Zgodnie z przepisami ustawowymi właściciele nieruchomości mają obowiązek jej przyłączenia do sieci kanalizacyjnej, a jeśli takiej nie ma, do posiadania zbiornika bezodpływowego nieczystości ciekłych lub przydomowej oczyszczalni ścieków i systematycznego ich opróżniania.
Usługi wywozu mogą być wykonywane tylko przez firmy posiadające odpowiednie zezwolenie, a właściciel nieruchomości musi udokumentować korzystanie z takich usług przez okazanie umowy lub faktur.
Formularz zgłoszenia można pobrać ze strony: ejozefow.pl i po wypełnieniu złożyć w urzędzie miejskim osobiście lub przesłać pocztą.
Termin składania zgłoszeń upływa 31 marca. 15 kwietnia pracownicy urzędu miejskiego rozpoczną kontrole umów na na wywóz nieczystości. W pierwszej kolejności będą one obejmować te nieruchomości, które nie są podłączone do sieci kanalizacyjnej, a ich właściciele nie złożyli odpowiedniego zgłoszenia.
Jednocześnie samorząd przypomina, że osoby, które jeszcze nie mają podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, powinny to zrobić jak najszybciej.