Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
MOTORYZACJA Ford S - Max 2.0 TDCI Titanium
2010.03.10 14:21 | aktualizacja: 2010.05.01 16:10

Typ rodzinno - młodzieżowy

Tym Fordem pewniej niż klasycznym vanem pojedziesz po zakrętach. Ma sztywno, wręcz sportowo jak na tę klasę, zestrojone wielowachaczowe zawieszenie obu osi. Do bagażnika (1.263 l pojemności) zapakujesz wszystko czego potrzebujesz na letni wypad z rodziną, a gdy złożysz siedzenia (2.053 l) szybko uwiniesz się nawet z przeprowadzką teściowej. Do tego żaden znajomy nie śmie ironicznie podśmiewać się, że jeździsz pokraczną "lodówką".
Typ rodzinno - młodzieżowy
Typ rodzinno - młodzieżowy

To właśnie świetne zawieszenie i zadziorny design sprawiły zapewne, że S-Max jako pierwszy w historii prawdziwy van zdobył w 2007 tytuł S-Max Car Of The Year. Do tej pory w tej klasie udało się to tylko małemu, kompaktowemu Renault Megane Scenic (1997). Wcześniej Ford zdobywał tytuł cztery razy. W 1999 r. Focusem Mk I, 1994 r. Mondeo Mk I, 1986 r. Scorpio Mk I i 1981 r. Escortem Mk II.
Ładny, przestronny
Rzut oka na bryłę nadwozia. Zazwyczaj vany nie grzeszą urodą. W przypadku S-Maxa jednak trudno się do czegokolwiek przyczepić. Ostre linie, olbrzymia wręcz szyba przednia, wyraziste reflektory, chromowane detale. Nie zgrzeszymy, twierdząc że Ford wygląda zadziornie. Nie gorzej w środku. Pękata deska rozdzielcza, nietypowa dźwignia hamulca ręcznego, wściekłe, czerwone podświetlenie zegarów i... ogrom miejsca. Piątka dorosłych zmieści się tu bez najmniejszych problemów. Fotele obszerne i nieźle wyprofilowana, więc nie męczy nawet daleka podróż. Standardowo do kufra zmieścimy 1.263 l bagażu. Gdy złożymy siedzenia ponad 2 tys. l.
Pewnie, bez szaleństw
Dobra ocena należy się układowi kierowniczemu, który jest bardziej precyzyjny niż np. w mniejszym, bazującym na kompaktowym Megane Renault Scenicu. Na drodze S-Max jest przewidywalny. Nie ma mowy o bocznych przechyłach nadwozia czy myszkowaniu w koleinach. To zasługa niezależnego zawieszenia wszystkich kół. Za przód odpowiedzialne są kolumny McPhersona, za tył układ wahaczy wzdłużnych i poprzecznych. Niestety, na polskich dziurach sztywno zestrojone, niezależne zawieszenie w połączeniu z 17-calowymi obręczami kół nie sprzyja komfortowi jazdy. Twardą charakterystykę wyraźnie czuć na siedzeniu. Co gorsza, niezbyt mocną stroną Forda jest silnik. Ważącego 1.736 kg S-Maxa napędza dwulitrowy turbodiesel o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. Do katalogowych 100 km/h rozpędza vana w 10,2 s. Niby przyzwoicie. In minus zaznacza się jednak elastyczośc motoru. Fordowskiej jednostce brakuje mocy na niskich obrotach. Trzeba zdecydowanie operować pedałem gazu. Faktyczny "power" odczujemy dopiero po przekroczeniu 2.500 obr./min., gdy załącza się turbo. Między bajki odłożyć można podawane przez producenta normy dotyczące spalania. Będąc uczciwym wobec Forda przyznajemy jednak, że 8 l ON (katalogowo 6,4 l), których średnio potrzebował S-Max na pokonanie stu km to przy tej masie i gabarytach auta całkiem przyzwoity wynik.
Pewne trudności auto sprawia przy parkowaniu tyłem, bo widoczność z miejsca kierowcy do tyłu jest mocno ograniczona.
Droga zabawka
Pojemny, w miarę oszczędny, dobrze się prowadzący, cieszący oko, ale nie na kieszeń przeciętnego kierowcy. 134.800 zł za testowaną wersję Titanium (standard za 104.950 zł) z dieslem 2.0 TDCI to sporo. Co prawda za nieco obszerniejsze Espace z 2-litrowym, 150-konnym ropniakiem dCi w bogatej wersji Privilege Renault życzy sobie 7 tys zł. więcej, ale już Opel swoją Zafirę Cosmo 1.9 CDTI 120 KM oddaje za "tylko" 102.750 zł.

autor: Jarosław Jarzyński zdjęcia: autofocus redakcja@auto-focus.pl
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
autor: Jarosław Jarzyński zdjęcia: ... dodany
 
Odsłon: 4097
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
14 grudnia 2024 Biłgoraj
Biłgorajski Weekend Cudów - Szlachetna Paczka na finiszu
W dniach 13 i 14 grudnia w Biłgoraju odbywa się finał Szlachetnej Paczki - znanej inicjatywy społecznej, która łączy darczyńców z potrzebującymi rodzinami. Tegoroczny sztab lokalny działa w Biłgorajskim Centrum Kultury.
w czwartek, godzina 14:32 Dąbrowica
Spłonął kompleks budynków. Trwa szacowanie strat
w czwartek, godzina 12:24 Biłgoraj
Biłgorajskie przedsiębiorstwa w rankingu największych firm w kraju
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball