W piątek, 24 lipca, członkowie inicjatywy #Biłgoraj Rowerem złożyli pisma do burmistrza, starosty i p.o. dyrektora ZDP z prośbą o interwencję w sprawie nielegalnych przycisków na przejazdach rowerowych w planach przebudowy skrzyżowania Al. Jana Pawła II i ulicy Krzeszowskiej oraz przejazdu rowerowego przez Al. Jana Pawła II przy parku Nowakowskiego. O co dokładnie chodzi?
Rowerzyści podnoszą kwestię sposobu detekcji użytkowników jednośladów, jaki jest przewidziany w projekcie aktualnie remontowanych ulic. Chodzi o to, że na przejazdach rowerowych będą zamontowane manualne przyciski, pozwalające na zmianę światła i bezpiecznie dotarcie na drugą stronę ulicy. Członkowie inicjatwywy Biłgoraj Rowerem podkreślają w piśmie przesłanym do władz miasta i powiatu, że tego typu detekcja dozwolona jest jedynie w przypadku przejść dla pieszych. Dla wszystkich pojazdów, w tym rowerów, powinna zostać zastosowana detekcja automatyczna.
- W piśmie wnosimy o interwencję lokalnych władz, aby na drogach dla rowerów zastosować rozwiązania zgodne z rozporządzeniami i prawem drogowym. Wyjaśniamy, gdzie zostały popełnione błędy projektowe, cytujemy rozporządzenie oraz przedstawiamy definicję roweru i sposoby detekcji pojazdów. Wyjaśniamy iż rower to pojazd, a rowerzysta to nie substytut pieszego - mówi Leszek Grabowski z inicjatywy Biłgoraj Rowerem.
W przesłanym pod koniec ubiegłego tygodnia piśmie jego autorzy zaznaczyli, że jeśli dojdzie do budowy urządzeń niezgodnych z prawem wniesiona będzie skarga do sądu administracyjnego na urząd winny zatwierdzenia organizacji ruchu.
Rowerzyści uważają, że opracowany projekt ma wiele błędów, a ta sytuacja pokazuje, iż niezbędnym jest przyjęcie przez Miasto Biłgoraj dokumentu "Standardy techniczne dla infrastruktury rowerowej w mieście Biłgoraj".
O stworzenie takiego dokumentu cykliści starają się od przeszło 2 lat.
- Wszystkie te i inne ważne informacje i wytyczne dla projektantów dla systemu dróg dla rowerów (DDR), zawarte w dokumencie "Standardy techniczne dla infrastruktury rowerowej Miasta Biłgoraj" były by umieszczane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia każdego przetargu czy zlecenia na projekt lub budowę dróg rowerowych oraz innych inwestycji czy remontów, które mogą mieć wpływ na poruszanie się rowerem. Pozwoliło by to w przyszłości uniknąć problemów jak opisany wyżej - dodaje Leszek Grabowski.
Oczywistym jest, iż infrastruktura rowerowa powinna być z założenia bezpieczna dla użytkownika, wykonana należycie i zgodnie ze sztuką budowlaną, prawem oraz jak podkreślają członkowie inicjatywy Biłgoraj Rowerem zwykłą logiką. Zaznaczają, że przyjazna i przede wszystkim bezpieczna infrastruktura rowerowa, pozwoli zachęcić większą ilość osób do korzystania z jednośladu jako alternatywy dla samochodu.
- Na krótkich dystansach miejskich rower jest najlepszym środkiem do przemieszczania. Jest dużo szybszy, nie zajmuje dużo miejsca przy parkowaniu, nie emituje toksycznych spalin, jest tani i zapewnia codzienną dawkę ruchu niezbędną do utrzymania dobrej kondycji fizycznej organizmu - mówią cykliści.
~ pedałujenarowerzedo~ niuniek Debilów szukaj w swojej rodzinie.
