Sesję Rady Miejskiej we Frampolu otworzył przewodniczący Wojciech Kowalik, który powitał wszystkich zgromadzonych i stwierdził prawomocność obrad. W posiedzeniu uczestniczyło 14 radnych. Wśród zaproszonych gości byli m. in.: członek Zarządu Powiatu Biłgorajskiego Adam Banak, radny Rady Powiatu Alfred Sobótka, kierownik Posterunku Policji Mariusz Rakuś, komendant gminny OSP Zenon Odrzywolski, prezes Wspólnoty Gruntowej we Frampolu Józef Kubina, kierownicy jednostek, pracownicy urzędu na czele z burmistrzem Tadeuszem Niedźwieckim i sekretarzem gminy Józefem Rudy.
Po przyjęciu protokołu z poprzedniej sesji radni przystąpili do składania interpelacji. Dotyczyły one głównie tematyki drogowej. Głos zabrali radni: Paweł Odrzywolski, Grzegorz Dubaj i Jerzy Łoziński. W kolejnym punkcie obrad radni rozpatrzyli sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2014 r. i podjęli uchwałę w sprawie absolutorium. Sprawozdanie w formie prezentacji przedstawił Skarbnik Gminy Tomasz Kurasiewicz. Omówił strukturę dochodów i wydatków oraz największe inwestycje zrealizowane w ubiegłym roku. Dochody w ubiegłym roku wyniosły 22.747.672,98 zł, a wydatki 23.879.754,33 zł.
Sprawozdanie z wykonania budżetu zostało pozytywnie zaopiniowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową i Komisję Rewizyjną. Radni jednogłośnie zatwierdzili sprawozdanie finansowe wraz z wykonania budżetu. Komisja rewizyjna przedłożyła Radzie wniosek o udzielenie absolutorium burmistrzowi Frampola za ubiegłoroczne wykonanie budżetu. Radni udzielili burmistrzowi absolutorium jednogłośnie.
Burmistrz Tadeusz Niedźwiecki podziękował za udzielenie absolutorium i podkreślał, że sukces gminy w realizacji założeń budżetowym jest zasługą wielu osób: Rady Miejskiej, urzędników, osób biorących udział w realizacji inwestycji. - Cieszę się, że udało się zrealizować szereg ważnych zadań: inwestycje drogowe, doposażenia świetlic, budowa placów zabaw. Był to jeden z największych budżetów naszej gminy w ostatnich latach - podkreślał Tadeusz Niedźwiecki.
Następnie radni wysłuchali informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie Frampol. Informację przedstawił kierownik posterunku policji we Frampolu Mariusz Rakuś. Na podstawie sprawozdań stwierdził, że w ubiegłym roku na terenie naszej gminy doszło do najmniejszej liczby przestępstw od 2010 r. Był to także najbezpieczniejszy rok na drogach - mniej zdarzeń drogowych, nie doszło do wypadków śmiertelnych.
Kolejne uchwały dotyczyły finansów: w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Zamościa, zmian w budżecie gminy na bieżący rok i w wieloletniej prognozie finansowej oraz zwolnień od podatku od nieruchomości w związku z tworzeniem nowych inwestycji i miejsc pracy. Uchwała ta dotyczy inwestycji o wartości nie mniejszej niż 200 tys. złotych i zatrudniających minimum 5 nowych pracowników. Radni przyjęli uchwały i przystąpili do kolejnego punktu obrad: Zmiany wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy. Temat przedstawiła referent do spraw gospodarki odpadami Agnieszka Oszust.
Podczas poniedziałkowej sesji radni podjęli uchwały z zakresu planowania przestrzennego. Tematykę przybliżyła kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej, Budownictwa i Inwestycji Joanna Futyma, Rada podjęła także uchwałę na temat współdziałania w ramach wspólnego przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zakup i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w ramach Grupy Zakupowej Energii Elektrycznej.
Ostatnią uchwałą było wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu następującej po umowie zawartej na czas oznaczony do trzech lat. Uchwała dotyczy Punktu Aptecznego w Teodorówce. Pod koniec sesji burmistrz Tadeusz Niedźwiecki odpowiedział na interpelacje radnych i przedstawił informacje o swojej pracy między sesjami.