaleźć wolne miejsce, zwłaszcza w godzinach pracy urzędów.","Z tym stanowiskiem zgodził się wiceburmistrz Michał Dec, jednak podkreślił, że bardzo duża ilość miejsc parkingowych zajmowana jest przez pracowników urzędów, którzy rano przyjeżdzają do pracy, a auta zabierają w godzinach popołudniowych". Już widzę jak urzędnicy będą parkować przy ul Targowej lub na targowisku i maszerować do pracy. Będą parokować na parkingach osiedlowych pod blokami i problem pozostanie, tylko będą go mieć mieszkańcy.
27 stycznia 2017
+9
-0
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
W środę 20 listopada przekazano plac budowy pod inwestycję obejmującą modernizację ulicy Knappa oraz budowę drogi I.B. Singera w Biłgoraju. Zgodnie z umową na realizację zadania wykonawca ma 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.
dzisiaj, 11:07
Biłgoraj
Punkt paszportowy wróci do Biłgoraja?
dzisiaj, 09:57
Stary Lipowiec
Remont drogi zakończony
dzisiaj, 09:12
Biłgoraj
Będzie zmiana stawek podatkowych?
Rada Miasta Biłgoraja przygotowuje się do wprowadzenia zmian w podatkach od nieruchomości. Nowe stawki zostały określone w projekcie uchwały, która ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Poniżej przedstawiamy szczegóły planowanych zmian.
dzisiaj, 08:04
Aleksandrów
Wyróżnienia dla pracowników socjalnych z Aleksandrowa
dzisiaj, 12:23
Biłgoraj
Wybitne Polki oczami młodych artystów. Finał konkursu plastycznego w Biłgoraju
w sobotę, godzina 18:29
Biłgoraj
Jubileuszowy Wieczór Darczyńcy [NOWE ZDJĘCIA]
W sobotę 16 listopada odbyła się kolejna edycja Wieczoru Darczyńcy, organizowanego przez fundację Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej. Tegoroczne wydarzenie miało wyjątkowy charakter, ponieważ wpisało się w obchody 25-lecia działalności fundacji.
w czwartek, godzina 12:46
Biłgoraj
Spotkanie przedsiębiorców Ziemi Biłgorajskiej
w czwartek, godzina 10:04
Biłgoraj
Odznaczenia i awanse strażaków [LISTA WYRÓŻNIONYCH]
w środę, godzina 13:55
Biłgoraj
Biłgorajski basen odzyska dawny blask
Kryta pływalnia, jeden z symboli Biłgoraja, wkrótce przejdzie kompleksową modernizację. W środę, 20 listopada, przedstawiciele Zarządu Powiatu podpisali umowę z wykonawcą na realizację II etapu remontu obiektu, który będzie służył zarówno mieszkańcom, jak i lokalnym stowarzyszeniom sportowym.
w niedzielę, godzina 10:41
Powiat
11 miejscowości bez prądu, w tym Biłgoraj i Tarnogród
w niedzielę, godzina 08:54
Bukowa
Tragiczny pożar w gminie Biłgoraj. Nie żyje mężczyzna
we wtorek, godzina 11:18
Lubelszczyzna
Pierwszy przypadek wścieklizny u psa w województwie
Do dzisiaj w województwie lubelskim potwierdzono 20 ognisk wścieklizny. Po raz pierwszy chorobę stwierdzono u psa. Służby przypominają, że obowiązkowemu szczepieniu przeciwko wściekliźnie podlegają psy po ukończeniu 3 miesiąca życia.
w czwartek, godzina 17:34
Region
21. ognisko wścieklizny w regionie. Chorobę stwierdzono u krowy
w poniedziałek, godzina 21:37
Aleksandrów
Osobówka stanęła w ogniu [AKTUALIZACJA]
we wtorek, godzina 15:28
Babice
Upamiętnienie biskupa z Babic
We wtorek, 19 listopada przy szkole w Babicach odbyła się uroczystość odsłonięcia i poświęcenia kamienia upamiętniającego biskupa płk. Mateusza Siemaszko, duchownego i żołnierza, który zapisał się w historii Polski.
15 listopada 2024
Biłgoraj
Nowy kierownik w Biłgoraju
we wtorek, godzina 08:52
Korytków Duży
Dachowanie na DW nr 835
10 listopada 2024
Biłgoraj
Biłgoraj uhonorował bohatera [NOWE ZDJĘCIA]
W niedzielę, 10 listopada, w Biłgorajskim Centrum Kultury miała miejsce wyjątkowa uroczystość nadania tytułu Honorowego Obywatela Miasta Biłgoraja ppor. Józefowi Steglińskiemu ps. "Cord". Wieczór poświęcony był bohaterowi, który swą niezłomnością zasłużył na szczególne miejsce w historii regionu. Uroczystość uświetniła prapremiera filmu dokumentalnego "Ten skrawek ziemi to wolna Polska".