2 sierpnia 2015
brak ocen
PL
d59-c77
~ niuniekdo~ pedałujenarowerze proponuje zebys zaja sie rzeczami, o ktorych masz pojecie -typu hoola hoop itp. czlowieku odpusc, bo jestes debilem, nikt dla ciebie i twojej watahy nie bedzie zmienial konstrukcji - czesc
1 sierpnia 2015
+0
-2
PL
447-362
~ pedałujenarowerzedo~ niuniek To nie jest kwestia, że coś komuś przeszkadza. To jest niezgodne z prawem. Widać, że masz jakiś problem ze sobą. Tatuś z mamusią kultury nie nauczyli? A skoro mieszkasz w Wawie to co cię interesują sprawy Biłgoraja? Po za tym urzędnik powinien za błędy odpowiadać własną kieszenią, a nie podatnik.
1 sierpnia 2015
+1
-0
PL
d59-c77
~ niuniekdo~ pedałujenarowerze do pedajujżłopierze, pochodze z bilgoraja i mieszkam w troche wiekszym miesie od Ciebie od wielu lat, w moim miescie, a jest nim stolica nikt nie ma takiego problemu jak "wy maluckie" !!! ***** nastepny wydatek na setki tysiecy urzedowi miasta (bo takiemu jak TY - nie- "ty", nie chce sie nacisnac guziczka-malego guziczka), ktore i tak jest zadluzone po uszy przez takie cepy jak ty! - wszyscy przyklaszcza -gwarantuje!!
31 lipca 2015
+1
-5
PL
d9a-181
~ nierówności na kostce jak na żadnej innej poprzedniej inwestycjido~ a co jest nie tak z tą ścieżką na Tarnogrodzkiej wielgomiejskiej
31 lipca 2015
brak ocen
PL
690-292
~ a co jest nie tak z tą ścieżką na Tarnogrodzkiej ?
31 lipca 2015
brak ocen
PL
d9a-181
~ weźcie przejedźcie się ścieżką rowerową na tarnogtodzkiej od mostu do ronda wykonanie bez komentarza ślepcy jesteście czy co
31 lipca 2015
+2
-0
PL
447-362
~ pedałujenarowerze Żale i pretensje do urzędników drodzy Państwo. Do tych co nie czytają rozporządzeń i ustaw. Do tych którzy odpier___ chałturę za wasze podatki. Niech się wstydzi ten co źle robi, a nie ten co widzi.
31 lipca 2015
+1
-0
PL
447-362
~ pedałujenarowerzedo~ dd Zaistnienia? To jest kwestia pieniędzy twoich i twoich dzieci, bo będą spłacały kredyt zaciągnięty przez Miasto na remont drogi. No i dlaczego urzędnik zatwierdza coś co jest niezgodne z obowiązującym prawem?
31 lipca 2015
+2
-1
PL
447-362
~ pedałujenarowerzedo~ niuniek Opanuj się człowieku, bo nie jest tak w całej Polsce. Nie wymyślaj. Doczytaj, sprawdź zanim zaczniesz ubliżać niedoszły ekspercie.
31 lipca 2015
+2
-0
PL
d59-c77
~ niuniek WEZCIE SIE CZOPY DO JAKIEJS ROBOTY!!!! W CALEJ POLSCE TAK JEST, TO NIE... DZBAN JEDEN Z DRUGIM BEDZIE WYMYSLAL - MOZE JESZCZE ODZWIERNEGO CO CZERWONY DYWAN BEDZIE ROZKLADAL? - OCZYWISCIE Z AUTOMATU!!!
30 lipca 2015
+2
-5
PL
646-695
~ aby zaistnieć aż do gazet trzeba i do WOJEWODY, do posła nie poszło ? a ja zbieram podpisy, żeby wogóle przejazdu na Jana Pawła dla rowerzystów nie było, skrzyżowanie jest blisko - rondo , a to przecież jak obwodnica !!! i taki ruch !!! podobno największy w województwie kierowca
30 lipca 2015
+1
-1
PL
87d-618
~ dd ROWERZYSCI jezdzą jak chcą.Szłam z dzieckiem chodnikiem jechał starszy pan oczywiscie po chodniku.skręcił na nas i jak mu zwrociłam uwage ,że nie mozna jezdzic po chodniku to jeszcze mnie op......ił....
30 lipca 2015
+2
-1
PL
447-362
~ Nie wycofywaćdo~ Wycofać się Niech urzędnik sprawdza projekt ze zgodnością z prawem, ustawami i rozporządzeniami zanim dopuści go do realizacji. Takie sytuacje to wynik braku: 1. Konsultacji społecznych. 2. Standardów tech. dla infrastruktury rowerowej. 3. Wiedzy urzędnika odpowiedzialnego za sprawdzenie zgodności projektu z prawem. Co należy w takim razie zrobić aby podobne sytuacje nie miały miejsca. 1. Zwoływać konsultacje. 2. Przyjąć dokument "Standardy tech..." 3. Powołać tzw. oficera rowerowego w UM.
30 lipca 2015
+2
-1
PL
447-362
~ Nie wycofywaćdo~ Wycofać się Niech urzędnik sprawdza projekt ze zgodnością z prawem, ustawami i rozporządzeniami zanim dopuści go do realizacji. Takie sytuacje to wynik braku: 1. Konsultacji społecznych. 2. Standardów tech. dla infrastruktury rowerowej. 3. Wiedzy urzędnika odpowiedzialnego za sprawdzenie zgodności projektu z prawem. Co należy w takim razie zrobić aby podobne sytuacje nie miały miejsca. 1. Zwoływać konsultacje. 2. Przyjąć dokument "Standardy tech..." 3. Powołać tzw. oficera rowerowego w UM.
~ yfc Używaj roweru dla zdrowia, nie miej siły wcisnąć przycisku.
30 lipca 2015
+3
-1
PL
a3e-914
~ nie mam lowelkado~ bbb W pełni się zgadzam, jeśli chodzi o przejazdy dla rowerów z sygnalizacją. Kierowca jak ma czerwone to stoi, a nawet jak zielone i skręca w prawo czy w lewo, to bezapelacyjnie rowerzysta jadący prosto ma pierwszeństwo. Ale obojętnie czy jest sygnalizacja, czy nie, rowerem nie wolno jeździć po przejściu dla pieszych.
29 lipca 2015
+3
-0
PL
662-495
~ bbbdo~ nie mam lowelka Oczywiście, że rowerów nie powinno być na chodnikach. Ale my tu mówimy o przejściu/przejeździe rowerowym ze światłami. Gdy pieszy/rowerzysta ma zielone światło to ma absolutne pierwszeństwo przed autem (oczywiście należy zachować uwagę, bo jak to mówią, cmentarze są pełne tych którzy mieli pierwszeństwo). Jednak gdy pieszy/rowerzyta na przejeździe ma zielone światło to wtedy kierowca ma obowiązek ustąpić mu pierwszeństwa nie tylko wtedy kiedy jest już na przejściu, ale i wtedy kiedy się do niego dopiero zbliża chodnikiem czy ścieżką rowerową.
29 lipca 2015
+3
-2
PL
a3e-914
~ nie mam lowelkado~ bbb Przede wszystkim istnieje całkowity zakaz przejazdu rowerami przez przejścia dla pieszych, który oczywiście nie dotyczy przejazdów wyznaczonych w ciągu ścieżek rowerowych. Ale i tam rowerzysta nie może wjechać bezpośrednio przed pojazd, zasady takie same jak dla pieszych na przejściach. Dzisiaj widziałem na Kościuszki (przejście z wysepką na środku), jak kobieta wjechała rowerem bez wahania na ulicę. Kierowca zahamował i zatrąbił. W odpowiedzi zobaczył środkowy palec. Jak to skomentować, bez użycia słów uważanych za obelżywe?
