Najczęstsze zadania hostess w Warszawie
Nie sposób wskazać jedną, uniwersalną definicję dla pracy hostessy ze względu na różnorodność wykonywanych przez nią zadań. Najczęściej rozumie się przez to szeroko pojętą współpracę na eventach, m.in. w zakresie:
witania i obsługi gości,
opieki nad uczestnikami VIP,
prowadzenia stoisk wystawowych i targowych,
rozdawania materiałów reklamowych i sampli,
wsparcia konferansjerów.
1. Witanie i obsługa gości
Jako organizator wydarzenia zazwyczaj nie masz ani czasu ani nawet fizycznej możliwości, aby witać gości konferencji, targów czy dużego eventu firmowego. To zresztą nie jest Twoja rola - warto ją powierzyć hostessom. Hostessa może nie tylko witać gości, ale również udzielać podstawowych informacji i wskazówek. Odpowiednia logistyka wydarzenia może też uwzględniać takie zadania jak np. sprzedaż biletów czy wręczanie pakietów sponsorskich na samym początku wydarzenia.
Podjęcie się witania gości (czy współuczestników wydarzenia, np. wystawców na targach) wpisuje się w oryginalną, angielskojęzyczną definicję pojęcia "hostessa", rozumianego jako "gospodyni" wydarzenia. Hostessa przydzielona do tego zadania powinna doskonale znać wszystkie praktyczne, organizacyjne informacje związane z planowanym przebiegiem wydarzenia.
2. Opieka nad uczestnikami VIP
Na warszawskich eventach z oczywistych względów nie brakuje osób o statusie VIP. Organizatorzy czasami decydują się zatem przydzielać gościom specjalną opiekę - to praktyka stosowana np. wobec zagranicznych gości. Hostessa oddelegowana do osobistej pomocy gościom specjalnym wydarzenia musi być doskonale przygotowana do tej roli - np. pod kątem znajomości języka obcego, samej Warszawy czy specyfiki branży, z której wywodzi się VIP. Kultura osobista i umiejętność swobodnej konwersacji na wysokim poziomie odgrywają tu szczególną rolę.
3. Prowadzenie stoisk wystawowych i targowych
Wszelkiego rodzaju targi czy konferencje polegają na tym, żeby biorący w nich udział wystawcy mieli okazję do zaprezentowania swojej działalności. Prowadzenie takiego stoiska wymaga jednak szczególnych umiejętności i specyficznego doświadczenia. Właśnie dlatego bardzo często wystawcy decydują się angażować do tego zadania hostessy.
W tej współpracy liczy się przede wszystkim merytoryczne przygotowanie do reprezentowania wybranej firmy, co rzutuje na jej wizerunek, sprzedaż czy relacje B2B i B2C. Nie wystarczy, że hostessa jest atrakcyjna i ewidentnie przykuwa uwagę uczestników wydarzenia wyglądem fizycznym - musi równie dobrze radzić sobie w rozmowie i najlepiej, jak to możliwe, wspierać budowanie pozytywnego wizerunku marki.
4. Rozdawanie materiałów reklamowych i sampli
Hostessy z agencji w Warszawie wielokrotnie są angażowane do jeszcze innych zadań - np. rozdawania materiałów reklamowych i próbek produktów (zwanych samplami). W tym zakresie liczy się przede wszystkim zaangażowanie i umiejętność elastycznego dopasowania w komunikacji z najróżniejszymi typami osobowości. Hostessa promuje markę poprzez materiały reklamowe i próbki, ale sama jest odpowiedzialna za sposób, w jaki je przekazuje.
5. Wsparcie konferansjerów
Warszawski event z udziałem znanych i cenionych konferansjerów? Standard. Ale standardem jest również angażowanie hostess w pomoc na scenie - np. wręczanie prezentów i kwiatów, prowadzenie loterii itp.
Infernal - agencja hostess z Warszawy
Chociaż jako agencja Infernal działamy na obszarze całego kraju, to właśnie w stolicy znajduje się nasza siedziba. Na stronie https://www.agencjainfernal.pl/ od ponad dekady rozwijamy bazę modelek, hostess czy statystek. Bez problemu znajdziesz w niej kandydatki do współpracy, a my ułatwimy nawiązanie szybkiej i skutecznej współpracy w związku z eventem, który organizujesz lub w którym bierzesz udział.