29 lipca 2015
+4
-0
PL
662-495
~ aaado~ Wycofać się Ach Ci głupi Holendrzy niby taki pro-rowerowy naród, a praktycznie wcale już nie stosują przycisków (jeśli gdzieś są to jako detekcja wspomagająca, na wypadek awarii automatycznej) tylko na praktycznie każdym przejeździe dla rowerzystów albo pętle indukcyjne, albo wideodetekcja. Chyba trzeba holenderskich i duńskich urzędników zaprosić do Polski na szkolenie i przetłumaczyć, że automatyczna detekcja to zło i powinni stosować pro-rowerowe rozwiązania jakim są bez wątpienia przyciski.
29 lipca 2015
+5
-2
PL
677-5e0
~ Wycofać się Panowie od troski nad rowerzystami - nie popieram WAS, nie macie racji Sterowanie przyciskami jest bez porównania mądrzejsze niż głupi automat. Wycofajcie swój protest...
29 lipca 2015
+5
-6
PL
662-495
~ fffdo~ gosc No akurat na rondach, a także bezpośrednio przed nimi (tak samo na skrzyżowaniach gdy z danego pasa można jechać w więcej niż jednym kierunku) rowerzysta ma prawo i nawet powinien dla własnego bezpieczeństwa jechać środkiem pasa.
29 lipca 2015
+5
-1
PL
662-495
~ bbbdo~ jestem za przyciskami Chyba nie rozumiesz. Automatyczna detekcja działa tak samo jak przyciski tyle, że zamiast sam przyciskać, rowerzysta jest automatycznie wykrywany i nie znaczy to, że od razu dostanie zielone tak aby mógł przejechać bez zatrzymywania (tak się dzieje gdy nie ma ruchu na skrzyżowaniu). W innym przypadku po prostu sygnał od detektora idzie do sterownika i ten odpowiednio steruje sygnalizacją. Sygnalizacja będzie częściowo bezkolizyjna i działać tak, że ruch rowerzystów jadących na zielonym będą przecinać tylko auta skręcające w prawo, a przecież one mają obowiązek zawsze ustąpić pierwszeństwo pieszemu czy rowerzyście poruszającemu się prosto przez przejście/skrzyżowanie. Tak więc czy będą przyciski czy detekcja automatyczna to w sytuacji gdy będzie wypadek i samochód potrąci na przejściu pieszego/rowerzystę, który miał zielone to zawsze będzie to wina kierowcy, bo albo wjechał na czerwonym, albo miał zielone i nie ustąpił pierwszeństwa pieszemu/rowerzyści co ma obowiązek zrobić.
29 lipca 2015
+3
-4
PL
662-495
~ fffdo~ gosc To raczej pytanie do policji, ale w sumie co się dziwić jak nawet radiowozy wyprzedzają rowerzystów na przejściach na Kościuszki, albo obok wysepek bez zachowania odstępu 1m.
29 lipca 2015
+5
-1
PL
d9a-181
~ gosc a ja mam pytanie, mianowicie jak maja jeżdzić rowerzyści ulica Kościuszki kiedy są notorycznie wyprzedzani , omijani przez samochody równolegle na przejściach dla pieszych , jest tak mało miejsca ze strach jechać rowerem. nie mowie już o wyprzedzaniu rowerzysty na rondach-masakra, pozostaje tylko jechać środkiem ulicy do tego rowerzysta ma w końcu prawo, pozdrawiam
29 lipca 2015
+6
-5
RO
9c1-346
~ Rowerzysta Do wszystkich nie rowerzystow komentujacych. Nie jezdzisz na rowerze, nie odzywaj sie. Proste. Tu chodzi o przejscie dla pieszych. Nie chodzisz tylko jezdzisz samochodem to co ci do tego? Po pierwsze, porjekt jest zly i osoba odpowiedzialna za niego powinna zostac rozliczona z tego bledu. Jak to jest, ze osoba projektujaca LAMIE PRZEPISY PRAWA. Kto ta osobe zatrudnil? W prywatnej firme juz by byla zwolniona. Proste. Nauczcie sie ludzie, ze rowery byly, sa i beda czy wam sie to podoba czy nie. Bedzie jeszcze wiecej rowerzystow i dobrze. Na calym swiecie wzrasta ruch rowerowy i trzeba sie z tym bogodzic. Zamiast marudzic, dla odmiany polecem wsiasc raz na rower, przejechac sie po miescie i zobaczyc swiat z naszej perspektywy zamiast cwaniaczyc. Na koniec mala anegdota. Moj brat kierowca zawsze przeklina na rowerzystow jadacych droga. - Dlaczego nie jedzie po chodniku?! Przeciez ma chodnik i pas rowerowy. A ja mu odpowiadam spokojnie. - A jechales kiedys po tych chodnikach z kostki powykrecanych i nierownych. Roz go zabralem na rower. Juz nie marudzi. Bo chodniki powinny byc wylane asfaltem a nie kostka. Dziekuje i pozdrawiam kierowcow. (wybierzcie sie czasem na rower).
29 lipca 2015
+6
-6
PL
447-362
~ po za tym Takie proste, zwykłe pytanie do władz miasta: Kiedy w końcu będzie normalnie w Biłgoraju? Jak się miewa sprawa z budżetem obywatelskim lub partycypacyjnym? Przed wyborami to się kandydaci licytowali wręcz na obiecanki.
29 lipca 2015
+4
-1
PL
95a-2a2
~ jestem za przyciskami Widziałem jak kobieta jadąca rowerem po chodniku nie zatrzymała się przed skrzyżowaniem i walnęła w bok samochodu. Same problemy dla właściciela uszkodzonego samochodu. Rower to pojazd ale NIEUBEZPIECZONY i aby otrzymać w tej sytuacji odszkodowanie należy złożyć cywilny pozew do sądu.
29 lipca 2015
+7
-4
PL
3cd-0c6
~ tt Lepiej niech miasto zajmie sie rozłażącym jak masło asfaltem na Kościuszi obok Medyka i przed rondem w Puszczy,bo do końca sierpnia TIRy całkiem go rozklepią.Potem przyjdzie czas na pie rd oły.
28 lipca 2015
+8
-1
NL
e26-12d
~ ip Żeby się nie skończyło tak, że miasto przegra w sądzie i będzie płacic karę z pieniędzy podatników.
28 lipca 2015
+7
-2
PL
2e3-3d6
~ sdo~ anonim Jak zwykle coś zrobione jest niezgodnie z prawem a obrońcy R twierdzą, że nie można o tym nawet mówić.
~ hellodo~ anonim Zaskarż w takim razie rozporządzenie ministra dziadzie.
28 lipca 2015
+3
-1
PL
8cc-876
~ anonim Jak zwykle komuś coś nie pasuje. Chcą zrobić dobrze, to zawsze się znajdzie jakiś dziad który będzie narzekać. Ciekaw jestem czy ten typ który to wymyślał sprawdził ile będzie kosztować przycisk, a ile detekcja automatyczna, którą da się wykonać tylko i wyłącznie przez stosowanie raczej droższych od przycisku czujników. W rzeszowie i innych miastach większych przy ścieżkach rowerowych funkcjonują przyciski i nikt nie narzeka, nikomu by nie przyszło do głowy że to może być "niezgodne z prawem"...
28 lipca 2015
+11
-9
PL
c8e-427
~ uuudo~ baba o widze że ktoś tu jeszcze przed zawałem . Już niebawem niebawem :)
28 lipca 2015
+3
-3
PL
c27-bc8
~ ,mk,jk Wieśniaki miastowe tymi samochodami i po chodnikach się tłuką tak ,że i przejść się nie da a żaden rowerem panisko nie będzie jechał bo go kuzyny ze wsi wyśmieją
28 lipca 2015
+7
-4
PL
568-fbb
~ baba Rowerzysta to nie pieszy ani nie pojazd, tylko cholerne utrudnienie w jakimkolwiek ruchu. Precz!
28 lipca 2015
+5
-12
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
Podczas środowej sesji Rady Miasta radni wyrazili zgodę na sporządzenie zintegrowanego planu inwestycyjnego dla terenu położonego u zbiegu ulicy Janowskiej, al. Jana Pawła II i obwodnicy północnej. To kluczowy krok, który umożliwia realizację nowego projektu inwestycyjnego w Biłgoraju.
dzisiaj, 07:26
Region
Śmiertelny wypadek w regionie
dzisiaj, 20:40
Biłgoraj
Podwyżki opłat za wywóz śmieci od 2025 roku
dzisiaj, 08:51
Biłgoraj
Akt wandalizmu na cmentarzu żydowskim
W nocy z 26 na 27 listopada na cmentarzu żydowskim w Biłgoraju doszło do aktu wandalizmu. Nieznani sprawcy zniszczyli Ścianę Pamięci, nanosząc na nią napisy nawiązujące do konfliktu w Strefie Gazy.
W środę 20 listopada przekazano plac budowy pod inwestycję obejmującą modernizację ulicy Knappa oraz budowę drogi I.B. Singera w Biłgoraju. Zgodnie z umową na realizację zadania wykonawca ma 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.
we wtorek, godzina 11:25
Potok Górny
Konkurs na stanowisko dyrektorskie unieważniony
w poniedziałek, godzina 08:56
Krytków Duży
Zderzenie osobówek na drodze powiatowej [AKTUALIZACJA]
16 listopada 2024
Biłgoraj
Jubileuszowy Wieczór Darczyńcy [NOWE ZDJĘCIA]
W sobotę 16 listopada odbyła się kolejna edycja Wieczoru Darczyńcy, organizowanego przez fundację Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej. Tegoroczne wydarzenie miało wyjątkowy charakter, ponieważ wpisało się w obchody 25-lecia działalności fundacji.
we wtorek, godzina 17:44
Region
Siostrzany duet z powiatu biłgorajskiego podbija Internet
we wtorek, godzina 19:37
Tarnogród
Andrzejkowy wieczór w Tarnogrodzie
w piątek, godzina 09:12
Biłgoraj
Będzie zmiana stawek podatkowych?
Rada Miasta Biłgoraja przygotowuje się do wprowadzenia zmian w podatkach od nieruchomości. Nowe stawki zostały określone w projekcie uchwały, która ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Poniżej przedstawiamy szczegóły planowanych zmian.
w niedzielę, godzina 08:29
Dyle
Gminny Dzień Pracownika Socjalnego
w poniedziałek, godzina 14:37
Region
ZUS ma 90 lat. Tak świętował biłgorajski oddział
19 listopada 2024
Lubelszczyzna
Pierwszy przypadek wścieklizny u psa w województwie
Do dzisiaj w województwie lubelskim potwierdzono 20 ognisk wścieklizny. Po raz pierwszy chorobę stwierdzono u psa. Służby przypominają, że obowiązkowemu szczepieniu przeciwko wściekliźnie podlegają psy po ukończeniu 3 miesiąca życia.
w niedzielę, godzina 20:53
Borki
Pożar budynku - straty oszacowano na 150 tysięcy złotych
w piątek, godzina 09:57
Stary Lipowiec
Remont drogi zakończony
20 listopada 2024
Biłgoraj
Biłgorajski basen odzyska dawny blask
Kryta pływalnia, jeden z symboli Biłgoraja, wkrótce przejdzie kompleksową modernizację. W środę, 20 listopada, przedstawiciele Zarządu Powiatu podpisali umowę z wykonawcą na realizację II etapu remontu obiektu, który będzie służył zarówno mieszkańcom, jak i lokalnym stowarzyszeniom sportowym.